Renault 5 Turbo
Samochód mógł być użytkowany zarówno na co dzień i podczas rajdów.
Wyprodukowano tylko 3167 egzemplarzy tego modelu. Obecnie ceny sięgają nawet 125k EUR za egzemplarz.
Garść danych technicznych:
Silnik R4, 1397 cm3, turbodoładowany sprężarką Garett
Moc 160KM @6000 obr, moment 221 Nm @3250 obr
Sprint do setki: 6,6 sekundy, vmax: 209 km/h
Polecam filmik:
https://youtu.be/B2HjCrnr-NE
Podana moc występowała w bazowej wersji. Istniała odmiana Renault Maxi Turbo 5 o mocy około 350 koni. Stworzono 12 sztuk tej odmiany. Zdjęcia w komentarzu. Link do filmu:
https://youtu.be/yLrAgcCNgVc
#historiamotoryzacji #samochody #motoryzacja
adda2268-c0b2-4d00-9e92-5e8f28de5f46
90b82a28-efa4-427e-b929-20658b37d510
57d3a699-be56-492e-8179-560e0470a5c6
8ca0b0ed-c27b-42fc-ad52-64bb8d5d0b66
81f2ede2-cccc-44e5-ba84-f1e6afdfd839
Jason_Stafford

@shack_my_kak takie se o z wyglądu

KierownikW10

@shack_my_kak ta wersja Maxi Turbo to musiała mieć potężną turbodziurę. Za to ta 160 konna wersja piko belo - 220 Nm przy 3250 obrotów brzmi jak całkiem używalny silnik.

shack_my_kak

@KierownikW10 Wersja bazowa była dostępna dla Kowalskiego, zakładam, że wariant rajdowy musiałbyć kręcony cały czas wysoko. Gdyby zdjąć naklejki, to ten wariant bazowy byłby całkiem niezłym sleeperem

SuperSzturmowiec

125k EUR xd za tyle to porsze albo ferrari się kupi fajne

shack_my_kak

@SuperSzturmowiec Wyprodukowano mniej niż 3200 sztuk. Pytanie ile dożyło do dzisiejszych czasów. Rzadki okaz stąd ta cena. W perspektywie inwestycji zarobisz na tym nudnym Renault więcej niż na porsze

SuperSzturmowiec

@shack_my_kak more zarobisz ale na ulicy mało kto się obejrzy

shack_my_kak

@SuperSzturmowiec Albo kasa albo fejm na dzielni ¯\_(ツ)_/¯

BajerOp

@SuperSzturmowiec tym się nie wyjeżdża na ulicę xD i na co komu spojrzenia spoconych Januszy?

SuperSzturmowiec

@BajerOp fakt bo jak na renufke przystało zaraz laweta będzie potrzebna

Rafau

Ależ to był wtedy kocur!

shack_my_kak

@Rafau Wtedy VW oferował G40 (1.3 litra i 113 koni) lub G60 (1.8 litra i 160 koni).

CoryTrevor

Francuzi mieli dryg do małych aut. Bezkompromisowo sportowe Clio V6, luksusowe auto miejskie Clio Baccara. Peugeoty 106 i Citroeny Saxo w ciekawych, sportowych wersjach. Kiedyś to było kurła.

Zaloguj się aby komentować