
Media społecznościowe, internetowe kanały wideo oraz influencerzy są coraz częściej głównym źródłem informacji o świecie – wynika z opublikowanego we wtorek raportu think tanku Reuters Institute. W Polsce, USA i Australii odnotowano w 2024 roku największy wzrost osób czerpiących wiadomości z platformy X.
W rozdziale raportu poświęconym polskim mediom Reuters Institute for the Study of Journalism zwrócił uwagę, że 47 proc. respondentów zadeklarowało, że ufa informacjom w mediach. Jest to wzrost o 8 pkt proc. w porównaniu z 2023 r. Jak zaznaczył, TVP znalazła się wśród mediów, którym udało się częściowo odzyskać zaufanie odbiorców.
Think tank podkreślił, że tradycyjny rynek telewizyjny w Polsce nadal się rozdrabnia. Według jego wyliczeń tylko sześć programów telewizyjnych przekroczyło próg oglądalności wynoszący 3 mln widzów w 2024 r. w porównaniu z 49 programami rok wcześniej. Średni łączny czas oglądania telewizji pozostał niezmieniony.
Jako jednego z głównych beneficjentów tej tendencji wskazano TV Republikę, przyciągającą widzów o prawicowych poglądach. W raporcie podano, że przychody tej stacji wzrosły rok do roku o 21 proc. (do 5,37 mln euro), a jej zysk netto wzrósł do 790 tys. euro z zaledwie 7,7 tys. euro w 2023 r.
Według raportu telewizja w Polsce ma silną pozycję wśród odbiorców, ale wraz z prasą odnotowuje długoterminowy spadek popularności. O 6 proc. wzrosło znaczenie internetu jako źródła wiadomości, prawdopodobnie ze względu na rosnącą rolę mediów społecznościowych jako źródła informacji. [...]
#wiadomoscipolska #media #mediaspolecznosciowe #telewizja #informacje #newsy #raport #polskaagencjaprasowa