Pierwszą część wpisu znacie (jak nie to zapraszam na tag #wrocuawskieaudi)


Lecimy dalej.


W 2020 roku podjąłem troszkę szaloną decyzję odnośnie gruntowniejszego odnowienia mojego Audi.


Jako, że auto posiadało wycieki i poprzednia wymiana rozrządu (2014 rok) mimo dostarczenia kompletu części okazała się być wymianą niekompletną (z niekompetencji warsztatu w którym robiłem) to od razu chciałem to zrobić porządnie, a przy okazji skierować skrzynię na serwis tj. Wymiana oleju oraz ewentualna naprawa jak coś takowej wymaga.


Finalnie zapadła decyzja, że najlepiej wyjąć motor i skrzynię zawieźć luzem do serwisu + porobić co trzeba wraz z czyszczeniem komory silnika by trochę auto odgruzować.


Koszt serwisu i części to 11100 zł (5000 robocizna i niecałe 6200 części)


W skład części wchodziło:


Kompletny rozrząd wraz z pompą wody (oryginał)


Termostat


Olej Millers 5W40


Olej skrzyni Ravenol


Kompresor klimatyzacji Nissens


Silnik krokowy


2 poduszki silnika


Uszczelniacze


Uszczelki


Kilka rolek osprzętu


Komplet filtrów


Sprzęgło visco


Serwis skrzyni obejmował:


Wymianę hydrokinetyka (nowy)


Wymianę kilku rolek, trybików (zużycie)


Sprawdzenie


Koszt 4300 zł


Łączny koszt 15400 zł


Czas trwania 7 miesięcy z uwagi na przeprowadzkę warsztatu w którym robiłem i brak pośpiechu z mojej strony, robił mi to kolega któremu w pełni ufam, a że w międzyczasie zaplanowałem też sobie wymianę zawieszenia i podjąłem decyzję o lakierowaniu auta to czekałem spokojnie.


Zakupiłem części zawieszenia i elementy ukł. Hamulcowego kwota ok 6000 zł


Wszystko robione na oryginalnych częściach (jeśli są dostępne) lub wysokiej jakości zamienniki Lemforder/Sachs.


Kilka tulejek jest Febi (bo inne niedostępne)


Dodatkowo wymieniam od razu kilka elementów jak szyba czołowa (odpryski), jakaś złamana kratka, zderzak na oryginalny bo z 10 lat temu go uszkodziłem o krawężnik (wywinął się przy cofaniu xD) i jako ciekawostki to np. Zderzak zamawiany z Audi Tradition z Niemiec czyli takiego salonu z częściami do klasyków.


Wiele części stamtąd zamawiałem jak śruby, spinki etc.


Jestem przeciwnikiem trailerów przyszłych wpisów ale żeby nie było zbytniego chaosu to rozbiję to na jeszcze 3 może 4 wpisy by uporządkować zakres prac.


W przyszłych wpisach podrzucę trochę #ciekawostki z planu zamontowania fotowoltaiki zamiast panelu solardachu, który fabrycznie tylko podtrzymuje nawiew jak jest ciepło, a po moich modyfikacjach będzie spełniał różne funkcje jak ładowanie dodatkowych magazynów energii, doładowywanie akumulatora, telefonu, kamerki etc.


W planach też jest webasto wraz z modyfikacjami by maksymalnie wykorzystać energię z panela także może Was zainteresuje takie rozwiązanie.


#samochody #motoryzacja #chwalesie

41dabe72-3edd-4226-957e-8f66207a443e
37ef1a49-8bc2-42f9-8923-fc86ad1955ae
70f6daa5-db30-409a-b1a3-7ec5f8579e8c

Komentarze (2)

Odczuwam_Dysonans

@Odwrocuawiacz no i fajnie, świetne to są auta, pamiętam jak sąsiad miał takie A8 20+ lat temu. Totalny kosmos no a teraz masz pewnie kolejnych 20 lat w miarę bezawaryjnej jazdy. Jak nie jestem ogólnie fanem VAGa tak takim A8 D2 bym jeździł jak pojebion - z resztą ogólnie VAGi z '80 i '90 jeszcze mi robią, bardzo przewymiarowane podzespoły i w ogóle, później jakoś tak meh. Nawet poszukałbym jakiejś bazy do dłubania bo teraz są śmiesznie tanie, ale mam zbyt wiele rozgrzebanych aut jak na możliwości czasowo-finansowe xD. Ale szacun, mało kto by się porwał na taką naprawę. A warto, dzisiaj już takich nie ma.

derzaba

@Odwrocuawiacz szanuje jak pojebion. Też czasami nachodzi mnie ochota, żeby kupić i doprowadzić do fajnego stanu jakiegoś młodego klasyka. Na szczęście jestem zbyt leniwy i zbyt niecierpliwy, aby w to wdepnąć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować