Na obrazku po lewej jest zestaw do konwersji roweru na elektryczny. Montujesz to wszystko, zamieniasz zwykle koło na koło z silnikiem i masz rower elektryczny z zasięgiem około 100 km. Po prawej koło samochodowe z silnikiem. Nie wiem dlaczego, ale zestawy do rowerów sprzedają się jak ciepłe bułeczki, tymczasem w ogóle nie słyszałem o rynku na przeróbki samochodów. Oczywiście przeróbka roweru jest prosta i każdy średnio ogarnięty majsterkowicz sobie z tym poradzi, ale mam wrażenie, że z samochodami mogłoby być podobnie, zwłaszcza w przypadku włożenia tego na tylną oś w samochodzie przednionapędowym. Wówczas można by uzyskać w prosty sposób samochód hybrydowy XD To oczywiście byłoby bardziej spomplikowane, ale wygląda na to, że stare samochody z wyeksploatowanym silnikiem spalinowym mogłyby w ten sposób zyskać nowe życie.
#samochody #motoryzacja #mechanika #mechanikasamochodowa #samochodyelektryczne #elektromobilnosc #rowerelektryczny
a24db12e-9131-488a-b032-0326b01e5c6a
Half_NEET_Half_Amazing

@pogop

imo auto trudniej naładować

przecięty kowalski nadal mieszka w bloku

ale dzięki za podrzucenie pomysłu

Jason_Stafford

@pogop problemy są dwa. Przy konwersji samochodu spalinowego na elektryczny trzeba mieć większą wiedzę, i koszt takiej przeróbki to więcej niż kilka tysięcy PLN.

SuperSzturmowiec

raczej mało miejsca na tylnej osi, do tego w przypadku hybrydy musi być automat - nie słyszałem o hybrydzie z manualem. brak miejsca na akumulatory - ewentualnie w miejscu zapasowego koła. do tego przeróbka instalacji.

I kto by prawnie odpowiadał za działanie całości?

Nemrod

@pogop Masa nieresorowana, mówi to coś panu, panie Ferdku?

pogop

@Nemrod wymiana zawieszenia, mówi to coś Panu, Panie Paździoch?

Nemrod

@pogop Ale co to ma do tego, że silnik bardzo mocno podniesie masę nieresorowaną? Możesz sobie wymieniać zawieszenie ile chcesz, ale masa pozostanie. Wkłada się alufelgi (lub nawet tytanowe), obniża masę tarcz hamulcowych, a ten chce wkładać do koła ciężki silnik elektryczny. Zawieszenie nie ma tu żadnego znaczenia, bo dużą masę chcesz dać właśnie tam, gdzie go nie ma.

tellet

@pogop


wymiana zawieszenia, mówi to coś Panu, Panie Paździoch?


Czyli nagle z prostego "hehe wymieniasz koło na takie z silnikiem", robisz norymbergę


Wymień koło, zawieszenie, dopasuj przenoszenie napędu, dodaj jakieś akumulatory do tego.


I ty się dziwisz, czemu w autach to nie ma sensu?

pogop

@Half_NEET_Half_Amazing w sensie jakiego pomysłu?

KierownikW10

@pogop skąd ty wziąłeś tą ilustrację koła z silnikiem w piaście? Żaden z producentów nie ma takiego rozwiązania, nawet jeśli na każde koło przypada osobny silnik, to jest krótka półoś.

Hejto_nie_dziala

@KierownikW10 ZF robi coś takiego dla autobusów

KierownikW10

Ciekawe. Masz jakiś materiał w necie o tym? Wydaje się dosyć bezsensowne, ale być może ma ukryte zalety, nie specjalizuję się akurat w tym temacie.

ElektrolizatorDwuczlonowy

@pogop problem jest taki, ze bateria w rowerze elektrycznym ma 100 ogniw a w samochodzie od 5000 do 10000. Druga sprawa to jeszcze nikt nie zrobił koła z silnikiem elektrycznym

Zaloguj się aby komentować