Roverkowe wieści:

  • mam sprzęgło i to zrobione! Trzeba było szlifnąć docisk i zamach, bo ktoś założył zbyt grubą okładzinę. Do tego wymiana wyrąbanych sprężynek.
  • tylny lewy hamulec już nie trzyma ciągle ręcznym, do tego jakiś tam szlif bębnów, wymiana cylinderka i przekładka miejscami szczęk.
  • wężyki od "powrotów" z gaźników to jednak nie powroty, a przelewy po zalaniu gaźników. Paliwo może się stamtąd nigdy nie wylać. Pociągnięte zgodnie z oryginałem gdzieś tam dalej niż silnik, pod samochód.
  • wymieniony olej po płukance razem z fest dowalonym przez kogoś filtrem oleju.
  • pomalowane stalowe obudowy słupków D. Zamówiłem wzornik tkanin na podsufitkę, coś się zadzieje w tym temacie.
  • kupiłem uszczelkę zgarniającą do szyb w drzwiach, może uda się zmienić oryginalne będące w stanie rozkładu.
  • wymienione wszystkie 5 opon. Te co były miały trzycyfrowe znaczniki DOT kończące się na "3", a jedna w ogóle nie miała. Ergo rocznik 93 lub... 83 (▀̿Ĺ̯▀̿ ̿) Paliłem na nich laczka przy ruszaniu, ale tylko troszkę. Ozdobne zaślepki piast są w bagażniku żeby się nie poznikały w trakcie jazdy.
  • odkryłem, że mam prawdziwe amortyzatory Monroe LUFT-STOSSDÄMPFER czyli coś co Monroe oferowało jako kit konwersyjny naprawiający uszkodzone Nivomaty.
  • byłem u stolarza prowadzącego renowację mebli i podejmie się zrobienia fornirów na wstawkach drewnianych, ale dopiero pod koniec roku możemy rozmawiać. Drugi zapytany o to samo nie chciał się podjąć.
  • coś mi wieje ciepłym powietrzem w nogi, będzie trzeba się przyjrzeć, bo nie da się tego ogrzewania wyłączyć. Poza tym wstawię amelininową termoizolację nad wydech.

Maluchowe wieści:

  • tempomat częściowo oprogramowany, z chwilowego braku czasu stanęło na obsłudze przycisków. Działa UART (debug), LED (debug), watchdog, używanie kwarcu jako zegara, źle obsłużone przyciski (4 z 5).
  • wydumałem kolejny projekt (cierpię na nadprojekcie : <). Rzymianka do oszczędzania paliwa podczas hamowania silnikiem. Pierwsza część - mechaniczny wyłącznik będący natchnieniem z ELX, znalazł się w gaźniku drugiego silnika, on służy mi do testów.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #maluch #fiat126p
37c4faa7-9a3d-422c-a520-71e56d388741
b9df7da6-f75e-422b-9415-4bde52a36c6f
5ed1e25c-eafa-456f-a826-53a449bc11d9
slonski_pieron

@macgajster SD1, ale mi to gówno swego czasu krwi napsuło. Robiłem V8 na Lucasowskiej podróbie L-Jetronica - droga przez mękę, książkę można o tym napisać.

Zaloguj się aby komentować