Komentarze (26)

Topia

Raczej #bekazprawakow , bo debile nie umieją zrozumieć, że wielkość auta czy jego spalanie nie ma nic do normy czystości spalin.


Wolałbyś wylać do rzeki 100 litrów wody po gotowaniu ziemniaków, czy 1 litr po myciu podlogi warsztatu samochodowego?

Kanciak

@Topia niezły fikoł. Poczytaj sobie na czym polega badanie spalin NDEC na którym są oparte normy euro. Tu nie chodzi o żadną ekologię.

Bajo-Jajo

@Topia twoja nieznajomosc mechaniki jest urocza

jesli te samochody spalaja takie samo paliwo to wytwarzaja takie same ilosci spalin, z ta roznica ze nowoczesne deasle pozbywaja sie czastek stalych na trasie poza miastem

dlatego pytanie powinno brzmiec, czy wolalbys wylac 10l wody po myciu podlogi w warsztacie do rzeki w centrum miasta czy raczej wylac 100l takiej samej wody ale bedziesz ja rozlewal po trochu do tej samej rzeki

gawafe1241

@Topia poza tym takie bmw z 2000r. jest zgodne z euro 5 ale za czasów jego produkcji było tylko euro 2 i nie wjedziesz więc widać gówno wiesz, polecam materiał Motobieda i povagowani. Zresztą jak tam było? Lewacka posłanka mówiła o zrównaniu wieku emerytalnego ale się wycofała bo tyle to nie? Niezły fikołek.

Topia

Komentarz usunięty przez moderatora

Topia

@gawafe1241 tzo? xD

Jaka posłanka, jaki wiek emerytalny? Co to ma do tematu? xD

Weź tabletkę typie....

gawafe1241

@Topia chodziło o to że lewaczki i prawaczki są tak samo odklejone i żadne z nich nie jest ani lepsze ani gorsze.

Topia

@Kanciak metodykę badań zawsze można zmienić, co nie zmienia faktu, że argument "Auto A pali mniej, więc truje mniej" jest inwalidą.

Na przełomie lat 80 i 90, gdy wchodziły katalizatory, to auto z katalozatorem paliło więcej, a truło mniej.

Kanciak

@Topia no I metodyki się nie zmienia bo żadne auto nie przeszłoby badań na normy spalin. Oczywiście nazwiesz mnie Szurem ale przypominam ci zrobił vw żeby spełnić te normy. Tak więc jak lubisz sztuczne badania i biurokrację, która ma się nijak do rzeczywistości to sct są dla ciebie idealnym pomysłem. Papier wszystko przyjmie

Topia

@Bajo-Jajo mode się zesrał, więc odpisuję jeszcze raz:

Twoja znajomość fizyki i chemii jest żałosna xD


To, że auto A i B spali 1 litr paliwa X nie znaczy, że ich spaliny będą takie same. Dochodzi tu masa czynników jak temperatura/ciśnienie w komorze spalania, ciśnienie wtrysku itd.


Dlaczego ktoś kąpie się w wannie 20 lat i pewnego dnia dochodzi do zaczadzenia, chociaż spalał to samo paliwo w tym samym junkersie? xD

libertarianin

było, 20 razy XD


to sejczento pewnie robi więcej smrodu niż reszta aut razem

jonas

@libertarianin Ta, zwłaszcza że spokojnie można nim zawrócić wykręcając na dwa razy na pace każdego z tych pickupów.

libertarianin

@jonas umiejętność przydatna jak parkujesz w stodole a we wsi jest jednokierunkowa droga z ubitego błota

jonas

@libertarianin Ogólnie umiejętność sprawnego parkowania lub zawracania warto ćwiczyć gdziekolwiek i czymkolwiek się jeździ.


