Miał być orient, był plan na Kazachstan, Turkmenistan i Tadżykistan, ale ostatecznie udało mi się namówić niebieskiego na to, co proponowałam od początku.
Nieodwołalnie i ostatecznie: JEDZIEMY DO IRANU ⧹(⦁ᴗ⦁)⧸

#podroze #chwalesie
ErwinoRommelo

Ale w sensie autem? Jesli tak to szacun ze sie chce…

@ErwinoRommelo samolotem

@ErwinoRommelo ale mam znajomych, którzy na motorach większa grupą pojechali my po dwóch dużych wyprawach samochodem w tym roku odpuszczamy, samolot + na miejscu autobus i pociągi

ErwinoRommelo

@MoralneSalto jak by cene nie wolal za szklo co bedzisz kupowala to padasz na konala i krzyczysz hamdulila hejo too expensive stefulla best i can do is 5€. A takto to milego zwiedzania kumpel byl w okolocach persepolis tam mowil takie miasto w skale wyryte na fotkach to super wygladalo.

lactozzi

@MoralneSalto gratki! czekam na relację. Już od kilku lat się czaję na Iran.

MoralneSalto

@lactozzi słyszeliśmy same dobre opinie, oczywiście inna kultura i będę popierdzielać odziana od stóp do głów w 30 stopniowym upale ale cóż ( ͡° ͜ʖ ͡°) coś mi mówi, że ten kraj jest bardzo wart odwiedzenia

roadie

@MoralneSalto przywieź se szafranu stamtąd to będziesz bogata

MoralneSalto

@roadie przyprawy zdecydowanie przywieziemy, ogólnie jedna walizka poleci pusta - na miejscu jest taniej, niż u nas. Liczę na zakupy ceramiki, ciuchów z lnu i jedwabiu, przypraw właśnie i innych takich.

ColonelWalterKurtz

@MoralneSalto polecam miedziane naczynia - ręcznie malowane w niesamowite wzory. Kupiłem taka cukiernicę i do dziś mi służy w domu.

cebulaZrosolu

@MoralneSalto pamiętaj wykraść tajne dane wzbogacania uranu i budowy bomby atomowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ColonelWalterKurtz

Super! Byłem w Iranie w 2015 - super wspominam. Wtedy bardzo popularny był tam couch surfing - praktycznie cały wyjazd tak spaliśmy i poznaliśmy mnóstwo miejscowych, którzy się nami zajmowali, wozili nas, imprezowaliśmy etc. Byłem na irańskim weselu, na urodzinach w wiosce w górach gdzie mieszkało może z 20 osób, spałem w mieszkaniu studenckim na randomowym blokowisku gdzie chłopaki słuchali Krzysztofa Komedy... hehe wspaniały był to wyjazd. Później nawet jeden Irańczyk do mnie przyjechał przenocować Jak masz jakieś pytania to pisz śmiało

MoralneSalto

@ColonelWalterKurtz brzmi super! dziękuję, jak będę miała pytania to na pewno się odezwę a VPNy działają tam?

ColonelWalterKurtz

@MoralneSalto Mieliśmy irańską kartę SIM kupiona na lotnisku po przylocie, chyba jakiegoś VPN miałem żeby gmail działał. Generalnie nie pamiętam większych problemów jeżeli chodzi o neta ale na pewno był baaardzo wolny. Mapy miałem offline (maps.me) i się dobrze sprawdziły.

cebulaZrosolu

@ColonelWalterKurtz podziwiam :) my z naszym intriwertyzmem staramy się unikać ludzi jak gdzieś jedziemy :D

ColonelWalterKurtz

W Iranie żal z lokalsami nie wejść w kontakt - wszyscy byli super przyjaźni. Zaproszenia na imprezy, obiadki, herbatki. Nawet nielegalny bimber załatwią na imprezę XD Wezmą dzień wolny w pracy żeby cię oprowadzić i poznać ze swoją rodziną. No kosmos. Jeżeli się mówi że Polacy są gościnni to w porównaniu do Irańczyków to nie jest żadna gościnność.

6C756B61737A

@MoralneSalto "Nieodwołalnie i ostatecznie: JEDZIEMY DO IRANU ⧹(⦁ᴗ⦁)⧸" Pamiętaj, że po tej wizycie do USA już raczej nie wiedziesz (przynajmniej na tym samym paszporcie).

MoralneSalto

@6C756B61737A głupoty piszesz. Rozeznaliśmy temat i po prostu przy wjeździe do USA musimy przejść cały proces wizowy, nie ten skrócony. Nie ma problemu z dostaniem się do USA jeśli byłeś w Iranie.

6C756B61737A

@MoralneSalto "głupoty piszesz" - może i tak, po prostu mnie cofnęli na lotnisku jak zobaczyli stempelek z Iranu w paszporcie. A to nie była pierwsza czy dziesiąta wizyta w USA

MoralneSalto

@6C756B61737A czy to było przed wprowadzeniem ESTA? Ciężko mi uwierzyć, mamy znajomych (wyżej o nich wspominałam), którzy w 2022 byli w Iranie i pod koniec 2023 część ich grupy leciała do USA - bez żadnego problemu.

6C756B61737A

@MoralneSalto to pewnie zależy od subiektywnej oceny osoby na odprawie. Było to w 2022r.

@MoralneSalto Oczywiście po tym zdarzeniu udało się wjechać wielokrotnie, ale na początku nie były to zbyt miłe przeprawy

MoralneSalto

@6C756B61737A planujemy podróż do USA ale w perspektywie 5-10lat. Dużo czytaliśmy i pytaliśmy, PODOBNO nie robią już problemów jeśli faktycznie w Polsce ma się więzi rodzinne, nie robi się szemranych interesów i tak dalej (wnioskuje po pytaniach, jakie celnicy juz w USA zadawali znajomym). Może to zależy od lotniska i personelu, nie wiem.

ColonelWalterKurtz

@6C756B61737A @MoralneSalto Byłem w USA po wizycie w Iranie. W paszporcie wiza z Iranu na całą stronę. Zero pytań, zero problemów zarówno na etapie wizy (jeszcze czasy wizowe) jak i na JFK.

6C756B61737A

@ColonelWalterKurtz może wpływ na moją zawrotkę miał typ wizy, nie była to turystyczna