#lotnictwo Widziałem, że sporo kontrowersji wywołało zdjęcie niesymetrycznej, tylnej części nowego polskiego śmigłowca, dlatego pomyślałem, że podrzucę Tomeczkom i Tomkiniom parę przykładów, że w lotnictwie regularnie zdarzają się niezbyt symetryczne rozwiązania

Fot1, samolot testowy NASA AD1, o zmiennym skosie skrzydła.

Fot2, Rutan 202, latający katamaran. Zwróćcie uwagę, na wystający z jednej strony statecznik poziomy w ogonie.

Fot3, jeden z kilku niesymetrycznych nazistowskich samolotow, BV 141. Tutaj w ogóle poskąpili na kontroli jakości, zapomnieli przykręcić połowy statecznika poziomego.

6734df7b-cd59-4097-ad22-61c6ff748c39
8527668b-b073-4711-bfd9-08a7819a63d3
ef98d02d-6d0c-4f39-96b5-dcad42dce974

Komentarze (4)

Opornik

@pszemek 

>Widziałem, że sporo kontrowersji wywołało zdjęcie niesymetrycznej, tylnej części nowego polskiego śmigłowca

Gdzie? Wiele śmigłowców nie jest idealnie symetrycznych.

71ebaaf4-15d0-4362-9431-ac1f53e82949
LondoMollari

@pszemek Ktoś się o to czepia? Przecież praktycznie każdy śmigłowiec (za wyjątkiem wielośmigłowych w układzie kamowa) jest asymetryczny.

TheLikatesy

@pszemek no nie wiem, to 'regularnie' to dość mocno naciągane;)

Zaloguj się aby komentować