#ruchdrogowy
#motoryzacja
#motocykle
#bezpieczenstwo
Nowy rodzaj oznakowania poziomego dla motocyklistów w Austrii i Czechach
#ruchdrogowy
#motoryzacja
#motocykle
#bezpieczenstwo
Nowy rodzaj oznakowania poziomego dla motocyklistów w Austrii i Czechach
@Heterodyna no tak, bo motocyklem trudniej wyczuć, gdzie ma się ten pusty łeb niż jak się jedzie samochodem xD
@Felonious_Gru kolega jezdzil kiedys motocyklem po drogach, ktorych nie zna?
@Pirazy nie, co to ma do rzeczy?
@Felonious_Gru przeczytaj wiecej na temat tego oznakowania i jego wplywie na bezpieczenstwo. Ja propsuje, kazdy sposob zeby bylo mniej wypadkow jest dobry.
Zastosowane przez Austriacką Radę Bezpieczeństwa Drogowego (KFV) symbole - zygzaki, serie kół i okręgów mają za zadanie wskazywać motocyklistom bezpieczną trajektorię przejazdu przez zakręty. To niezwykle istotne dla bezpieczeństwa - ograniczona widoczność może prowadzić do bardzo niebezpiecznych sytuacji na drodze - zwłasza na lewych zakrętach, branych po ich wewnętrznej (lewej) stronie. Jazda w ten sposób przy samej krawędzi pasa oznaczać może, że górna połowa ciała motocyklisty znajduje się na przeciwnym pasie ruchu. Nietrudno sobie wyobrazić, co się stanie, kiedy z naprzeciwka będzie jechać inny, zwłaszcza duży pojazd.
Zapytac mozna dlaczego ten "pusty leb" moze sie znalezc na przeciwnym pasie. Ano dlatego, ze jadac samochodem jak zakret okazuje sie troche inny niz zakladales to sobie dokrecisz kierownice i elo. Motocyklem juz tak fajnie nie jest, nawet jadac przepisowo, dlatego takie oznaczanie bezpiecznej trajektorii dla danego zakretu jest super rozwiazaniem. Szczegolnie na drogach, ktorych sie nie zna, bo jak ktos sie kreci motocyklem tylko w kolo komina to kazdy zakret zna
@Pirazy czytałem.
A teraz wytłumacz mi, dlaczego "po drogach, ktorych nie zna" :
Jeździ po nieprawidłowej stronie pasa ruchu?
Jeździ nie czując, gdzie ma głowę?
Czemu nie ma takiego problemu na zakrętach w prawo?
Dlaczego nie zrobić takich linii dla kierowców samochodów osobowych, autokarów, ciężarówek z przyczepami, ciężarówek z naczepami?
W czym kierowcy motocykli są głupsi od pozostałych uczestników ruchu?
@Pirazy pierwszy z brzegu poradnik dla początkujących (i nie tylko) motocyklistów.



@Felonious_Gru nie jezdzi nieprawidlowym pasem, tylko bedac pochylonym w zakrecie motocyckl jest na swoim pasie a "pusty leb" przekracza linie srodka drogi. Jezeli dodatkowo nie zna tej drogi i ksztaltu zakretu to taka sytuacja jest tym bardziej prawdopodobna. Ale ja widze inna kwestie, ktora wydaje sie byc wazniejsza, i z reszta tez poruszona w temacie tych kolek - czyli z przeciwka jedzie duzy pojazd - taki wlasnie autokar albo tir jak to sam zauwazyles. Taki pojazd na ciasnym zakrecie sam przekracza srodek drogi a dodajac do tego pochylonego motocykliste juz mamy przepis na smierc tego drugiego. Dlaczego na zakretach w prawo nie ma tego problemu a przynajmniej nie w tym akurat znaczeniu? Odpowiedz sobie sam. Dlaczego nie da sie zrobic na asfalcie trajektorii dla duzych pojazdow jak autokary czy ciezarowki tez pozwole sobie pominac.
Wybacz, ze nie odniose sie do filmiku, bo nawet go nie odpalam, nie mam takiej potrzeby
@Pirazy Aha. Czyli jednak motocyklista jest zbyt głupi, żeby samodzielnie zapanować nad położeniem głowy na pasie ruchu gdy jedzie w lewo, ale już wie, jak się ułożyć, żeby nie zahaczyć o znak na poboczu oraz wie, jak się ułożyć na łuku w prawo, żeby koło nie wyjechało poza pas ruchu.
A takie linie dla samochodów to już się nie da, bo się nie da. No logiczne jest wszystko, co piszesz. Dziękuję za wyjaśnienia.
bedac pochylonym w zakrecie motocyckl jest na swoim pasie a "pusty leb" przekracza linie srodka drogi.
No to jest na swoim pasie czy nie jest?
Taki pojazd na ciasnym zakrecie sam przekracza srodek drogi
Nieprawda! taki pojazd jedzie swoim pasem, a przekracza tylko kawałkiem!


