Pierwsza elektryczna podziemna ciężarówka wesprze przemysł górniczy

Pierwsza elektryczna podziemna ciężarówka wesprze przemysł górniczy

oiot.pl
Pierwsza elektryczna, podziemna ciężarówka może stanowić przełom w technologii wydobywczej. Jej cel to zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności w górnictwie.

Fima Caterpillar, lider w produkcji sprzętu ciężkiego, niedawno zaprezentowała swoją pierwszą elektryczną ciężarówkę górniczą przeznaczoną do prac podziemnych. Demonstracja prototypu odbyła się na australijskim poligonie doświadczalnym firmy. [...]

Nowy elektryczny samochód górniczy Caterpillar stanowi drugą część pierwszego w pełni elektrycznego rozwiązania firmy do załadunku i transportu w kopalniach podziemnych. Pierwszą częścią jest elektryczna ładowarka R1700 XE, która przyciągnęła uwagę podczas tegorocznego CES i jest już dostępna do zamówienia. [...]

#motoryzacja #ciezarowki #samochodyelektryczne #gornictwo #transport

Komentarze (9)

Stashqo

@Mr.Mars w sumie to nie takie głupie, dystansów wielkich przecież tam nie robi, cennego tlenu nie zabiera, nie ma konieczności odciągania spalin, nie generuje też tyle ciepła co spalinówka.

Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw

@Stashqo jak się zapali to będzie wesoło

Tomekku

@Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw To od razu zasypujesz chodnik i cichosza, kiedyś zgaśnie bez tlenu.

Stashqo

@Tomekku nie zgaśnie bo ogniwa litowe mają zawarty w sobie tlen, więc palą się do końca, jedyna opcja to je wychłodzić, czyli w wodę albo obficie polewać wodą.

@Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw

O, to też w sumie też jest jakiś argument za, ryzyko pożaru elektryka jest kilkukrotnie niższe niż auta spalinowego, energii zakumulowanej w baterii też jest przecież wielokrotnie mniej niż w paliwie. W zamkniętej przestrzeni może to stanowić o życiu lub śmierci górników.

Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw

@Stashqo nie jest niższe, samochody się palą na skutek wypadków na powierzchni ziemi.

W kopalni nie ma możliwości zderzenia z taką prędkością aby wybuchł pożar. Ropę nie tak łatwo zapalić zgromadzona w zbiorniku jest całkowicie bezpieczna, bateria może się zapalić sama z siebie bez wypadku.


Pożar łatwo w porównaniu do baterii ugasić, do tego dochodzi toksyczność gazów emitowanych przy spalaniu wiesz co się stanie z płucami jak nawdychasz się oparów z płonącej baterii litowej?

Stashqo

@Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw Skąd masz takie dane? Kiedyś sporo researchu robiłem szukając porównania EV vs ICE, dotarłem nawet do danych z tych samych grup wiekowych. Zawsze wychodziło, że ICE płoną od 5 do nawet 60x częściej niż EV, ale nie znalazłem absolutnie żadnych statystyk rozróżniających samozapłony, podpalenia i pożary na wskutek wypadków z rozróżnieniem EV/ICE/Hybrydy. Jak masz to się podziel, chętnie poczytam.


Syf jaki emituje płonąca bateria - tutaj nie ma dyskusji, nie pachnie to fiołkami

Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw

@Stashqo Dizla nie można porównywać do benzyny a samochodów osobowych nie można porównywać do ciężarówek a cywilnych ciężarówek tym bardziej nie można do maszyn przemysłowych.

Stashqo

@Ugulem_to_troche_wygryw_troche_przegryw no dobrze, ale skąd te dane masz o częstszych samozapłonach? Realnie mnie ta sprawa interesuje.

Tawarish18

a jak to gówno się zapali i wypierdoli cały zebrany na dole metan? xDDDD

Zaloguj się aby komentować