Empik wypłaci rekompensaty klientom za niedotrzymanie terminów. Jest komunikat UOKiK

Empik przyzna rekompensaty klientom, którzy w latach 2022-2024 zrobili zakupy na stronie empik.com , a ich zamówienia zostały anulowane po przyjęciu do realizacji lub doręczone z opóźnieniem - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


UOKiK przypomniał w komunikacie, że empik.com to sklep internetowy i jednocześnie platforma e-commerce, na której swoją ofertę prezentują sprzedawcy zewnętrzni. Do UOKiK dochodziły sygnały wskazujące na nieprawidłowości w realizacji zamówień – konsumenci otrzymywali informację o ich anulowaniu bądź realizacja zamówień była opóźniona względem terminu deklarowanego na platformie i w komunikacji mailowej.


Prezes UOKiK sprawdził w postępowaniu wyjaśniającym, w jaki sposób Empik prezentował w serwisie informacje o produktach - m.in. o ich dostępności i terminie wysyłki oraz przyjrzał się terminom realizacji zamówień.


Z analizy przeprowadzonej przez Urząd wynika, że po zawarciu umowy sprzedaży dochodziło również do anulowania zamówień złożonych w serwisie empik.com; jako powód podawano np. wyczerpany zapas towaru, choć klienci informowali, że produkt był wciąż dostępny na platformie – ale niekiedy już w wyższej cenie. [...]


#wiadomoscipolska #empik #ksiazki #zakupyonline #rekompensata #uokik #polskaagencjaprasowa

Pap

Komentarze (1)

zuchtomek

@Mr.Mars Kiedyś na święta zamawiałem jakieś etui do tabletu dla ojca i smartbanda dla żony.
Oczywiście od dostawcy zewnętrznego.

Po kulturalnej wymianie zdań, że jak będzie opóźnione to spoko, ale niech dadzą znać to coś innego zdążę kupić - odesłali pieniądze, a wysłanych przedmiotów nawet nie chcieli zwrotu ¯\_(ツ)_/¯

Zaloguj się aby komentować