@Fox noo pierścienie ślizgowe nie mogą się kręcić, bo jakby miały pełnić funkcję komutatora - szczotki muszą se po nich śmigać, a nie z nimi poza tym tak jak pokazałeś na obrazku - one są odizolowane od ośki, ale połączone wyprowadzeniami z cewkami wirnika, powinieneś mieć przejście między nimi a tymi kabelkami co z nich wystają, jak zmierzysz multimetrem. Tzn. nie jestem specem od alternatorów, no ale nie kojarzę żeby w którymś się kręciły ale ten element możesz wymienić, musisz tylko poznaczyć bieguny, rozciąć stare pierścionki, nabić nowe, zagnieść/zlutować kabelki i już. Chociaż ja to i tak się nauczyłem wozić altki na regenerację bo przy klientów alternatorach raczej nie grzebałem, jeśli było coś więcej niż regulator do wymiany. Czasem się wydawało że jakaś pierdoła a jak widziałem później co siedziało w środku to daj pan spokój xD ale jak chcesz sobie podłubać to śmiało to wymień.