
Empik przyzna rekompensaty klientom, którzy w latach 2022-2024 zrobili zakupy na stronie empik.com , a ich zamówienia zostały anulowane po przyjęciu do realizacji lub doręczone z opóźnieniem - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK przypomniał w komunikacie, że empik.com to sklep internetowy i jednocześnie platforma e-commerce, na której swoją ofertę prezentują sprzedawcy zewnętrzni. Do UOKiK dochodziły sygnały wskazujące na nieprawidłowości w realizacji zamówień – konsumenci otrzymywali informację o ich anulowaniu bądź realizacja zamówień była opóźniona względem terminu deklarowanego na platformie i w komunikacji mailowej.
Prezes UOKiK sprawdził w postępowaniu wyjaśniającym, w jaki sposób Empik prezentował w serwisie informacje o produktach - m.in. o ich dostępności i terminie wysyłki oraz przyjrzał się terminom realizacji zamówień.
Z analizy przeprowadzonej przez Urząd wynika, że po zawarciu umowy sprzedaży dochodziło również do anulowania zamówień złożonych w serwisie empik.com; jako powód podawano np. wyczerpany zapas towaru, choć klienci informowali, że produkt był wciąż dostępny na platformie – ale niekiedy już w wyższej cenie. [...]
#wiadomoscipolska #empik #ksiazki #zakupyonline #rekompensata #uokik #polskaagencjaprasowa