Recykling pojazdów elektrycznych – sporo nowych problemów. Czym różni się od demontażu aut spalinowych?

Recykling pojazdów elektrycznych – sporo nowych problemów. Czym różni się od demontażu aut spalinowych?

Magazynauto
Recykling aut spalinowych mamy już dość dobrze opanowany, Jak ten proces wygląda w przypadku elektryków i na czym polegają główne trudności?

Przemysł samochodowy od dziesięcioleci uchodzi za pioniera w ponownym wykorzystaniu przetworzonych materiałów. Zużyty metal, granulaty szkła, tworzywa sztuczne, elementy tapicerskie czy gumowe opony od dawna pozostają praktycznie w obiegu zamkniętym: odzyskane surowce są bazą do produkcji kolejnych podzespołów. [...]

#motoryzacja #samochodyelektryczne #recykling

Komentarze (1)

NiebieskiSzpadelNihilizmu

Baterią się różni. Zwykły aku dużo łatwiej jest rozebrać, ponownie użyć części albo zregenerować. Jak ci taki pakiet baterii zacznie się jebać to krzyżyk na drogę, bo w sumie to zostaje go wymienić w całości. A to kosztuje. Nie wymienisz? To jeździsz już w ogóle wokół komina, bo walnięta bateria to bezpośredni spadek zasięgu. Nawet jak wywalisz chorą kasę i ci tę baterię wymienią, to tak, będziesz jeździł dalej, ale dalej COŚ z tą baterią trzeba zrobić, żeby ją naprawić albo zrecyklingować. I nakład pracy jest gigantyczny.

Zaloguj się aby komentować