@Pirazy I kolejna zasada, wspólna dla jedno- i wielośladów: Jeśli nie jesteś w stanie utrzymać się na swoim pasie ruchu podczas zakrętu to znaczy, że jesteś debilem, który jedzie zbyt szybko. To nie jest tak, że nie da się motorem wziąć ciasnego zakrętu, tylko po prostu kierowca jest zbyt głupi żeby zwolnić chociaż "na drogach, których nie zna"
@Felonious_Gru Pięknie go wyjaśniłeś. I piszę to jako motocyklista.
@Felonious_Gru ciii skad w tobie tyle jadu? Klocisz sie z oznakowaniem, ktore wprowadzilo lub wprowadza juz kilka krajow i ktore zdobylo jakas tam nagrode jako wplyw na bezpieczenstwo.
@WysokiTrzmiel podaj swoje argumenty, bo skoro jako motocyklista tez jestes przeciwko poprawie wlasnego bezpieczenstwa to czegos tu nie kumam xD
@WysokiTrzmiel Z jednej strony chciałbym być motocyklistą, ale z drugiej strony jako kierowca samochodów doświadczyłem tylu niebezpiecznych zachowań ze strony innych uczestników ruchu (najczęściej oczywiście osobówek), że zwyczajnie bym się bał wsiąść na motor dopóki mam pod opieką dziecko.
@Pirazy ależ ja nie neguję pozytywnego wpływu tego oznakowania na bezpieczeństwo. Ja ubolewam nad przyczynami konieczności wprowadzania takiego oznakowania
@WysokiTrzmiel @Pirazy Im mniejszy pojazd, tym trudniej utrzymać go na pasie ruchu xD
W tym miejscu regularnie osobówki nie dają rady się zmieścić na swoim pasie, motocykliści to i na 1/3 przeciwnego pasa ścinają, a autobusy i ciężarówki jakoś dają radę się zmieścić.
https://maps.app.goo.gl/JPyzCqMx2zcpCpGg6
Może to jednak nie jest kwestia oznakowania?
@Pirazy
jako motocyklista tez jestes przeciwko poprawie wlasnego bezpieczenstwa
Chyba masz problem z myśleniem i czytaniem. Nic takiego nie napisałem XD
Cała koncepcja tych oznakowań wzięła się stąd, że większość motocyklistów to małpy na zbyt mocnych, dużych i ciężkich maszynach.
Trzeba mieć kisiel zamiast mózgu by brać zakręt z głową nad drugim pasem XD
@Felonious_Gru czlowiek jest tylko czlowiekiem, jakby byl w stanie wszystko przewidziec to nie byloby wypadkow. Ale nie jest w stanie a jesli namalowane kolko na asfalcie ma ograniczyc chociaz troche takie zdarzenia to ja jestem jak najbardziej za.
Co do trajektorii dla duzych pojazdow to nie da sie tego zrobic, poniewaz inaczej ten sam zakret przejedzie autobus krotki, dlugi, ciezarowka i tir, poza tym jaki mialo by to sens? Te kolka maja pomoc motocyklistom na ciasnych kretych drogach, ktorych nie znaja a zdaje sie, ze chodzi wlasnie o mijanie sie z duzymi pojazdami, ktore tez os jezdni moga przekroczyc pokonujac taki zakret. To tez wyjasnia dlaczego nie ma potrzeby malowania ich na zakretach w prawo (chociaz nie doczytalem czy na zakretach w prawo ich nie bedzie czy beda).
Skoro wdrazaja to poszczegolne kraje to jest dla mnie wystarczajacy dowod, ze ma to sens, moglbys nie zgadzac sie ze mna personalnie, ale to nie moj pomysl i nie moja jazda z glowa na drugim pasie. A kolega @WysokiTrzmiel to mnie powalil na deski
@Pirazy
Te kolka maja pomoc motocyklistom na ciasnych kretych drogach, ktorych nie znaja a zdaje sie, ze chodzi wlasnie o mijanie sie z duzymi pojazdami, ktore tez os jezdni moga przekroczyc pokonujac taki zakret.
Piękną teorię dorobiłeś, ale w takim razie te kółka są narysowane w złych miejscach xD

@Pirazy https://www.diepresse.com/5073635/neue-bodenmarkierungen-fuer-motorradfahrer
Teraz rozumiesz, o co mi chodzi?

