Na pętli końcowej Churchill odbywa się precyzyjnie zsynchronizowany manewr umożliwiający zawracanie tramwajów. Pętla znajduje się na środku ronda, gdzie zbiega się 8 ulic, i składa się z okrężnego toru przeciętego linią przelotową, z czterema rozjazdami.
Opis manewru:
1.Tramwaj linii 7 przyjeżdża ze wschodu na północny peron środkowy (B).
2.Pasażerowie przesiadają się do tramwaju linii 3 na północnym peronie zewnętrznym (A).
3.Tramwaj 3 odjeżdża na zachód.
4.Tramwaj 7 jedzie dalej do przystanku Vanderkindere, gdzie zmienia kierunek i wraca.
5.Tramwaj 7 przyjeżdża teraz na południowy peron środkowy (C).
6.Nadjeżdża nowy tramwaj 3 z zachodu i zatrzymuje się na południowym peronie zewnętrznym (D).
7.Pasażerowie przesiadają się do tramwaju 7.
8.Tramwaj 7 odjeżdża na wschód.
9.Tramwaj 3 przejeżdża pół pętli na pozycję (A) i cykl się powtarza.
Pasażerowie przesiadający się korzystają z peronów w środku ronda, natomiast wsiadający i wysiadający – z czterech przystanków na alei Winstona Churchilla wokół ronda.
Układ ten zostanie zlikwidowany po przekształceniu centralnego tunelu tramwajowego w linię metra nr 3 – wtedy linie 3, 4 i 7 będą kończyć trasę na stacji Albert.
#bruksela #belgia

