Kiedyś pytałem jakie koła wziąć do auta i koniec końców wziąłem 19".

Po założeniu komputer nie łączy się z TPMS. Po podłączeniu pod OBDII wywala błąd C1734, a wg Google to najczęściej błąd jednego z czujników. Odstawiałem auto na wymianę łożysk. Po drodze pojawiło się powiadomienie o spadku ciśnienia w kole, mimo tego że nic się nie działo, a wartości są nie widoczne z poziomu kokpitu.

Po wizycie u magika, zostało stwierdzone, że siadła antena modułu. Przed zmianą kół wszystko działało bez problemów.

Teraz #pytaniedoeksperta od #mechanikasamochodowa brać nowy komplet czujników i zlecić wgranie ich w system? Czy może kupić używkę moduł? Jeśli to drugie to mogę kupić używkę aby była sprawna czy muszą się numery zgadzać jakieś konkretne?

Pacjent #nissan rogue, 2014, awd, 2.5i

Komentarze (24)

cebulaZrosolu

@jarezz ciekawe czy w Nissanie można tak jak w renówce odłączyć to w pizdu przez OBD odpowiednim programem

jarezz

@cebulaZrosolu nie wiem, nie znam się. Poza tym, ten moduł na BT do OBDII, który mam raczej nie obsługuje takich funkcji.

Mimo wszystko to wolałbym mieć to sprawne.

dolchus

@jarezz Jakiś podejrzany ten magik. Skoro wcześniej działało to jak sam słusznie zauważyłeś nie powinno być winne nic co obsługuje te elektroniczne wentyle. Chyba że ktoś przy próbie zaprogramowania coś srogo spier*olił (jak często przy adaptacjach w vagach przy użyciu vcds z radzieckich torrentów xD).

Najbardziej prawdopodobna opcja z tego co piszesz: jeden z czujników faktycznie nie bangla a typ chce cie naciągnąć na extra robotę świadomie lub przez swoją niekompetencję.

Czy jesteś pewien że masz TPMS a nie odczyt z koronki ABS ?

jarezz

@dolchus koronka ABS? Sam abs działa poprawnie. Opis błędu sugeruje, że są czujniki.

jarezz

@dolchus nie mam jak teraz obejrzeć. Jakieś TL:DW?

Edit: tak, próbowałem ten sposób.

dolchus

@jarezz W pierwszej kolejności to zacząłbym od sprawdzenia po kolei czujników w każdym z kół. Znam osobiście przypadek gdzie pewien motoryzacyjny rzeźnik zamontował do jednego z kół zwykły wentyl 'bo taniej' xD Ty te koła nowe kupowałeś? Używki? Gotowe koła? Osobno felgi i opony?

908fd15c-f42f-4a51-b4c6-ac4d1b841b7a
jarezz

@dolchus używki, kompletne koła. Tutaj właśnie mam ten aspekt braku zaufania przy kupnie na odległość. Nic podjadę w inne miejsce. W najgorszym wypadku trzeba będzie zmienić komplet. Chyba, że jeśli jeden padł, to reszta powinna hulać.

dolchus

@jarezz Te moduły/anteny nie są jakieś super drogie ale nie sądzę że ot tak ten moduł padł akurat po zmianie kompletu kół. Podjechałbym do kogoś kto faktycznie się zna i ma współczesny sprzęt wulkanizatorski i będzie w stanie bez ściągania opon sprawdzić ocb.

jarezz

@dolchus tak trzeba będzie zrobić.

dolchus

@jarezz W 407 SW z TMPS wystarczyło faktycznie przejechać jakieś 50km i sam sczytał i zaprogramował że ciśnienie jest ok.

LaMo.zord

@jarezz a tam masz info o pojedynczym czujniku czy wszystkich?

Ty je kupiłeś nowe do nowych kół?

Rozumiem, że były programowane?

Może podczas zakładania opon macher uszkodził?

Kiedyś działały i przestały?

Sorki, że dużo pytań, ale pasuje zawęzić grono domysłów

jarezz

@LaMo.zord kupiłem używane kola. Co robili przy zmianie kół nie wiem. Czy te koła działy? Nie wiem. Moje poprzednie bez problemu hulały. Co do możliwego uszkodzenia - Tutaj śmiem twierdzić, że mogło się wydarzyć.

Ciśnienia nie pokazuje na żadnym z kół.

LaMo.zord

@jarezz no to teraz.

Do mechanika który ma kompa do parowania czujników. On będzie w stanie też sprawdzić czy działają.

Nie zawsze, ale często czujniki trzeba zagrać z bsi, a to nie każda wulkanizacja robi (wychodzą z założenia że już są sparowane lub nie mają sprzętu).

Czujnik jest relatywnie łatwo uszkodzić (zwłaszcza) jeśli wulkanizator wali na akord, a nie żeby robić "jak najlepiej"

LaMo.zord

@jarezz a koła kupiłeś całe? Czy opony założyłeś nowe? Bo jeszcze kwestia czy czujniki wogóle są XD

jarezz

@LaMo.zord kola kupiłem całe. W opisie czujniki były ale szczerze to też zaczynam poddawać w wątpliwość ich obecność.

dolchus

@jarezz Ciężko odróżnić na zewnątrz bo robią i wglądające na zwykłe czarne gumowe a w środku mają elektronikę. Pojechać do gumiarza i sprawdzić.

777fbe71-ea14-40b4-ae04-07d5c936fdf1
4d26f892-919f-487c-acb2-9d7a78a243e6
LaMo.zord

@jarezz heh, no to albo do gumolepa albo co lepsze do mechanika (może być wulkanizator), ale takiego z kompem do parowania czujników

jarezz

@dolchus na którymś zdjęciu są lewe któreś?

dolchus

@jarezz Nie że lewe. One wszystkie (te wyżej) są pod TPMS. I dlatego patrząc na sam wystający wentyl czasem ciężko stwierdzić jaki to rodzaj fizycznie jest bo są wersje z TPMS które wyglądają jak zwykły - jak na foto wyżej.

Zwykły wygląda tak:

ceab1c66-4633-4688-b672-85a9c53eeb42
jarezz

@dolchus i weź tu bądź mądry :/

213ba4a0-743f-42ee-95f3-70eb9c710ac4
b618e167-4fc1-4b11-af5d-6ea841c95baf
0668464c-8a18-456c-82ab-857c8e9bc9cf
9250e028-6f64-4be6-a051-1f7094721155
dolchus

@jarezz No właśnie. Nie ma co gdybać tylko podjechać do innego kumatego gumiarza.

Zaloguj się aby komentować