@Felonious_Gru akurat te na zdjeciu wg mnie sa w idealnym miejscu bo masz tam kamienny mur tuz przy drodze, przez ktory duze pojazdy z przeciwka moga przekraczac os jezdni. Co do artykulu to mowi on o ryzyku wlasnie zderzen z powodu przekraczania srodkowej linii, mowi co prawda o tym, ze motocyklisci bezwiednie to robia wybierajac taka a nie inna trajektorie - w tym przypadku z glupoty. Co nie zmienia w zaden sposob tego co napisalem. Jesli ma to ograniczyc ilosc wypadkow bo ktorys przekroczyl glowa srodek jezdni to i tak jestem za.
@Pirazy
Zwracam honor, na łukach w prawo też robią:

@WysokiTrzmiel i co to zmienia w kwestii bezpieczenstwa? Skoro dochodzi do takich zdarzen a te kolka moga pomoc ich uniknac to w czym widzisz problem?
@Pirazy Dla mnie jest absurdalne to, że ludzie boją się najechać na białą kreskę, a nie boją się wystawiać głowy na czołówkę
@Pirazy
wg mnie sa w idealnym miejscu bo masz tam kamienny mur tuz przy drodze, przez ktory duze pojazdy z przeciwka moga przekraczac os jezdni.
No tak, i dlatego nie są narysowane tam, gdzie rzeczywiście to auto może przekroczyć linię. Logiczne.
@Felonious_Gru zaznacz strzalke bo ja je widze dokladnie tam gdzie byc powinny
@Pirazy
w czym widzisz problem?
Ano w tym, że zgodnie z badaniami:
95% motocyklistów nie umie pokonać prawidłowo zakrętu
To jest absurdalne, że trzeba na każdym zakręcie tłumaczyć "weź no się odsuń od środka jełopie bo jest zakręt"
@Pirazy
bo ja je widze dokladnie tam gdzie byc powinny
Nonw tym miejscu żadna ciężarówka nie wyjedzie za linię z powodu tego zakrętu w tle.

@Felonious_Gru no moze i absurdalne, ale co ja moge na to poradzic, ze tak robia? Ja z kolei bylem przekonany, ze to dotyczy ciasnych zakretow, ale skoro pisza, ze przekraczaja ta linie na w miare lagodnych lukach to mi tez wydaje sie to dziwne
@Felonious_Gru ale za nimi nie widzisz reszty tych kolek?
@Pirazy ty, bo przegapiłem jedno bardzo ważne
jadac samochodem jak zakret okazuje sie troche inny niz zakladales to sobie dokrecisz kierownice i elo.
Jechałeś kiedyś samochodem po drodze, której nie znasz?
Jak dokręcisz mocniej kierownicę to wpadasz w poślizg i wypadasz z drogi po zewnętrznej stronie drogi.
@Pirazy tak, widzę resztę kółek. Ale to ty pisałeś, że te kółka wyznaczają miejsce, gdzie auto może przekroczyć linię.
Abstrahując już od faktu, że przyczyną wprowadzenia tych kółek nie było to, co wymyśliłeś.
@Pirazy
Co ja moge na to poradzic, ze tak robia?
A co ja mogę poradzić?
Te badania wykazały, że motocykliści nie najeżdżają na białe, bo ich na kursie tak uczyli. To może by tak wprowadzić na kursie jak się powinno pokonywać zakręty?
@Pirazy Ależ ja nie widzę problemu w kółkach. Zwracam uwagę na absurd głupoty motocyklistów i potrzebę traktowania ich znakami jakby byli niedorozwinięci.
@Felonious_Gru blagam cie xDDD nie sprowadzaj tej konwersacji do granic absurdu, tak to mogloby sie skonczyc jakbys jechal 140 na ograniczeniu do 50 a nie jak jadac w zakrecie z normalna predkoscia mocniej dokrecisz kierownice bo jednak zakret jest troszke ostrzejszy xD
Jakby ci w takim zakrecie nagle wyskoczyl motocyklista z "pustym lbem" na twoim pasie to rozumiem, ze po ruchu kierownica od razu wpadlbys w poslizg? XD
@Pirazy
nie sprowadzaj tej konwersacji do granic absurdu
Ale to ty zacząłeś xD
Kto normalny jedzie tak, że nie zostawia sobie miejsca ma jakąkolwiek korektę? Jeszcze dodatkowo na drodze, której nie zna?
tak to mogloby sie skonczyc jakbys jechal 140 na ograniczeniu do 50 a
Zapraszam do Czech kiedyś xD albo w sumie gdziekolwiek poza NFS:MW
Chuja się pan znasz, ale winni wszyscy, tylko nie motocyklista xD
@Felonious_Gru Abstrahując już od faktu, że przyczyną wprowadzenia tych kółek nie było to, co wymyśliłeś.
Nie? A to sorry, jednak dziennikarstwo juz nie takie jak kiedys

