Poniedziałek rano, otwieram #porannyprzegladotomoto

Dzisiaj będzie znowu trochę inaczej, wpisy będą dwa. Zaczniemy od jazd próbnych:


Mazda Cx-5 2.5L.

Samochód powiedziałbym, że bardzo ok, taki akurat dla mnie. Moje wrażenia były takie, że jest to super kompetentny samochód w każdym calu: pali, jeździ, jest bardzo dobrze wyposażony, wystarczająco wyciszony, wystarczająco komfortowy. Ot tylko tyle i aż tyle. Poza tym, że SUV (ale w sumie innych już nie robią xD) to nie ma się do czego przyczepić.

Przyczepić się za to można do ceny i finansowań. Dowiedziałem się u dealera, że obecnie CX-5 nie jest produkowana, bo przechodzi lifta (tam, niestety, będą już jakieś hybrydy), dlatego też sprzedawane są jedynie samochody z placu. A samochody z placu potrafią być z 2023r które pod koniec 2024 zostały "samo-zarejestrowane" (nie rozumiem co to znaczy i jak to działa, i dlaczego - jeśli ktoś wie o co chodzi to poproszę o wytłumaczenie).

No i takie samochody dealerzy oferują z "korzyścią" 6k pln na leasingach 109%.

Tak, po podliczeniu wszystkich kosztów wychodzi 225k za "Nową" Mazdę CX-5 Homura 2.5L z 2023 roku, która od 2 lat stoi na placu. Kolejną wadą tej opcji jest to, że gwarancja na nie już leci (w sensie od 2024).


Mazda CX-60 3.3 Diesel 254KM:

Jeździłem tą wersją 'przedliftową' i od razu dało radę wychwycić te wszystkie wady na które narzekają ludzie: Coś jest nie tak z zawieszeniem - bardzo dziwnie wybiera poprzeczne nierówności, do tego "falowało" na prostej, dziwne zachowanie skrzyni biegów. Ogólnie to nic w tym samochodzie nie było tak jak powinno. Jakbym miał zapłacić za coś takiego 250k to bym był bardzo, bardzo zły.

Ogromna szkoda, bo samochód bardzo mi się podoba. W salonie powiedzieli mi, że obecnie są już produkowane polifty z nowym zawieszeniem, nowym oprogramowaniem skrzyni, lepiej spasowane etc. Sprawdzę to za miesiąc.


Jeśli kogoś interesuje sprawa z Mazdami CX-60 to kilka filmików (plus komentarze pod tymi filmami). W necie jest pełno blogerów motoryzacyjnych z zachwytami nad ideą 3.3 Diesla, ale niewiele osób rzeczywiście opowiada o problemach wieku dziecięcego tego auta. Tutaj przynajmniej jest temat jakoś poruszony:

https://www.youtube.com/watch?v=L3muGEZWgOo

https://www.youtube.com/watch?v=QQ9ejjg-Pb4

https://www.youtube.com/watch?v=sO8Vo0snA7U


#samochody #motoryzacja

rith userbar

Komentarze (13)

GordonLameman

Samo rejestracja polega na tym że Dealer który nie mogł sprzedać auta rejestrował je na siebie - dzięki temu nie tracił bonusów od producenta/importera bo jakaś “sprzedaż” miał


Zerknij na X-Traila.

rith

@GordonLameman Patrzyłem, patrzyłem. Bardzo podoba mi się ten samochód, jednak mam ogromną obawę co do poziomu skomplikowania tego napędu. Nie dość, że "elektryk" to jeszcze napędzany dziwnym silniczkiem od Renault. Obawiam się, że mogą być z tym ogromne problemy w pewnym momencie. Do tego dochodzi jeszcze niepewna sytuacja finansowa Nissana ( ͠° ͟ʖ ͡°)

GordonLameman

@rith

to jest silnik z Infiniti - nie jestem pewien czy ma coś wspólnego z Renault.


Ja ujeżdżam od pół roku - mam 10k na blacie i jestem mega zadowolony. Oczywiście wersja wszystko mająca

700b5725-84f3-47c1-a24a-72f08158fe3e
rith

@GordonLameman opieram swoją opinię na tym co mówią:

https://youtu.be/OmCn_gnmJrc?si=CZrf6izL0SPmQmfs

https://youtu.be/VWVVZdNfsKs?si=5rZCd-7jqn_jewCK

oba kanały wskazują, że silnik jest bardzo skomplikowany. 10k w sumie o niczym nie świadczy, nie widziałem jeszcze recenzji przy 100k - poszukam.

