Moje skuteczne zgłoszenie składało się z dokładnego opisu sytuacji: o telefonie phisingowym, treść, data, godzina, numer; o pozostałych połączeniach, informacja o tym, że ludzie oddzwaniali i jaki powód podawali, daty, godziny, numery telefonów w formie listy. Było też kilka połączeń nieodebranych przeze mnie, które podejrzewałem że ta sama sytuacja, więc też uwzględniłem na liście z adnotacją. Trzeba też podać swój numer telefonu, ten na który dzwonili oszuści. Kilka dni po zgłoszeniu zadzwonił do mnie pracownik operatora, zapytał o kilka szczegółów i przekazał informację, że sprawa może trochę potrwać ale będą nad nia pracować razem z innymi operatorami. Powiedział także, że będą się kontaktować za jakiś czas w celu potwierdzenia i żeby zgłosić wszystkie nowe połączenia, jeżeli się pojawią. Od tego czasu nie miałem już więcej tego typu połączeń.
Napisałem „skuteczne zgłoszenie” bo pierwszy raz wysłałem ogólnego maila bez szczegółów i dostałem lakoniczną odpowiedź, że nie są w stanie nic zrobić bo nie podałem szczegółów :)