Serwis pozimowy odbyty. Płukanie silnika, zmiana oleju, filtr x2, łańcuch wyczyszczony i naciągnięty, opony napompowane. Mozna gdzieś wyskoczyc w weekend. Zawsze mam schiza przy tym serwisie, bo juz się kiedyś na wlasnej plamie oleju wywaliłem XD nie dokręciłem spustu oleju i pech chciał, ze zakrętka puscila akurat kiedy byłem w zakręcie. Highside wystrzelił mnie jak z katapulty. Przez to teraz dopierdalam wszystkie sruby bardziej niż powinienem (co też nie jest dobre) a potem jak lece 200km/h na godzine to i tak ciągle myślę czy na pewno wszystko dokręcilem zycie po wypadku to nie rurki z kremem. LwG #motocykle
1d9435be-a009-4b68-b09f-7a3c9eb6fa73
MiernyMirek

@GrindFaterAnona w zeszłym roku na rondzie miałem glebę, nie zauważyłem rozlanej ropy (asfalt był taki ładny, czarny). Teraz przed rondami zwalniam chyba bardziej niż należy i przyglądam się każdej plamce, taka fobia.

KierownikW10

@GrindFaterAnona to z taką prędkością jeździsz po torze co nie?

GrindFaterAnona

@KierownikW10 w zabudowanym

D21h4d

Z takim podejściem to bez kasku możesz jeździć

GrindFaterAnona

@D21h4d tzn z jakim takim?

D21h4d

Kup klucz dynamoetryczny i dwa kleje niebieski i czerwony, ściągnij manuala do moto i rób to profesjonalnie albo oddaj do zaufanego mechanika. Chyba że nie masz po co żyć. W motocyklu masz kupę małych drobnych srubek które łatwo jest przeciągnąć, albo siedzą w aluminum. Później zostajesz z dużo droższym problemem do naprawy lub zdrutowania. A przy 2 pakach już nie będzie przebacz.

Pirazy

@D21h4d takie przesadne straszenie i gadanie to tez pseudofanboystwo w druga strone. Jako ze jezdze motocyklami dluzej niz niektorzy tu maja lat na karku to spotkalem sie z mechanikami, ktorzy robia taka fuszerke ze szok, biora za to kupe kasy, a ich klienci wracaja i zyja. Spotykalem tez napalencow latajacych 260km/h na motocyklach, ktore powinny juz dawno gnic na zlomie. Podsumowujac - dbac nalezy, oczywiscie, ale spuszczac sie nad tym jak nad promem kosmicznym to drugie spierdolenie

GrindFaterAnona

@D21h4d nie no bez przesady, nie rozpadnie mi się moto od zbyt mocno dociągniętej śruby po za tym kręcę śrubami już ze 20 lat, to myślę, że wyczucie jakieś w łapie też mam. ale fakt, powinienem wrócić do ustawień fabrycznych.

D21h4d

@GrindFaterAnona Ja już nie jedną srubkę przekręciłem w aluminium. Dlatego przy moto wolę jednak użyć klucza niż później się zastanawiać. W końcu coś jeszcze mam do zrobienia na tej ziemi, a asfalt długo mi się wydala z organizmu.

D21h4d

@Pirazy ja wolę się później nie zastanawiać ile w tym mojej winy było.

Pirazy

@D21h4d w czym? W tym, ze Ci sie moto rozpadnie na pol na publicznej drodze? Ze sie pozlizgniesz na wlasnym oleju? Tego typu ryzyka nie wyeliminujesz do zera nigdy. W trqkcie jazdy moze Ci olej z lag zalac tarcze hamulcowa o czym przekonasz sie dopiero dokladnie w tym momencie, w ktorym bedziesz tych hamulcow potrzebowal.

Wywrotki przy przepisowych predkosciach zwykle nie koncza sie niczym straszniejszym niz urazone ego i porysowany motocykl. Bo zakladam, ze po publicznych drogach nie zapierdalasz, od tego jest tor. A jesli zapierdalasz po publicznych to dokrecenie srubki jest akurat najmniejszym Twoim problemem

GrindFaterAnona

@Pirazy też bym tak nie demonizował tego zapierdalania na publicznych. odkręcasz tam, gdzie są ku temu warunki, tj na autostradach i ekspresówkach przy małym ruchu. broń borze nie na skrzyżowaniach. nikt nie chce skończyć jako warzywo. jak jedziesz 200 km/h a samochody obok ciebie 150 km/h to nie zbliżasz się do nich z prędkością, przy której nie masz czasu na reakcję i której nie jesteś w stanie szybko wytracić. U mnie samo odpuszczenie manetki powoduje szybką utratę prędkości, ze względu na V4, do tego porządne, dwutarczowe hamulce z ABS, oczy dookoła głowy, myślenie za innych uczestników ruchu i da się te dwie paki zrobić w miarę bezpiecznie. wiadomo, ze nie całkiem bez ryzyka, bo ryzyko jest zawsze ale jest też wkalkulowane w każde wyjście z domu.

Pirazy

@GrindFaterAnona ja pisalem o swirowaniu na drogach krajowych/powiatowych bo tam zdarzaja sie piekne zakrety, ktore niektorzy wykorzystuja do granic. Wtedy sa sami sobie winni. Autostrady i ekspresowki to inna bajka, ale tam z kolei jest prosto wiec i amatorow zapieprzania mniejsza ilosc

D21h4d

@Pirazy widze urażoną dumę. To już sobie daruje dalsze komentarze.

D21h4d

@GrindFaterAnona i włąsnie w takich sytuacjach nie chce się zastanawiać czy wszystko dobrze poskręcałem. Tam już nie ma na to czasu

GrindFaterAnona

@D21h4d no wyobraź sobie, ze tez bym wolał nie ale przez ten wypadek nie potrafię. Co tu zmieni dokręcanie dynamometrycznym? To jest jak z myślą "czy zamknąłem drzwi" jak juz jestes w drodze do pracy.

D21h4d

@GrindFaterAnona Dla mnie to dodatkowa czynność. Taki trochę rytułał. Będe pamiętał czy ustawiłem moment lub czy posmarowałem srubkę.

Pirazy

@D21h4d urazona z jakiego powodu? Nie myslales o zbadaniu sie, skoro widujesz rzeczy, ktorych nie ma?

D21h4d

@Pirazy Włąsnie z takiego EOT

GrindFaterAnona

@D21h4d widzę, że musisz mieć ostatnie słowo - nawet gdybyś miał napisać, że już więcej nic nie napiszesz xD

Zaloguj się aby komentować