@Pirazy no i ten autokar jest na zakręcie czy 30 metrów za zakrętem?
@Felonious_Gru Chuja się pan znasz, ale winni wszyscy, tylko nie motocyklista
Ale to nie moj pomysl i nie moja jazda, jeszcze raz to powtorze xD a skoro w tamtych krajach chuja sie znaja to im to napisz xD i gdzie ja bronie motocyklistow? Napisalem o przyczynach wprowadzenia tego oznakowania i o jego wplywie na bezpieczenstwo xD
@Pirazy
gdzie ja bronie motocyklistow?
Tu gdzie screen i wszędzie niżej.
To nie ja twierdziłem, że jadąc przepisowo motocyklista ma głowę na drugim pasie

no i ten autokar jest na zakręcie czy 30 metrów za zakrętem?
@Felonious_Gru Ty serio masz jakies problemy ze wzrokiem?
@Pirazy chyba ty z pamięcią xD

@Felonious_Gru czy tu jest bronienie motocyklistow czy zapytanie o to czy jezdziles motocyklem po nieznanych Ci drogach?
A to drugie to zwykle stwierdzenie faktow xD masz jakis gorszy dzien czy po prostu jestes troche nie tego? XD
@Pirazy
Twierdzenie, że motocyklista nie jedzie nieswoim pasem a "tylko głowa wystaje" nie jest bronieniem motocyklisty jadącego nieswoim pasem?
O, widzę, że edytujesz komentarze w międzyczasie. No to przy okazji odpowiedz, ten autokar wystaje na zakręcie, czy 30 metrów za zakrętem? To proste pytanie.
@Felonious_Gru ty rowniez edytujesz, wzmianke o nfs to kiedy dodales?
Kolego - napisalem, ze motocykl miesci sie w pasie a glowa wystaje - to jest kurwa stwierdzenie faktu a nie pisanie, ze wszystko jest jak najbardziej okej, mam wrazenie, ze masz spore problemy z rozumieniem tego co czytasz
Na zdjeciu wszystko widac, naprawde kazdy widzi, gdzie jest ten autokar, gdzie motocykl i gdzie "pusta glowa", ale zapytam z ciekawosci, co Ci w tym autokarze nie pasuje? Bo juz wyczuwam kolejna zajebista teorie
@Pirazy napisałeś, że to nie jest zajmowanie nieswojego pasa.
@Pirazy w autokarze mi wszystko pasuje. Zapomniałeś już po co wrzuciłeś to zdjęcie - chciałeś, żeby strzałką zaznaczyć, ktore kółko nie zaznacza, gdzie ten autokar będzie wystawał za swój pas. I ci napisałem. To odwracasz kota ogonem.
@Pirazy
ty rowniez edytujesz, wzmianke o nfs to kiedy dodales?
Ooo sorry, ale właśnie wyczerpales limit trollowania na dziś

@Felonious_Gru
@Felonious_Gru@Felonious_Gru
nie jezdzi nieprawidlowym pasem, tylko bedac pochylonym w zakrecie motocyckl jest na swoim pasie a "pusty leb" przekracza linie srodka drogi. Jezeli dodatkowo nie zna tej drogi i ksztaltu zakretu to taka sytuacja jest tym bardziej prawdopodobna.
Napisalem to w odpowiedzi na twoje zapytanie czemu jezdzi nieprawidlowym pasem. Co w tym jest niezrozumialego, albo co tu jest bronieniem takiej jazdy? Jest to stwierdzenie faktu, dlaczego "pusty leb" jest na drugim pasie
Hahaha xDDD o kurwa xD
@Felonious_Gru Faktem jest że człowiek ma niejako wrodzoną tendencję do "ścinania" czy raczej jazdy przy linii w lewych zakrętach, zapewne dlatego że patrzy się w wyjście i chce tam jak najszybciej być czy inne sztuczki mózgu, tak czy siak każdego ciągnie do środka w lewych.
Gx
Zaloguj się aby komentować