Nie wiedziałem, że w Polsce brakuje tyłu kierowców autobusów... Coraz więcej miast zatrudnia pakoli na to stanowisko, duże miasta sponsorują kurs na prawo jazdy kat D w zamian za lojalke. Wraz z ustawą o kaskach dla dzieci do 17rż na hulajnogi itp. wchodzi przepis zmniejszający wiek kierowców autobusów. Teraz jest 24 lata (lub 21 jak zrobisz kwalifikacje wstępna pełną).


Obniżenie wieku kierowców wykonujących krajowe przewozy drogowe osób

Projekt MI przewiduje także obniżenie wieku kierowców autobusów wykonujących krajowe przewozy osób, a tym samym wpisuje się w działania rządu związane z walką z deficytem kierowców zawodowych. Dzięki tym zmianom, już 18 letni kierowca zawodowy będzie mógł wykonywać przewozy na liniach regularnych, których trasa nie przekracza 50 km


#autobusy #polskiedrogi #transport

Komentarze (25)

kkEE

@cebulaZrosolu z jednej strony brakuje kierowców i fajny pomysł a z drugiej jak przypominam sobie jaka miałem ułańska fantazje na drogach w wieku 18 lato to xD

Klamra

@cebulaZrosolu a to nie jest tak, że tam słabo płacą? I mało kto chce tam iść?

Prucjusz

@Klamra sama jazda autobusem jeszcze by uszła, ale wszystko to co się dzieje wokół wkurwia. Przejebane czasy przejazdów miedzy przystankami, ruch drogowy - zasada nieograniczonego niezaufania bo nigdy nie wiesz co ktoś inny odpierdoli, a baby w SUVach są nieprzewidywalne, teraz dni są krótkie a jest zjebana moda na czarne buty, spodnie i kurtki i jak taki zakamuflowany oskarek zbliża się do słabo oświetlonego przejścia dla pieszych to prawie w ogóle go nie widać. Rowery, hulajnogi, stare baby prowadzące spotkania towarzyskie przy pasach to nie jest mem tylko rzeczywistość. Stan techniczny pojazdów też bywa różny, a warsztat nie ma takich mocy przerobowych, żeby wszystkie wozy były w pełni sprawne. Objazdy, korki, i wreszcie sami pasażerowie. Jakoś mam więcej tych przyjaźnie nastawionych niż agresywnych i raz nawet bukiet kwiatów dostałem, ale są też i tacy, co grozili mi nożem. A, i jeszcze godziny pracy bym dodał, bo to też bardzo wyniszcza. A zarobki średnie - średnia krajowa.

361783fd-93a3-4f6e-9bc0-b61803985f1f
cebulaZrosolu

@Prucjusz o super. Dzięki za opis


A co spowodowało że dostałeś kierowcą autobusu? Zawsze chciałeś? Dawali kurs za free? Czy jeszcze coś innego?

Prucjusz

@cebulaZrosolu chciałem mieć prawko na autobus i złapać jakieś pierwsze doświadczenie.

Prucjusz

@cebulaZrosolu raczej traktuję to jako przygodę niż zajęcie na stałe. Szukam czegoś innego. Jak znajdę i będę miał za dużo czasu wolnego to myślę, że super jest wskoczyć za kółko raz na jakiś czas, a i zajezdnie chętnie biorą kierowców na zlecenie. Ale żeby rypać tak codziennie to tego nie widzę.

cebulaZrosolu

@Prucjusz no właśnie też mi przyszło do głowy że można od czasu do czasu pojechać do Medziugorie z emerytami


Mój wujas jak poszedł na emeryturę strażacka to właśnie wozi dziadków po kościołach

Prucjusz

@cebulaZrosolu a to zupełnie inna jazda jest. Tak samo jak przewozy dzieciaków do szkoły - dwa kółka rano, dwa popołudniu i fajrant. Wyjeżdżasz za miasto i rura. A na miejskich ciągle miasto, miasto, miasto i wszystko co z tym związane. Wielu emerytów sobie jeździ autobusami zwłaszcza po wioskach, bo mają tam spokój.

Klamra

@Prucjusz Dzięki. Zawsze to najlepiej dostać informacje z pierwszej ręki. Czy dobrze przypuszczałem, że zarobki dupy nie urywają. Jako kierowca zwykłego auta, w ruchu miejskim, można się wkurwić, a co dopiero robiąc to zawodowo, na dodatek jeżdżąc taką kolumbryną. Może kiedyś byś napisał artykuł o swojej pracy. Z chęcią poczytam.

cebulaZrosolu

@Klamra @Prucjusz no! Też bym poczytał dawaj ziomek

Prucjusz

@Klamra @cebulaZrosolu zbiorę myśli i napiszę coś więcej.

jajkosadzone

Tak samo jest przeciez z kierowcami tirow,ze brakuje chetnych i dlatego nie ma selekcji.

cebulaZrosolu

@jajkosadzone nie do końca, rynek "tirów" jest ogromny, na autobusy to co, tylko miejskie, busy typu pulawy-lublin i dosłownie kilkanaście firm w stylu "polskiego busa". A tiry? Byle jaki wiejski dziad trans z jednym ciagnikiem potrzebuje kierowcy


Do tego dla takiego łebka próg wejścia może być wysoki bo nie licząc czasu który trzeba poświęcić musisz wywalić na wejście około 15k PLN żeby zrobić kurs c+e, kwalifikacje wstępna, kartę kierowcy, badania, psychotesty, egzaminy itp.


Na wsi skąd pochodzi moja żona, praktycznie każdy co utrzymuje się z czegoś więcej niż tylko rolnictwa to jeździ na tirach


A że jesteśmy liderem w Europie (chyba 20% towarów w UE przewożą Polacy) to i zapotrzebowanie jest duże


No tylko nie każdemu się podoba jeżdżenie np 3/1 (3 tygodnie trasa, tydzień w domu) a autobus miejski? Na miejscu, codziennie w domu

Tylko kasa pewnie sporo mniejsza

100mph

@cebulaZrosolu 8h zapierdalac przegubowcem po miescie w dzien to nie jest lekka robota, wieczorami i noca z najebanym towarzystwem tymbardziej. Jedyna zaleta to darmowe solarium bo jak slonce w lato przyswieci to czlowiek chodzi jakby dopiero z Egiptu wrocil.

cebulaZrosolu

@100mph wiem, że nie jest łatwa, nigdzie nie napisałem, że taka jest.

cebulaZrosolu

@100mph no i czasem widać, że ciężko jest prowadzić autobus będąc naćpanym

962a491e-945f-47ea-883c-f50b2f6fec78
Half_NEET_Half_Amazing

słabo płacą, praca na zmiany, praca z ludźmi

cebulaZrosolu

@Half_NEET_Half_Amazing @Klamra na szybko znalazłem, że w Warszawie na start 7200 brutto dajo

Klamra

@cebulaZrosolu w Warszawie…

cebulaZrosolu

@Klamra niestety u mnie nie robią kursów w zamian za 2 lata lojaki więc się nie interesuje tematem

jajkosadzone

@cebulaZrosolu Za takie warunki pracy to szalu nie ma. Tyle placa za bycie low level klepacz excela.

Enzo

Kierowca autobusu miejskiego to ostatni rodzaj zawodu kierowcy którego bym się podjął.

cebulaZrosolu

@Enzo no chujowa robota, nie powiem. Ale nadal wyżej niż taxi/Uber. Niby robisz z ludźmi ale nie masz z nimi takiego kontaktu jak w osobówce.

Zaloguj się aby komentować