Microsoft nie wierzy w metaverse. Zamyka działy VR, AR, HoloLens i masowo zwalnia

Microsoft nie wierzy w metaverse. Zamyka działy VR, AR, HoloLens i masowo zwalnia

instalki.pl
Idea metaverse jest wciąż popularnym tematem. Ale niekoniecznie samo metaversum przyciąga do siebie rzesze użytkowników. Wiele mówi się o zaprzepaszczonych ogromnych sumach na rozwój tego działu Facebooka (czy raczej koncernu Meta) i braku jego pozytywnego odbioru nawet wśród samych pracowników firmy. Kolejne przedsiębiorstwa też zdają się podchodzić do pomysłu coraz sceptyczniej. Do tego grona doszedł Microsoft, który widać zupełnie nie widzi przeszłości w wirtualnym świecie VR i rozszerzonej rzeczywistości AR. Jeszcze kilka lat temu szef firmy twierdził, że VR/AR będzie jednym z trzech filarów działalności Microsoftu.
#microsoft #vr #it #informatyka
13

Komentarze (13)

Aaaa dlatego nie działały dziś programy mcs ( ͡° ͜ʖ ͡°)

VR nadal nie jest tani, wymaga sporo zachodu żeby zacząć z niego korzystać. Nie ma jakichś przełomowych gier czy aplikacji.

Było już coś podobnego, nazywało się second life. Legendy głosiły że ludzie się tam dorabiali kasy ale czy to prawda to nie wiem.

Kolejny skok na szekle jak syfionki.

Hmm... A ja ostatnio czytałem, że "działki" w metaświatach tanieją. Pewnie min. z tego powodu. Ale nie ogarniam takich "inwestycji" i, na ogół, trzymam się od tego z daleka.

Ale jak to nie widzi przyszlosci. Jak to ludzie nie chcą korzystac? Nastepnym razem napewno sie uda xD

@Krx_S dużo innowacji się udaje, ale jeszcze więcej - nie. var, 3d tv, nietrafione pomysły w których wielkie korpo utopiły kasę się zdarzają. Ja i tak się cieszę, że są firmy które stać zaryzykować, bo dzięki temu wiele technologii ostatecznie trafiło w ręce przeciętnego człowieka

Zjebane pseudo domy w mecie byly po setki tysiecy dolanow, bedni ludzie mieli wyjebane wchodzc tam po to zeby byc dalej biednym i wynajmowac pokoj ... xD

Przyszłością jest #hejto, a nie jakiś tam metaverse

@CzosnkowySmok Przecież Quest2 to najtańsze google dające najwięcej swobody.

Ja rozumiem czasy pierwszego Oculusa, jakieś kable-srable, ustawianie tych przejebanych latarni, wincy kabli, podłączanie tego do peceta, który musiał być turbowydajny żeby odpalić jakiegoś tępego robloxa.


Teraz sobie na konsumenckim lapku z oddzielną grafiką odpalisz HL:Alyx, boneworks czy coś podobnego w Oculusie po wifi i nie ma płaczu, że 99% powierzchni nie ma tekstur xD

@tellet ale nadal kupienie takiego oculusa dla kilku gierek to trochę słabo...

Po prostu VR nie oferuje nic ciekawego.

@CzosnkowySmok a od ilu "gierek" zakup staje się opłacalny? Bo wymieniłem tylko te największe, must-play, o beatsaberach, pavlovach i innych nie wspominałem nawet.

@tellet dlatego pisałem, że potrzeba jakiegoś przełomu w VR. Na razie nie ma za wiele do zaoferowania.

Zaloguj się aby komentować