Film pokazujący 65 letniego Ziła 164 używanego gdzieś w Ameryce Południowej do transportu piasku.
Auto w stanie agonalnym wciąż pracuje i zarabia na swojego właściciela gibając się codziennie po piasek wymywany z pobliskiej rzeki.
Auto mimo wieku wyposażone jest w kabinowy system recyrkulacji spalin ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

https://www.youtube.com/watch?v=jFrcF0b6ExE

#ciezarowki #samochody i być może trochę #ciekawostki

Będzie z tego #modelarstwo bo już szukam sobie bazy co by skleić ten wehikuł z filmu w małej skali ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽
KLH

Na podstawie malowania pomyślałbym, że to gdzieś w Afryce

LondoMollari

@Zly_Tonari Ciekawe, czy bierze więcej oleju na 100km niż normalne auta paliwa.

Zly_Tonari

@LondoMollari oleju nie wiem, "plynu" chlodniczego na pewno, bo wlewa na start 10l i kolejne kilka litrów po załadunku ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

banan-smietana

@Zly_Tonari ale że pakę podniesie to się nie spodziewałem!

MiernyMirek

@Zly_Tonari jakim agonalnym? Myślisz, że jakie one schodziły z linii produkcyjnej? Uwielbiam takie druciarstwo, genialna konstrukcja, która codziennie dostaje wpierdy i dalej działa. Pokaż mi współczesne auto wytrzymujące podobne odciążenia przez 15 lat.

Zly_Tonari

@MiernyMirek mój wujek z zachodniopomorskiego ma Iveco 4x4 z połowy lat 80 na swoim składzie kruszyw auto od zakupu w 93 wciąż u niego codziennie się giba rozwożąc towar po klientach na budowy. Bardziej kwestia podejścia, bo dba o niego więc ani nie gnije ani oleju nie pije , Jak coś się uszkodzi to naprawia¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

MiernyMirek

@Zly_Tonari no to już nie jest auto współczesne, tam w tym Iveco jest dalej prosta mechanika (może nie tak prymitywna, jak w tym Zile, ale tylko mechanika). Mi chodzi o pojazdy pełne elektroniki.

Zly_Tonari

@MiernyMirek tak to prawda, robie w branzy i np. Volvo fh12 z lat 90 dociągało do 4mln kilometrów wykazujac juz wtedy znaczne zuzycie. Jego nastepca FH13 robi okolo 2.5 mln potem zużycie jest zbyt znaczne zeby go trzymać i lecą na szroty gdzie się je sprzedaje na częsci.

Aczkolwiek są wyjątki. Np Many seri TG z malo wysilonymi silnikami 410/460 robily po 3 mln zanim się kabina sypała i rozciekał dach bo silnikowo przy interwałach remontowych pewnie by 4mln robił.

Bardziej kwestia materiałow.

Jest też kwestia wsparcia serwisowego dla starszaków bo znikają części z oferty dystrybutorów po 8-12 latach trzeba robić druciarstwo. Utrzymanie np. Renault Magnum z silniem Mack z poczatku lat 00 mimp niezawodnosci samej jednostki jest praktycznie niemozliwe bez szukania uzywanych czesci.

borsukh

Ło ja pierdole Na początku filmu się dziwiłem jak on z oparami benzyny w kabinie wytrzymuje, dopóki mu nie buchęło spalinami z nawiewu xD Ciekawe ile razy w życiu już się przełamał w pół.

Szarmuta

Bo o produkcji maszyn w ZSRR można powiedzieć wszystko, ale nie to, że są do zajebania

tomilidzons

@Szarmuta W ZSRR coś wyprodukowane zepsuło się albo zaraz, albo nigdy

Szarmuta

@tomilidzons Fakt niezaprzeczalny

Zly_Tonari

@Szarmuta e tam oczywiscie że się pierdzielą, afryka stoi statymi Mercedesami które gibają się robiąc kolejne miliony kilometrów. Ten ził sie rozpada bo jest z gównolitu.


Mercedesy 1924 z lat 50 bujaja sie po całym kontynencie tam srednio dożywając 20mln kilometrów, a potem są reanimowane ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)


https://m.youtube.com/watch?v=ccXWz_-aA30

Zaloguj się aby komentować