#e39 #bmw #mechanikasamochodowa
tracę już nadzieje, cierpliwości i pieniądze ( ͡° ʖ̯ ͡°) wymysł bawarskiej myśli zaczął coraz mocniej szwankować. zaczęło się od tego, że czasem auto bardzo opornie wkręcało się na obroty, potrafiło sobie szarpać, miało brak mocy. innym razem wszystko było ok. Ale, że jestem osobą co lubi mieć sprawne auta i nie dawało mi to spokoju, oddałem do mechnika co się zajmuje bmw. I co? i tak właściwie to gówno. miałem nieszczelność przy tym dolocie do przepływomierza. ok, wymienili to. Do tego niby wywalało błędy czujników wałka rozrządu i chyba wału. wymienili mi czujnik wałka rozrządu (i tu mam zgrzyt, bo na jakiś zamiennik, a jak wczesniej o tym gadaliśmy to przytaknął mi, że musi być oryginał ¯\_(ツ)_/¯ ). Finalnie zapłaciłem dużo a auto nadal jest niesprawne. Stwierdził ze coś tam sobie dziwnie rzęzi powyżej 2k obrotów, ale do tego trzeba by było sciągnąć chyba pokrywy zaworów i zobaczyć. Tzn zablokować między innymi rozrząd i posprawdzać. Póki co auto odebrałem i nadal jest jak było. czasem jest ok a innym razem nawet jeździ i nic się wielkiego nie dzieje. do tego jak wyjechałem i nie miał mocy to zaczął jeszcze dziwnie pierdzieć z wydechu, a wcześniej sobie pięknie cichutko pracował, niemalże niesłyszalnie. Czemu to pisze? Nie wiem. Już chyba nie wiem co dalej robić. Mam ochotę sprzedać ten samochód i kupić coś taniego w utrzymaniu i coś do czego wsadze sobie dwa rowery ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ale zanim to zrobie to jednak przydało by się to naprawić niż sprzedawać w cenie złomu. Ale tak czy inaczej pewnie już wtopiłem na tym aucie. Nie ma problemu z tym, że jest jakaś usterka, ale nic mnie tak nie irytuje jak ktoś sobie strzela z diagnozami i zaczyna mi wymieniać po kolei wszystko co się da, z myślą, że sie może tym razem uda. Skoro się wyżaliłem, to pójdę sobie teraz na spacer, żeby sobie głowę przewietrzyć
najgorzej, że sam sobie to robię kupując te wraki. zawsze powtarzam sobie, że ten następny będzie zdroworozsądkowym zakupem a kończy się jak wyżej XD
d0404c7b-b423-4678-8991-20ba35804933
radidadi

@ImeNs starsze auta są super ale trzeba mieć kogoś kto potrafi to ogarnąć, większość mechaników nie rusza nic trudniejszego niż wymiana oleju filtrów, klocków itp.

ImeNs

@radidadi dlatego pojechałem do warsztatu który robi tylko i wyłącznie bmw ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

radidadi

@ImeNs podejrzewam że nie chciało im się spędzić kilku h na diagnozę bo nikt im za to nie zapłaci.. Takie tematy też mnie coraz bardziej skłaniają do zakupu nowego samochodu..

ImeNs

@radidadi za to skasowali mnie za diagnozę jakby moje auto było priorytetem

radidadi

Jak wjeżdżasz z Lancia na serwis to większość cię wyprosi :D

ImeNs

@radidadi czyli można się lepiej ustawić w życiu niż ja XD jaki to model lanci posiadasz? dość nieoczywisty wybór auta

radidadi

Ja tylko takie samochody kupuję, w tej chwili mam Lancię ypsilon, fiata multiple i citroena C5 :D

ImeNs

@radidadi z tego grona co wymieniłeś to też mam c5 1 fl w kombi. mega pojemne auto. a co śmieszne, to jedyne auto u mnie które nie chce się psuć mimo największego przebiegu i tego, że daje jej najmniej miłości. Ona ma robić swoje i to robi. Na pozostałe dmucham chucham i mi kaprysy tylko robią XD

radidadi

Ja mam c5 x7, pierwsze Francuskie auto po 7 alfach, miewa też fochy ale nie ma tragedii, brakuje mi jednak już alfy i zastanawiam się nad jakimś busso

ImeNs

@radidadi ja tam akurat z francuzami mam raczej dobre doświadczenia. fajne wygodne auta. miałem kilka już francuzów i złego słowa powiedzieć nie mogę. oczywiście mają swoje słabsze strony, ale jakie auto ich nie ma?

YebacWykop

@ImeNs jak jest z wygodą i wyciszeniem w c5, to hydractive? Który rok?

