Każdy autobus z lokalizatorem. Za jego brak przewoźnik i kierowca zapłacą wysoką karę

Obowiązek publikacji rozkładów jazdy przez przewoźników autobusowych, którzy dostają dofinansowanie, wprowadzenie geolokalizacji autobusów i rozszerzenie ochrony prawnej kontrolerów biletów - to jedne z założeń projektu noweli ustawy, opublikowane w czwartek na stronie Rządowego Centrum Legislacji.


Chodzi o projekt ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw, przygotowany w Ministerstwie Infrastruktury. Ustawa wprowadziła Fundusz rozwoju przewozów autobusowych, z którego finansowane są przewozy.


Jak podano, operatorzy i przewoźnicy publicznego transportu zbiorowego będą musieli sporządzać i udostępniać rozkłady jazdy na swoich stronach internetowych. Dodatkowo, marszałkowie województw utworzą regionalne portale rozkładów jazdy dla linii finansowanych z funduszu, aby poprawić dostępność informacji dla pasażerów.


Premiowane będą połączenia zapewniające minimalny standard dostępności komunikacyjnej - np. między miastami wojewódzkimi i powiatowymi oraz miejscowościami mającymi siedziby gmin. Promowane będą także połączenia spełniające minimalną częstotliwość trzech par kursów dziennie oraz rozszerzone przewozy wojewódzkie na odległość do 30 km poza granice województwa. [...]


#wiadomoscipolska #transportpubliczny #ministerstwoinfrastruktury #autobusy #dofinansowania #portalsamorzadowy

Komentarze (1)

Prucjusz

@Mr.Mars miejskie na ogół chyba nie mają z tym problemu. Januszowe podmiejskie i wiejskie pewnie już raczej tak.

Zaloguj się aby komentować