Ale żeby Seicento nawet z 1.1 paliło więcej niż Dodge RAM z 5.7 HEMI, to nie wiem co trzeba zrobić z jednym lub drugim. Miałem ładne parę lat temu to pierwsze, maksymalne zużycie wycisnąłem w okolicach 10/100, goniąc do Poznania na egzamin, niemal cały czas na czwórce i wyprzedzając co się dało (za wiele się nie dało). Średnio palił około 7/100, o litr-dwa za dużo jak na taki spalinowy wózek na zakupy.

libertarianin

@jonas jak dostaniesz łatwo 5.7 hemi to daj mi znać, bo kupno tego w EU nie jest takie proste

jonas

@libertarianin Jeśli chodzi o nowe, to chyba w ogóle już od jakiegoś czasu jest to niemożliwe w EU, zostają używane.

libertarianin

sejczento, dla przeciętnego człowieka złom, szrot, auto małe, nie pakowne, pali dużo, prawie nie jedzie, generalnie gówno dla biedaków którego nikt by nie kupił w 2023 bo można mieć wiele innych dużo lepszych aut w tej cenie


dla prawaka to skarb, złoto, jak śmiecie mi zabraniać wjeźdżać moim skarbem do miasta hurr durr przecież tak bardzo nie leci sadza z rury i olej gubi tylko w trzech miejscach z silnika XDD

Topia

@libertarianin ja tam widzę zalety takiego cieniasa: bardzo prosty i tani w serwisie, tani w zakupie...


Tylko bym nim nie jeździł na co dzień, bo nie chcę być centralnym punktem strefy zgniotu xD

libertarianin

@Topia mój malacz z podobnym silnikiem przez swój krótki żywot w moich rękach zanim go zezłomowałem (zardzewiała cała podbłoga, zawieszenie i dół - nie było co remontować, dostałem go za free, psuł się co tydzień), palił jakieś 9,5l/100km. Bez katalizatora, mozna lać wódę no i fajnie ale to chyba nie na tym powinno polegać.


już nie mówię o tym że gubił olej wszędzie na potęgę

Topia

@libertarianin oczywiście takie kwestie jak wycieki oleju czy korozja są niedopuszczalne i powinny być wylapywane na przeglądach.


Natomiast co do reszty, to już nie powinno być niczyją sprawą dlaczego ktoś chce jeździć autem małym, paliwożernym, ciasnym, niemomfortowym etc. Jak za swoje kupił i chce, to niech jeździ. Może pierwszy raz w takim aucie cipkę macał i mu się dobrze kojarzy - nie nasza to sprawa.

libertarianin

@Topia 

to jest kolejny temat, te auta powoli przestaną przechodzić przeglądy, a przynajmniej nie powinny ich przechodzić - ale każdy ma to w dupie

Topia

@libertarianin dlatego takie strefy czystego transportu nie mają sensu, a dużo lepiej byłoby zaostrzyć przeglądy techniczne.


Jeśli ktoś ma starego grata, to przeważnie jest starym grzybem, który i tak jeździ 10 km miesięcznie, więc jego udział w ruchu jest marginalny, albo jest to samochód zabawka, 2/3 w rodzinie i też jego udział w ruchu jest marginalny.

Robić jakieś strefy, kontrole, naklejki, lasery, żeby utrudnić życie kilku grzybom i pasjonatom, to debilem.

libertarianin

@Topia strefy czystego transportu to kretyński pomysł bo transport obecnie sam się zrobił czysty - po prostu przez to że stare graty przestały jeździć, takie jak np. sejczento z mema XD

jonas

@libertarianin Rdza je pożarła, a szaleni kierowcy w pizzeriach porozbijali te mniej pordzewiałe. Swoje sprzedawałem w 2013 i już wtedy podłoga była równie czerwona jak lakier, niemożliwe żeby dotrwało do 2023.

Topia

@libertarianin @jonas dlatego uważam, że taka strefa czystego transportu, to przejaw lewackiego obłędu, sztuka dla sztuki, maksimum wysiłku przy minimum efektu, gbębienie ludzi dla chorej idei.


To nie zmienia faktu, że twierdzenie, że Seicento mniej truje bo mniej pali to też indolencja umyslowa.

Zaloguj się aby komentować