ImeNs

@YebacWykop hydro z 5 sferami, czyli ta niby ostatnia wersja tego zawieszenia. rok 2007 2.0HDI. Nadmienie tylko ze moje auto ma już swój przebieg (ponad 400k km) więc też może być ta opinia trochę zakłamana. Jeśli chodzi o komfort to jest to całkiem przyjemne auto. hopki i inne nierówności na drodze przeskakuje w dość specyficzny dla siebie sposób. nie ma takiego odczuwalnego dobicia, a jest bardziej bujnięcie jak podczas fali na statku. ale np jeśli chodzi o jakąś daleką trasę to przykładowo i tak wolałem moją starą e39 (98r) niż c5. Bo wyciszenie bmw jest na dużo wyższym poziomie. Za to np citroen ma mega wygodne fotele (o ile lubisz kanapowe i lekko zapadające się siedziska). Ja zrobiłem c5 w rok jakieś 20kkm i mogę szczerze powiedzieć ze to całkiem fajne auto. gdybym drugi raz miał je kupić to wybrałbym wersję benzynową i bez automatu. Niestety ten automat nie jest zbyt oszczędny (6 biegów). W manualu da się osiągnąć lepsze wyniki w spalaniu

Hejto_nie_dziala

@ImeNs miałeś już przyjemność zajrzeć do tylnych hamulców? Zaciski korodują na styku ze stalą i koszą się do tarczy

ImeNs

@Hejto_nie_dziala czekaj, bo tu sie już gubię, teraz pytasz o c5 czy e39? w każdym razie w żadnym z tych aut nie zaglądałem na tył. przód owszem, ale z tyłem nie musiałem jeszcze nic robić

Half_NEET_Half_Amazing

@ImeNs

ja wczoraj oddałem do tego samego mechanika drugi raz w tym miesiącu auto

poprzedni wymieniał mi 4 świece 2 tygodnie

coraz częściej myślę o zakupie czegoś do diagnozy i o samodzielnej naprawie

radidadi

@Half_NEET_Half_Amazing OBD warto mieć ale jak chcesz coś sam naprawić to szybko się okazuje że do połowy rzeczy potrzebne są specjalne narzędzia

ImeNs

@Half_NEET_Half_Amazing jakieś mniejsze naprawy w innych autach robię sobie sam. ale tu było za dużo potencjalnych winnych awarii plus potrzebny jest inny sprzęt do diagnozy niz ten który posiadam. dlatego padło na specjalistę

Hejto_nie_dziala

@ImeNs jaki rejon Polski? Może podjedź to coś poradzimy

ImeNs

@Hejto_nie_dziala wrocław

ImeNs

@Hejto_nie_dziala i no czemu tak źle mieszkasz?

Hejto_nie_dziala

@ImeNs była okazja i skorzystałem

sorek

@ImeNs masz jakieś błędy w OBD2? Kup sobie kabel Inpa K+DCAN i zainstaluj inpa (BMW tools) i sprawdzaj błędy. Te auta często mają bardzo proste problemy w stylu nieoryginalny sensor itp.

ImeNs

@sorek mechanik twierdził ze cały czas wywala błedy czujników położenia walka i wału. Pompa paliwowa ok, przeplywka ok, odma tez, brak w tej chwili nieszczelności układu. Ja od samego początku zakładałem ze to wina czujnika walka rozrządu, bo objawy na to wskazywały. Nawet podczas rozmowy z nim przytaknął mi ze tak, w bmw musi być oryginał. I co? Zmienił mi na jakiś zamiennik bo on działa, bo sprawdzał na innym aucie (gdzie z tego co doczytałem to ze na innym zadziała nie znaczy ze na moim tez). Oddam auto tym razem nie do serwisu co się specjalizuje marką, ale do swojego mechanika któremu ufam. Bo teraz wydałem kase a tak naprawdę nic się nie dowiedziałem. A nie wiem czy chce inwestować w kolejne kable i programy czy nie sprzedam większość moich złomów i nie kupię jednego świeższego auta. Mam już trochę dość w bawienie się w ulicznego mechanika i na dochodzenie do tego co zdrutowali poprzednicy XD

sorek

@ImeNs kup oryginały od BMW do takich rzeczy to podstawa. Który to silnik dokładnie? Czasem czujnik położenia przepustnicy potrafi się zepsuć tak że robi zwarcie na linii 5V i to wpłwa na pracę innych czujników W M52 to bardzo częsty przypadek.


Szczególnie jeśli masz M52 na pojedynczym vanosie to najczęstszą rzeczą z jaką są problemy to nieoryginalne czujniki położenia wałka rozrządu ponieważ te używają dziwnych fazowych czujników.


Inna sprawa to też możliwość że rozrząd Ci się wyciągnął i/lub przestawił, ale w to wątpię.


INPA cable kosztuje grosze a warto go mieć bo do wielu aut pasuje

ImeNs

@sorek narzekam teraz tak, bo jestem zmęczony tym ze ostatnimi czasy mam za dużo takich akcji z autami. odpocznę to pewnie mi przejdzie. a to 2.5l na podwójnym vanosie z 98r.

sorek

@ImeNs ok, sprawdź co mówiłem, aczkolwiek raczej lewe sensory.

ImeNs

@sorek wole doprecyzować. mówiąc lewe sensory masz również na myśli czujniki wałka rozrządu i wału?

Zaloguj się aby komentować