Kiedyś miałem #volvo 440, teraz mam #subaru z takim nalotem.
EJ20 to wytrzymałe silniki.
Wystarczy regularnie wymieniać olej.
Chociaż w moim już jest piston slap.
myoniwy userbar
e838c098-5410-4bd9-a322-07f2da25ab57
grv

Poza olejem coś trzeba robić? Luzy zaworowe np? EJ204 here

myoniwy

@grv Oczywiście, chyba co 40kkm luzy, a na gazie częściej. Z tym że ja wielokrotnie ściągałem pokrywy i korekty były minimalne.

Ta seria silników jest dosyć dziwna, bo nie lubi niskich obrotów bo nie ma wtedy momentu obrotowego, silnik jest undersquare czyli skok mniejszy niż średnica cylindra. Z drugiej strony nie lubi wysokich obrotów bo często się zaciera na ostatniej panewce. Dlatego bezpiecznie to tak 2,5-5kRPM.

Sprawdzać stan rolek rozrządu, ja już miałem dwa przypadki w dwóch różnych samochodach że jedna z rolek wyszła przez obudowę i potrzebny był remont. Raz nieszczęśliwie 8 zaworów do wymiany, a raz szczęśliwie tylko nowy rozrząd i osłonka.

No i paska osprzętu nie napinać zbyt mocno, zwłaszcza z klimą, bo panewka dostaje po dupie, duże promieniowe obciążenie.

grv

Dzięki! No to i rozrząd i luzy będę musiał sprawdzić, bo już z 60kkm zrobione (zakładając, że uczciwie wszystko porobili jak go kupowałem).


Żona nim jeździ, więc obroty 3,5-4,5k ;)

myoniwy

@grv To i tak dobrze że powyżej 2k, bo widziałem takich co żyłują je jak diesla i się dziwić że nie ma siły wtedy.

Nuszek

@myoniwy 440 już totalnie znikają z dróg, mój stary miał kiedyś 460turbo

myoniwy

Komentarz usunięty

SciBearMonky

@myoniwy pisz po polsku, że luzy na tłokach xD

Zaloguj się aby komentować