Przyszedł mi do głowy kolejny pomysł na #lepszyswiat
Szacuję, że conajmniej 10-krotnie w ciągu roku wdzwaniam się na jakąś infolinię.
Jednym z częstych komunikatów, który muszę odsłuchać jest to, kto jest moim administratorem danych osobowych i gdzie znajdę więcej informacji.
Niby ważna rzecz, ale jednak mnie nie interesuje, w szczególności w powtarzających się sytuacjach jak np. kolejne umówienie wizyty u lekarza.
Bywają też inne "formułki", których muszę wysłuchać zanim system przekieruje mnie do menu lub operatora.
Powiedzmy, że średnio zajmuje to 15 sekund i że takich ludzi jak ja jest w PL 10mln.
Rocznie mamy zatem 15s * 10e6 * 10 osobo-sekund zmarnowanych. Czyli ponad 1100 osobo-dób zmarnowanych w skali kraju.
Propozycja: wprowadzenie standardowej cyfry pomijającej bieżący komunikat na infolinii. Nie jestem pewien czy sam standard wystarczy, czy konieczne będzie jakieś rządowe rozporządzenie aby go wymusić.
EU lubi standaryzować różne rzeczy, więc może to też by mogła.