Samochody elektryczne w Polsce wciąż nie są mile widziane

Polska nie zrealizuje tegorocznych celów przewidzianych w unijnym rozporządzeniu AFIR dotyczącym uruchomienia stref ładowania osobowych i dostawczych samochodów elektrycznych wzdłuż sieci transeuropejskiej - wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM).


Rozporządzenie AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) zawiera regulacje, które mają na celu ujednolicenie i przyspieszenie rozwoju infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w całej Unii Europejskiej. Wprowadza konkretne wymogi dotyczące mocy i rozmieszczenia stacji ładowania, szczególnie wzdłuż sieci TEN-T, czyli Transeuropejskiej Sieci Transportowej. Przez Polskę przebiegają 2 z 9 korytarzy transportowych, łączące Bałtyk z Adriatykiem i Morzem Północnym.


"Przez pierwsze 6 miesięcy b.r. stopień wypełnienia celów dotyczących uruchamiania stref ładowania dla osobowych i dostawczych »elektryków« wzdłuż sieci TEN-T w Polsce wzrósł zaledwie o 3 punkty procentowe - z 11 do 14 proc. W pozostałych kategoriach obowiązków, odnoszących się w szczególności do sieci kompleksowej TEN-T i stref ładowania dla pojazdów ciężkich, Polska w praktyce nawet nie zaczęła realizować celów rozporządzenia - poziom ich wypełnienia nadal wynosi 0 proc." - wskazano w opracowaniu. [...]


#wiadomoscipolska #motoryzacja #rynekmotoryzacyjny #samochodyelektryczne #infrastruktura #portalsamorzadowy

Komentarze (1)

JanPapiez2

I póki trasa Zielona Góra-Kraków będzie zajmować 13h to się nie zmieni bo to jakiś absurd żeby trzeba było 100km wcześniej dzwonić na potencjalne miejsce ladowania z pytaniem czy ładowarka działa xD

Zaloguj się aby komentować