Mam sobie auto, po przejechaniu dziś 500km zaczęło coś rzęzić przy jałowej pracy silnika, wg. Czata gpt to jest albo alternator albo sprężarka klimy (nowy czynnik). Klima chłodzi, a alternator ładuje. Co to może być? Silnik ma 8 lat, nawet nie ma 100k. Wszystko wymieniane częściej niż pan serwis każe (olej 10-15 k, filtry co rok, hamulcowy co dwa lata, chłodniczy jest bezobsługowy, ale wymieniam co 25k). Rzęzi przy włączonej klimie i przy włączonej klimie.

Silnik jest na łańcuchu rozrządu, pasek zasila jedynie alternator i klimę, wg. Instrukcji do wymiany co 100k.


#pytanie #samochody #mechanikasamochodowa

Komentarze (5)

Taxidriver

Łożysko jakieś. Łatwiej by było z marką/modelem/silnikiem.

pokojowonastawionaowca

@Taxidriver kia sportage 4 1.6 GDI M 97kW

HmmJakiWybracNick

@pokojowonastawionaowca Ja miałem taki objaw, że jak auto było bez wrzuconego biegu, to pojawiało się jakieś tarcie, które ustępowało po wciśnięciu sprzęgła. Generalnie opisałem dokładnie objawy chatowiGPT i orzekł łożysko dociskowe sprzęgła i bardzo ładnie trafił, bo po wymianie jest git.

caparone

@pokojowonastawionaowca u mnie po przejechaniu 40k samochodem nowym rozleciał się alternator, na początek rzęził i wył jakby łożysko się wytarło, intensywność zmieniała się wraz z obrotami silnika, normalnie ładował ale po przejechaniu 100km już przestał ładować, na szczęście skończył się alternator już na parkingu warsztatu :) kilka miesięcy wcześniej akumulator wymieniany i po zmianie alternatora zauważyłem że poprzedni był wadliwy od początku bo wskaźnik ładowania na nowym alternatorze pokazywał większe wartości niż na poprzednim. ASO uznali wadę produkcyjną alternatora nawet już po gwarancji.

pokojowonastawionaowca

@Taxidriver @caparone @HmmJakiWybracNick Zagadka rozwiązana, pompa wody ma luzy osiowe. Auto oddane do mechanika 24h super Z&Z, serwis Ziutek&Ziutek, 800zl wszystko pic glanc majster hiper małpka w skrzynce, ale polecany przez wszystkich "bo pije chłopak, ale solidnie robi".

Zaloguj się aby komentować