Lotnisko Radom ze stratą 47 milionów złotych

Blisko 47 milionów złotych straty wygenerowała działalność portu lotniczego Warszawa-Radom w roku 2024. Obsłużenie jednego pasażera wiązało się ze stratą 415 złotych. Zakończył się audyt dot. inwestycji PPL w Radom, a wnioski posłużą do wdrażania zmian operacyjnych i ewentualnych rozliczeń – także na ścieżce karnoprawnej.


#wiadomoscipolska #lotnictwo

Rynek-lotniczy

Komentarze (11)

kitty95

Warszawa-Lublin miało 51 mln straty. Tak to jest jak partyjne lokalne kacyki mają ambicje międzykontynentalne, tylko możliwości nie mają

eloyard

@kitty95 całe szczęście Białystok nie będzie miał: ani lotniska, ani autostrady, ani KDP.


Będzie chuj wie co na Krywlanach dla kolegów kacyka (od lat przebierają nóżkami, żeby przepierdolić publiczne pieniądze na przerobienie całości już docelowo tylko pod aeroklub i business jety), ekspresówka która się zapcha kiedy ruch wschód-zachód odbije po wojnie i tory pod "szybką" kolej do 200km/h, na której jeszcze Rail Baltica będzie się musiała jakimś cudem zmieścić xD

kitty95

@eloyard przecież z Białegostoku jest 2h na Okęcie S-ką. Na chuj tam lotnisko międzynarodowe? Powinni też zaorać te wszystkie abominacje lotniskowe typu Radomie, Lubliny, Szymany, bo to wszystko w zasięgu 2h od Okęcia i kierowanie tam jakiegokolwiek ruchu m-narodowego jest bez sensu, a krajowego tym bardziej.


Poza cpk, ruch m-narodowy powinien mieć Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Rzeszów i Szczecin, czyli największe aglomeracje. I tyle.

eloyard

@kitty95 2 godziny to o godzinę za dużo. Przez kilka lat od otwarcia S8 dało się w godzinkę ścisnąć często i to było do zaakceptowania w normalnym użytku, a nie lataniu raz na pięć lat - teraz 2 godziny to jest, niestety, dobry wynik. I to zarówno na Okęcie jak i Modlin - jedno i drugie to jest porażka i żenada komunikacyjna.


Co ciekawe był puszczony balonik lotniska komercyjnego na Podlasiu, żeby kitajcy mieli gdzie te swoje gówna z Temu przerzucać, ale m.in. Truskolaski się zesrał że jego chytry plan co do Krywlan (wspomniany wyżej) się wyjebie.


https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/chinskie-lotnisko-nie-ma-szans-na-powstanie-bialystok-skupia-sie-na-wlasnej-inwestycji,567965.html


Brak lotniska na Podlasiu ma tylko sens, jeśli z Białegostoku zrobią KDP żeby w godzinkę max dało się dolecieć (docelowo) do CPK, ale jeśli myślą zostawić Modlin jako niskokosztowe, to te też by wystarczyło - w innym przypadku to jest podtrzymywanie zacofanych komunikacyjnie peryferiów.


A Okęcie i tak jest do zamknięcia w przeciągu najbliższych 10-15 lat, a całe pierdolenie o jego rozbudowie to tylko podkładka, żeby się odciąć maksymalnie od CPK (bo to przecież PiZZZZZZZZZZZZZ) i jednocześnie zrobić prezent budowlańcom, którzy łykną miliardy za rozbudowę lotniska na 5 lat xD

kitty95

@eloyard no ja też bym chciał mieć wszędzie 15 minut. Do lotniska, szpitala, galerii, roboty, everywhere.


Ale też zawsze Podlasie i Lubelskie mogą się odseparować jako Rzeczpospolita Lubelsko-Podlaska i wtedy lotnisko może być budowane w każdym powiecie, czemu nie.


U nas jakiś wyimaginowany "prestiż" przekłada się nad efektywność ekonomiczną i potem w skali kraju miliardy są przepalane na gigantomanię.

eloyard

@kitty95 mi wystarczyłaby godzina na lotnisko i wcale nie uważam, żeby tyle dojazdu do lotniska z miasta wojewódzkiego to jest jakieś odrealnione oczekiwanie. Ja wiem, że dalej niż własny chuj to ciężko patrzeć czasem, ale jednak tutaj jest ewidentnie podłoże polityczno-personalne tych decyzji. Podkreślę: ciężkie miliardy EUR idą na Rail Balticę, a Podlaskie (zapewne za karę) dostanie szybką kolej 200km/h wedle ostatnio rzuconych komentarzy o "redukcji koncepcji CPK" xD


Miliardy są do zaoszczędzenia wszędzie, począwszy na rozbudowie Okęcia, czy dofinansowaniu deweloperów i banków, ciekawe czy się na to zdecydują optymalizatorzy


Duża kurwa prędkość LAWL xD


https://www.rail-baltica.pl/aktualnosci/rail-baltica-oglaszamy-rekordowy-przetarg-na-odcinek-bialystok-elk-id2471/


To samo dalej - miała być z okazji CPK doinwestowana do 250+ km/h ale będzie max. 200km/h i chuj. Na linii prostej jak strzała w zasadzie - proszącej się o szybką komunikację xD


Oczywiście drogowo też "rewelka" - S50/60/62/cokolwiek nadal jest w stanie ideologicznym "a po co to komu, a na co to komu" i jak gdziekolwiek w Polsce chcesz dojechać to musisz w jebanej Warszawie siedzieć w aucie godzinę.


Chuj mnie strzeli.

ca3eaaba-5b64-45b7-86e8-7c93e4b68695
kitty95

@eloyard to Szczecin i latasz z Berlina.


Ale wiesz, że w zasranej Warszawie, to często przejechać z dzielnicy do dzielnicy, to może być godzina.


Myślenie życzeniowe zawsze na propsie.


Czemu PiS do swojego matecznika nie zrobił KDP zamiast wyjebać 2 mld na przekop dla 5 jachtów dziennie?

eloyard

@kitty95 no i Warszawie by się przydała obwodnica, choćby żeby odciążyć komunikację wewnętrzną. Ale cóż, widać dla niektórych dojebanie Podlasiu jest ważniejsze - Warszawska obwodnica zakładnikiem myśli dojebania Podlasiakom xD


A wymiana infrastruktury Warszawa - Białystok idzie już od 10 lat - pozostałym problemem w tej chwili w zasadzie tylko jest gigantyczna ilość przejazdów kolejowych, które były sukcesywnie modernizowane lub likwidowane. Jak widać wg geniuszy infrastruktury politycznej nie ma potrzeby, pociąg Tallinn - Paryż będzie dawał po heblach, bo panu Kaziukowi się Władimirec na przejeździe rozkaraczył xD

kitty95

@eloyard pociesz się, że po modernie lk9 do Gdańska, która trwała 10 lat i pochłonęła prawie 10 miliardów, czasy przejazdu są niewiele lepsze niż w latach 80-tych.


Po starych nitkach z chujową geometrią nic nie wymyślisz. A budowa nowych, to przede wszystkim ogromny opór społeczny, bo każdy chce mieć godzinę do lotniska, ale nikt nie chce KDP środkiem wsi.

DyG

Lotnisko ma więcej personelu niż podróżnych, ciężko żeby przynosiło zyski.

Konto_serwisowe

Trzeba tam wpakować drugi miliard, wtedy na pewno się uda /s

Zaloguj się aby komentować