Na pętli końcowej Churchill odbywa się precyzyjnie zsynchronizowany manewr umożliwiający zawracanie tramwajów. Pętla znajduje się na środku ronda, gdzie zbiega się 8 ulic, i składa się z okrężnego toru przeciętego linią przelotową, z czterema rozjazdami.


Opis manewru:

1.Tramwaj linii 7 przyjeżdża ze wschodu na północny peron środkowy (B).

2.Pasażerowie przesiadają się do tramwaju linii 3 na północnym peronie zewnętrznym (A).

3.Tramwaj 3 odjeżdża na zachód.

4.Tramwaj 7 jedzie dalej do przystanku Vanderkindere, gdzie zmienia kierunek i wraca.

5.Tramwaj 7 przyjeżdża teraz na południowy peron środkowy (C).

6.Nadjeżdża nowy tramwaj 3 z zachodu i zatrzymuje się na południowym peronie zewnętrznym (D).

7.Pasażerowie przesiadają się do tramwaju 7.

8.Tramwaj 7 odjeżdża na wschód.

9.Tramwaj 3 przejeżdża pół pętli na pozycję (A) i cykl się powtarza.

Pasażerowie przesiadający się korzystają z peronów w środku ronda, natomiast wsiadający i wysiadający – z czterech przystanków na alei Winstona Churchilla wokół ronda.

Układ ten zostanie zlikwidowany po przekształceniu centralnego tunelu tramwajowego w linię metra nr 3 – wtedy linie 3, 4 i 7 będą kończyć trasę na stacji Albert.


https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Brussels#Termini



#bruksela #belgia

1682f6a9-7851-47b6-a6ca-738c4ece1670
f9a38f68-33ed-46b0-8f9d-0d5868c187ea

Komentarze (1)

ZohanTSW

Ależ oni to wymyślili xd

Zaloguj się aby komentować