https://www.theguardian.com/technology/2025/mar/24/tesla-sales-eu-slump-elon-musks-donald-trump-byd


BYD przegonił #tesla jeśli chodzi o przychód (licząc globalnie, i zwiększył sprzedaż w Europie o ponad 90%), Volkswagen sprzedał o 180% więcej samochodów elektrycznych niż rok wcześniej, BMW i mini zaledwie o tysiąc mniej. Tymczasem Tesla zmniejszyła sprzedaż w Europie o 45 procent...dzieje się.

#motoryzacja #wiadomosciswiat

Komentarze (17)

festiwal_otwartego_parasola

czyli na szczęście kończy się hajp na tesle, europejscy producenci zaczynają nadążać i nadrabiać stylistyką, a chinole ceną i dotacjami rządowymi (to też kiedyś pierdolnie)

Konto_serwisowe

@festiwal_otwartego_parasola IMO te samochody BYD z wyglądu są ok, wyglądają na mniej chińskie niż BMW...

zuchtomek

@festiwal_otwartego_parasola Chinole są spoko, tylko mnie autentycznie martwi ich późniejszy serwis.


Mają tego wszystkiego całą masę nawtykaną, jakieś jeżdżące ekrany, masa mechanizmów - dupnie Ci jakieś małe koło zębate i weź się z tym bujaj potem, albo sprzedaj to na rynku wtórnym..

KierownikW10

europejscy producenci zaczynają nadążać i nadrabiać stylistyką

@festiwal_otwartego_parasola hehe nie. Europejczycy są daleko daleko w tyle, ale niekoniecznie za Teslą, a za braćmi z kraju ryżu i kubusia puchatka. Przynajmniej w technologii produkcji baterii i napędów elektrycznych, ale często gęsto również w oprogramowaniu.


Co do designu, to patrząc na to, jak wygląda design najnowszych modeli z grupy VW, to mam wrażenie, że liczy się obecnie wyłącznie cięcie kosztów. Wnętrze takiego nowego Passata na zdjęciach wygląda fajnie nowocześnie, ale jak się wsiądzie i pojeździ i ma się porównanie do poprzedniej generacji, to jest niebo a ziemia. A po wyglądzie zewnętrznym można powiedzieć tyle, że auto mogłoby się równie dobrze nazywać xiaopeng chiński ryż i nikt by nie powiedział, że jest niemieckie.


czyli na szczęście kończy się hajp na tesle

No wbrew pozorom naprawdę łatwo zniechęcić do siebie klientów działaniami niezwiązanymi z daną marką. Elon naprawdę przegiął pałkę i zaszkodził biznesowi.

100mph

@zuchtomek podobnie, wprowadzili na rynek pierdylion marek z nietypowymi rozwiazaniami i czesciami, jedne duze jak BYD, inne dedykowane dla Europy jak OMODA, ktoras nie zrealizuje celow sprzedazowych, wycofaja ja z rynku i nic z takim autem nie zrobisz xD

100mph

@KierownikW10 wsiadz do nowej Toyoty, kolega odebral Corolle Cross za 200k, a tam hocki klocki w stylu braku raczki do rolety, braku wytloczenia w slupkach do podniesienia rolety (Auris to mial w standardzie xD), braku zaslepek miedzy blotnikiem a komora silnika etc, komora silnika tylko w podkladzie xD do tego akcje w stylu nieaktywne funkcje, ktore mialy byc etc.

zuchtomek

@100mph No dokładnie, a jak widzę te auta to wydaje mi się, że wszystko jest na zasadzie takich 'futurystycznych automatycznych' rozwiązań jak w elektronice lat 90'


pic rel


Tylko jak się taki kalkulator za dychę zepsuł to sobie wymieniłeś cały, a wymiana takiego mechanizmu w samochodzie - nie dość, że dostępność części będzie wątpliwa to jeszcze pół kokpitu będzie trzeba rozebrać..


Może się mylę, ale wydaje mi się, że tego teraz pełno w auta wkładają.

8c3be8c1-860d-41b5-b6c7-ce1706be3a1a
KierownikW10

@100mph jeździłem nową Toyotą Corollą Cross Hybrid. W mojej opinii jakość wnętrza tego auta jest tra-gi-czna. W nowej Dacii nie siedziałem, ale miałem odczucie, że wnętrze tej Toyoty to jest właśnie klasa Dacii. Do Skody nie ma żadnego startu, nawet Citroen C4 był znacznie fajniejszy w środku, chociaż też taki budżetowy.


Sęk w tym, że to jest świadomy wybór Japończyków. Chcesz fajnego wnętrza? Bierzesz Lexusa. Chcesz budżetowe autko, to bierzesz Toyotę (chociaż ceny nie nazwałbym budżetową, ale ostatnio były promocje na Corollę w sedanie za okolice 80k, to wtedy już tak).

100mph

@KierownikW10 Po obejrzeniu Corolli Cross dochodze do wniosku, ze wole kupic Dacie Duster bo przynajmniej nie przeplacam za cos, czego i tak Corolla mi nie zagwarantuje. Jedyna roznica jest taka, ze CCross ma lepsze silniki i naped. Czekam az do Dustera zaczna wsadzac 1.2TCe z LPG z Bigstera. Nie ma sensu placic praktycznie 2x wiekszej ceny za podobny standard.


BTW. Rozebralismy boczki w CCross - tam nie ma zadnego wygluszenia.

Bystrygrzes

@Konto_serwisowe byd zatrudnij w 2010 czy tam 2013 roku glownego inzyniera audi -> a ten posciagal kolegow. Dlatego BYD podoba sie europejczykom.

To jest taki passat tylko ze zlozony w chinach

KierownikW10

@100mph jeździłeś Dacią Duster? Ja nie, ale widzę opinie, że to auto dobre do jeżdżenia po polu, ale już powyżej 80 kmph jest w nim niemożebnie głośno a prowadzi się jak taczka. Pytam, bo jestem ciekaw ile w tym prawdy.

100mph

@KierownikW10 nie jezdzilem ale z opinii w internecie nic sobie nie robie bo czesto te zle wypisuja frustraci, z drugiej strony zaleta dustera jest to, ze ma prawdziwy przeswit auta terenowego wiec ciezko od niego oczekiwac takiego prowadzenia jak w suvach o wysokosci zawieszenia jak w samochodzie osobowym, a teraz takie wlasnie dominuja na rynku

KierownikW10

@100mph to się najpierw przejedź. Właśnie Duster to jest takie auto dla specyficznego klienta, który raczej jeździ lokalnymi kiepskimi drogami, często wyjeżdża poza asfalt itp. To nie za bardzo jest alternatywa dla Corolli Cross, która jest po prostu autem do miasta i od czasu do czasu w trasę.

100mph

Elon niech dalej splywa ta rzeka, Republikanie w koncu straca wladze wiec predzej czy pozniej panstwowe zrodelko dla SpaceX tez sie skonczy

Onestone

@Konto_serwisowe

Zdjęcie, które dziś wrzuciłem będzie tu najlepszym komentarzem:

2c785bd5-6f76-4995-bbc6-fa29b81dc27e
Onestone

@Konto_serwisowe chyba jeszcze nie w sprzedaży

Zaloguj się aby komentować