
Polska nie zrealizuje tegorocznych celów przewidzianych w unijnym rozporządzeniu AFIR dotyczącym uruchomienia stref ładowania osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych wzdłuż sieci transeuropejskiej - wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM).
Rozporządzenie AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) zawiera regulacje, które mają na celu ujednolicenie i przyspieszenie rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w całej Unii Europejskiej. Wprowadza konkretne wymogi dotyczące mocy i rozmieszczenia stacji ładowania, szczególnie wzdłuż sieci TEN-T, czyli Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Przez Polskę przebiegają 2 z 9 korytarzy transportowych, łączące Bałtyk z Adriatykiem i Morzem Północnym.
"Przez pierwsze 6 miesięcy b.r. stopień wypełnienia celów dotyczących uruchamiania stref ładowania dla osobowych i dostawczych »elektryków« wzdłuż sieci TEN-T w Polsce wzrósł zaledwie o 3 punkty procentowe - z 11 do 14 proc. W pozostałych kategoriach obowiązków, odnoszących się w szczególności do sieci kompleksowej TEN-T i stref ładowania dla pojazdów ciężkich, Polska w praktyce nawet nie zaczęła realizować celów rozporządzenia - poziom ich wypełnienia nadal wynosi 0 proc." - wskazano w opracowaniu. [...]
#wiadomoscipolska #motoryzacja #rynekmotoryzacyjny #samochodyelektryczne #infrastruktura #portalsamorzadowy