Komentarze (17)

sireplama

Zazwyczaj to jednak pomaga

szymek

@sireplama w sensie czary?

sireplama

@szymek w sensie zwiększenie pasów zwykle sprawia, że jedynie więcej samochodów stoi w korku. Zmniejszenie ilości pasów oraz ograniczenie prędkości na drodze lokalnej, przy zachowaniu hierarchii dróg i rozsądnie przemyślanych kolektorach i arteriach, często (zazwyczaj) usprawnia ruch w mieście.

Sweet_acc_pr0sa

@sireplama kolega mowi o bocznych uliczkach xD u mnie na jednej z glownych ulic byli poltora pasa, tj jak ktos skrecal w lewo to można bylo go z prawej ominac, teraz zrobili pas dla rowerow na drodze (chodnik ma z obu stron z 4 metry mozna bylo bo wydzielić na chodniku) i nie da sie tego zrobic, zgadnij ktora ulica stoi zakorkowana od 7 rano do 17 popoludniu xD

DiscoKhan

@Sweet_acc_pr0sa jak sam jeżdżę na rowerze i sporo ścieżek jest spoko to przesadza się w drugą stronę też. U mnie w mieście jest parę miejsc gdzie ktoś się poddał i poszedł po rozum do głowy, zerwali cały chodnik wyasfaltowali i jest to ścieżka pieszo-rowerowa, rzecz jasna piesi mają pierwszeństwo.


Więcej tego powinno być zwłaszcza, że po chodnikach i tak się rowerem często jeździ z braku laku, jak nie ma miejsca to co zrobić. Tylko ten asfalt by położyli zamiast się tarabanić po bruku.

Opornik

@sireplama No bardzo to usprawnianie wychodzi w Warszawie, widziałem na własne oczy.

Strzelał bym jak do kaczek....

sireplama

@Opornik zależy. Świętokrzyska świetnie im się udała. Natomiast pomysł bo powtórzyć to na Jerozolimskich uważam za kretyński. Ba, zmniejszenie przepustowości Jerozolimskich prawdopodobnie odbije się też na Świętokrzyskiej. Ale po Tempo30 to ja od aktualnej ekipy niczego mądrego w kwestii drogowych już nie oczekuję.

DEAFCON_ONE

@Sweet_acc_pr0sa u mnie rozszerzyli dwupasmówkę do ośmiopasmówki, a korkuje się codziennie wieczorem – i to mocniej niż dwie dekady temu. Znajomy jak zajeżdża w moje okolice, to miejsca do parkowania szuka czasem i pół godziny – i to mimo zaorania kilkunastu okolicznych budynków na parkingi.


…i zwężenie ośmiopasmówki do dwupasmówki pewnie nic by nie dało, bo 3/4 ludzi biorących udział w życiu miasta nie jest w stanie poruszać się inaczej niż samochodem – obrazu dopełniają wioseczki które zwiększyły swoją populację dwudziestokrotnie od lat '90 i żałośnie malutkie punkty P&R prowadzące donikąd.

Scoville

@sireplama zwężenie Jerozolimskich to jest jakaś masakra...

sireplama

@DEAFCON_ONE osmiopasmowka?! W jednym kierunku? W mieście?!

Sweet_acc_pr0sa

@DEAFCON_ONE ameryczka? XD

Bajo-Jajo

to sa brednie, dwopasmowa autobahna wokół berlina przepusci wiecej samochodow niz obwodnica wokol los angeles, wszytko przez uposledzenia hamburgerow

DEAFCON_ONE

@Sweet_acc_pr0sa gorzej, Gdańsk. Przez całe trójmiasto przebiega wiecznie korkująca się sześciopasmówka (po 3 pasy w każdą stronę), która na niektórych odcinkach – jak ten wściekle wielki węzeł koło galerii bałtyckiej, na rogu wyklętych i alei grunwaldzkiej – zmienia się w ośmiopasmówkę (po 4 pasy w każdą stronę).


Z 3/4 mogłem przestrzelić, ale niestety – mieszkańcy Banina, Żukowa, Kartuz, Pszczółek i bogowie wiedzą czego jeszcze dojeżdżają często gęsto, a poruszanie się po Gdańsku inaczej niż samochodem na trasie północ/południe to koszmar (z takiej osowy jest autobus do oliwy – który stoi w korku – albo PKMka do której większość mieszkańców ma ponad pół godziny pieszo i wymagająca dalszego przesiadania się, albo samochodzik i obwodnica, które pozwalają dojechać na miejsce w kwadrans. Pieszo i rowerem się nie da, chyba że ktoś lubi poruszać się po lesie). Ilość miejsc w gdańskich P+R, ich rozmieszczenie i bliskosć do sensownych linii komunikacyjnych każdy może sprawdzić sam.


Są oczywiście lepiej skomunikowane kawałki z których można wygodnie dojeżdżać do innych lepiej skomunikowanych kawałków – ale powodzenia jak zboczysz z ustalonej trasy. W Gdańsku i trójmieście w ogóle samochody mają priorytet (pod kątem inwestycji i pakowanego hajsu – tunel pod martwą wisłą, obowdnica metropolitalna itd itd itd – osobiście uważam że komfort jazdy autem po trójmiescie jest… raczej średni), a reszta jest doklejana później na odpierdol, o ile w ogóle.

Strus

@Bajo-Jajo Zwężenie ulic nie ma za zadanie zmniejszenia korków, a zmuszenie ludzi do przesiadki do komunikacji miejskiej. Miasta nie są z gumy i nie ma opcji, żeby każdy do centrum dojeżdżał samochodem i tam parkował (chyba, że zaczniemy robić patologię jak w USA i burzyć budynki pod parkingi i drogi).

slonski_pieron

@Strus najpierw musi się być do czego przesiadać. Ale w bolzdze jak zwykle na odwrót

Bajo-Jajo

w europie robi sie podziemne

Bajo-Jajo

a pozniej placz ze centra wymieraja

Zaloguj się aby komentować