Nie pójdziesz do Paczkomatu tylko do Paczkomat. inPost na absurdalnej wojnie z odmianą nazwy

Nie pójdziesz do Paczkomatu tylko do Paczkomat. inPost na absurdalnej wojnie z odmianą nazwy

ANDROID.COM.PL - społeczność entuzjastów technologii
Polska firma właśnie rozesłała do przedsiębiorców maile, w których prosi, aby nie odmieniać przez przypadki znaku towarowego „Paczkomat”. W związku z tym powinniśmy zapomnieć o takich słowach jak Paczkomacie czy Paczkomaty – dlaczego tak się stało? Najprawdopodobniej taki obrót spraw jest następstwem toczonego wciąż postępowania wobec prawa ochronnego na znak towarowy, który wiele lat temu zgłosił InPost. Przypomnijmy, że Poczta Polska swego czasu również ruszyła z systemem automatów do nadawania i odbierania, paczek sugerując, że słowo „paczkomat” to neologizm, a InPost nie powinien mieć prawa go zastrzegać.
#inpost #paczkomaty #kurier

Komentarze (7)

leon

@GucciSlav magiczna flet

CzosnkowySmok

@GucciSlav paczkomat ma taki sukces, że stał się pampersem

dzbanek123

W jakich butach chodzisz? W Adidas. Ośmieszają się tylko tymi mailami.

kotwica407

@dzbanek123 nie tyle ośmieszają tylko oni mogą sobie jedynie prosić. Starają się bronić swojej nazwy aby inne automaty pączkowe nie mogły z niej korzystać i ze słowa paczkomat nie zrobiło się to samo co z adidasami, pampersami itp.

razALgul

@GucciSlav ja się pytam ,czy inPost, wytoczy wojnę, tym którzy mówią na pracowników inPostu:


InPosterzy?????

Logytaze

Rozjaśnię wam temat, bo artykuł niewiele tłumaczy.


Znak towarowy (czy to w formie graficznej czy słownej) w prawie krajowym jak i międzynarodowym musi być indywidualnym oznaczeniem wyróżniającym produkt w danym sektorze rynku.


InPost chce chronić znak towarowy ''PACZKOMAT'' jako nazwę własną natomiast konkurencja próbuje udowodnić, że paczkomat to rzeczownik i swoje paczkomaty ma np. Allegro czy Poczta. Instrukcje językowe mają służyć temu, aby pracownicy InPostu mówili o paczkomatach jako brandzie i żeby nikt w Urzędzie Patentowym nie mówił, że nawet sami kurierzy używają wyrazu jako rzeczownika. Moim zdaniem to zbędne kroki ze strony InPostu (zwłaszcza, że w PL nazwy własne także podlegają deklinacji), bo rejestracja znaku należy im się jak psu buda. To trochę tak jakby na podstawie używania w mowie potocznej rzeczownika ''adidasy'' usunięto z bazy wszystkie oznaczenia Adidas. Na korzyść InPostu przemawia fakt, że to oni wymyślili tę nazwę i to oni mają monopol na rynku. Jeżeli ktoś mówi o paczkomatach ma na myśli firmę InPost i ta przesłanka to mocny argument za ochroną znaku.


Niepoważne, ale w urzędach patentowych takie cyrki się toczą. Z tego co pamiętam InPost ma doświadczenie ze sporami o znak towarowy, więc liczę, że poradzą sobie i teraz. Działania Poczty to de facto podszywanie się pod znaną firmę i dlatego de facto powstały znaki towarowe.

Zaloguj się aby komentować