
Australijski przewoźnik Qantas potwierdził jeden z najpoważniejszych ataków hakerskich w historii branży lotniczej. W wyniku incydentu, który miał miejsce 30 czerwca, skradzione zostały dane osobowe nawet 6 milionów pasażerów. To kolejny przypadek w fali cyberataków wymierzonych w sektor lotniczy w ostatnich tygodniach.
Według oficjalnego komunikatu linii Qantas, incydent miał miejsce 30 czerwca 2025 roku i dotyczył systemu zewnętrznego dostawcy obsługującego call center przewoźnika. Cyberprzestępcy uzyskali dostęp do platformy obsługi klienta, co pozwoliło im wykradać dane osobowe klientów. Wśród skradzionych informacji znalazły się:
-
imiona i nazwiska,
-
adresy e-mail,
-
numery telefonów,
-
daty urodzenia,
-
numery programów lojalnościowych.
Na szczęście, według zapewnień Qantas, nie wykradziono danych kart płatniczych, paszportów ani dokumentów tożsamości, co ogranicza skalę potencjalnych nadużyć finansowych. [...]
#wiadomosciswiat #linielotnicze #australia #atakhakerski #wyciekdanych #cyberbezpieczenstwo #cybersecurity