Aby poprawić wydajność i optymalizację algorytmu, proponuję następujące zmiany:
Unikanie powtarzającego się kodu: W funkcji onCollision() zauważyłem, że instrukcje dotyczące ruchu robota po kolizji są podobne, z tą różnicą, że w jednym przypadku robot obraca się nieco w lewo, a w drugim nie. Można to zoptymalizować poprzez utworzenie osobnej funkcji, która będzie przyjmowała parametr określający kierunek obrotu i będzie wykonywana przez obie te funkcje.
Użycie zmiennych lokalnych: Zmienna myPrivateCounter jest używana tylko w funkcji onCollision(), więc nie ma potrzeby, aby była to zmienna globalna. Należy ją zadeklarować jako zmienną lokalną w tej funkcji.
Użycie pętli: W funkcji onStarted() robot wykonuje kilka sekwencji ruchów. Zamiast pisać każdy ruch oddzielnie, można użyć pętli for lub while, która będzie wykonywała te sekwencje w pętli.
Ograniczenie liczby wywołań funkcji shout(): W algorytmie często używane są komunikaty za pomocą funkcji shout(). Aby zwiększyć wydajność, należy ograniczyć liczbę tych wywołań, np. wykorzystać je tylko w sytuacjach, gdy jest to niezbędne.
Zmiana sposobu obrotu: W obecnej wersji robot obraca się przy pomocy jednego silnika, który jest odwracany. Można to zmienić, na przykład przez użycie obu silników, co pozwoli na szybszy i precyzyjniejszy obrót.
Ograniczenie liczby zmian koloru robota: Zmiana koloru robota jest często wykonywana w różnych funkcjach, ale nie jest to konieczne. Można ogr