Może głupie pytanie, ale

Nowe Griffiny mają tę samą moc (5,6MW) a osiągają odpowiednio

E4DCU - 160km/h

E4DCP - 200km/h


Wiem, że obecny stan torowisk nie wymaga szybszych loków, ale sądzicie że typ E4DCU jest "tuningowalny" na 200? Lok ma spory zapas mocy, identyczny z jego szybszą wersją.


#kolej #lokomotywa #pytanie #pytaniedoeksperta

PanNiepoprawny userbar

Komentarze (19)

bori

@PanNiepoprawny Na szybko strzelam, że wersja P ma sygnalizację kabinową, która pozwala jeździć powyżej 160 km/h

PanNiepoprawny

@bori czyli w zasadzie to jest w miarę potrzeby kwestia dodanie ETCS? Ok, to ma sens. W miarę potrzeb będą łatwe do przeróbki.

bori

@PanNiepoprawny To tylko mój strzał 😉


Zresztą moc jest potrzebna nie tylko do prędkości, ale przydaje się też do cięższych składów oraz na bardziej strome szlaki

PanNiepoprawny

@bori EU160 chyba ma ETCS. Zatem może jednak różni je przekładnia (uniwersalna/pasażerska). Może na trasach górskich takie EU160 się lepiej sprawdza? Swoją drogą ładne ma odejście.


https://www.youtube.com/watch?v=mG74t0D6lSA

bori

@PanNiepoprawny Muszę poczytać o tej lokomotywie. Ważną wskazówką może być litera P i U. Kiedyś na PKP oznaczano tak lokomotywy:

T - towarowe

P - pasażerskie

U - uniwersalne


Tak więc U to może być lokomotywa o charakterystyce uniwersalnej, natomiast P lokomotywa dostosowana do pociągów pasażerskich - niższe masy ale wyższe prędkości

PanNiepoprawny

@bori zgadza się i nadal są tak oznaczane. Nie wiem natomiast po co IC lokomotywy uniwersalne. Zamierzają je Cargo podnajmować?

bori

@PanNiepoprawny Pamiętaj o cięższych składach pasażerskich na liniach o trudnym profilu.


Taka linia 311 ma od Piechowic cały czas 25 promili, a 340 do Karpacza momentami przekracza 40 promili

bori

@PanNiepoprawny Miej na uwadze, że takie 25 promili to już duży wysiłek dla loka

PanNiepoprawny

@bori zgadzam się, jednak trzeba pamiętać skąd te pociągi wyjeżdżają. Do Zakopanego latają EU200. Duża liczba pociągów startuje z Warszawy. Czy mają wlec się przez CMK z prędkością 160km/h tylko po to, żeby móc pokonać końcówkę linii? Czy może lepiej mieć loki w obwodzie i dać podwoją trakcję na ten końcowy odcinek? Nie wiem - głośno myślę.

bori

@PanNiepoprawny Wagonów i szlaków na 200 km/h też nie ma dużo, więc pewnie stąd ta decyzja - na większości 160 spokojnie wystarczy

bartlyo

Może jest tak samo jak w EU07/EP08. Gdzie praktycznie jest to samo tylko inny rodzaj przekładni. Dlatego EP08 lata po 140, a EU07 max 120.

bartlyo

@PanNiepoprawny tak trochę wskazuje na to końcówka U- uniwersalny

P - pasażerski


Ale nie wiem, to tylko moje przypuszczenia

PanNiepoprawny

@bartlyo sądzisz że IC kupiło uniwersalne bo były wyraźnie tańsze?

bartlyo

@PanNiepoprawny , tego nie wiem.

Zakładam, że nie wszystkie linie będą latać > 200.


A może taka uniwersalna lepiej poradzi sobie z towarem.


To sa EU160, czy EU200?

PanNiepoprawny

@bartlyo EU160. Z tymi prędkościami to zaznaczyłem w poście, że mam świadomość.

EU200 są wielosystemowe

bartlyo

@PanNiepoprawny pierwsza EP09 już odstawiona xd

PanNiepoprawny

@bartlyo szkoda tej kasy władowanej w modernizację i unifikację serii

Zaloguj się aby komentować