
Nie wiem, czy można prosić o bardziej dobitny sygnał, że z gospodarką ChRL jest coś nie tak. Kiedy zaczyna brakować pieniędzy, aby kupować sobie przychylność KC wykupując reklamy w organie prasowym KPCh, to musi być naprawdę słabo. „People.cn,” internetowa platforma1 „Dziennika Ludowego” (人民日报) głównego organu prasowego Komitetu Centralnego KPCh, poinformowała, że poniosła stratę w pierwszym półroczu br., z powodu spadku przychodu z reklam. „People.cn” nie odnotowało straty netto za cały rok od momentu wejścia na giełdę w 2012 roku. [...]
„People.cn” jest w większości własnością przedsiębiorstw państwowych, przy czym „Dziennik Ludowy”, który jest de facto wydziałem KC, posiada 48,43%, a jego spółka zależna „Global Times” kolejne 8,12%. Misją portalu jest bycie „awangardą kluczowego serwisu informacyjnego władz centralnych, internetową wersją „Dziennika Ludowego” i „flagowym okrętem” zintegrowanego rozwoju mediów „Dziennik Ludowego”.” Problem dla partyjnej gazety to fakt, że w dzisiejszych czasach nikt już nie czyta papierowego wydania, więc ono nie przynosi specjalnie dużych dochodów, w efekcie „Dziennik Ludowy” jest finansowany przez portal. Oczywiście to nie jest problem dla KPCh, pieniądze się na pewno znajdą, ale sprawa musi być powodem do zażenowania. Czyjaś głowa poleci. [...]
Czytaj więcej: https://zawielkimmurem.net/2025/08/28/portal-organu-prasowego-kc-ze-strata-finansowa/
#wiadomosciswiat #chiny #partia #wladza #gospodarka #media #prasa #politykazagraniczna