Co do tego kto produkuje ten silnik, to jeszcze muszę sprawdzić.

rith

ok, mój błąd - to nie jest silnik z Reniawki; https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KR_engine

KR15DDT

Podobno już wychodzą problemy: https://www.forbes.com/sites/michaelharley/2023/12/21/5-things-owners-must-know-about-nissans-problematic-vc-turbo-engine/


Gemini:

Okay, you're right to bring up NHTSA in relation to this engine. Here's the situation:


  • NHTSA is a US Agency: The National Highway Traffic Safety Administration operates in the United States.

  • US Model Connection: The US equivalent of the X-Trail is often the Nissan Rogue. Newer Nissan Rogues (specifically model years like 2021-2023) use the same 1.5L 3-cylinder VC-Turbo engine (KR15DDT) as the X-Trail e-Power. However, in the standard US Rogue, this engine directly drives the wheels, sometimes paired with a CVT transmission. It doesn't act primarily as a generator like in the e-Power system.

  • NHTSA Actions on the US Rogue: There have indeed been NHTSA actions concerning this engine in the US Nissan Rogue:

  • Investigation: NHTSA opened an investigation (Preliminary Evaluation PE23-010) in 2023 looking into reports of engine failure, loss of motive power, engine knock, and metal chunks in the oil pan for 2021-2023 Nissan Rogues equipped with the 1.5L VC-Turbo engine.

  • Recalls: Nissan has also issued recalls related to this engine in the US Rogue. For example, recall number 23V-651 (October 2023) addressed potential engine seizing due to issues with main bearing and connecting rod bearing manufacturing. Another recall (22V-165, March 2022) involved an engine harness issue.

  • Owner Complaints: Numerous owner complaints have been filed with NHTSA citing engine failures or related problems for these Rogue model years.


Crucial Distinction for X-Trail e-Power:

While it's the same base engine, its role in the X-Trail e-Power is different. It acts as a generator, running at optimized speeds to charge the battery, rather than constantly adjusting to directly power the wheels through a transmission.

Does this mean the X-Trail e-Power is unreliable?


  • Not necessarily directly. The stresses and operating conditions on the engine are different when it's primarily a generator versus the sole propulsion source. Some failure modes seen in the US Rogue might be less likely, or different issues could arise.

  • Manufacturing Defects: However, if a recall points to a manufacturing defect (like the bearing issue mentioned), that specific defect could potentially affect engines produced for any application, including e-Power, if they came from the same faulty batch.

  • Concern is Valid: The fact that the base engine has faced scrutiny and recalls in its US application is a valid point of concern and something potential buyers should be aware of. It raises questions about the engine's overall robustness, even in the different e-Power setup.


In summary: Yes, the 1.5L VC-Turbo engine used in the US Nissan Rogue (equivalent to X-Trail) has been subject to NHTSA investigations, owner complaints, and recalls related to significant engine problems like failures and seizing. While the engine operates differently in the X-Trail e-Power, the shared engine base means these US issues are relevant information to consider when evaluating the potential long-term reliability of the X-Trail e-Power. You should look for specific reliability data and owner feedback for the X-Trail e-Power in Europe to get the most accurate picture for the model you're considering.

viollu

@rith największym problemem Mazdy jest to, że w gratisie dostajesz wizerunek geja

Kulka

@viollu nie no. cos ci sie pomieszało. Taki wizerunek dostajesz jak masz bmw albo audi

Kokuhatsu

@viollu a to nie o audi?

rith

@viollu @Kulka @Kokuhatsu nie jesteście normalni, prawda?

Fen

wychodzi 225k za "Nową" Mazdę CX-5 Homura 2.5L z 2023 roku, która od 2 lat stoi na placu

WHAT xDDDDD ? Za⁎⁎⁎⁎sty deal xD

rith

@Fen no, dokładnie tak xdd

utede

@rith chyba nie zrozumiałem że „suv ale innych już nie robią”?

rith

@utede no np Mazda nie produkuje już większych samochodów innych niż Suvy.

podobnie inne marki - VW ma tylko passata w kombi. Sedana czy Arteona brak

Zaloguj się aby komentować