Dzisiaj na stole operacyjnym chłodnicza EGR z audi.
Ułamana rurka spalin, tuż przy klapie zaworu.
Dostęp bardzo słaby, bo rurka i sama chłodnica są bardzo blisko siebie. A to nie było jedyne utrudnienie do #spawanie. A mianowicie oryginalnie ta rurka jest wlutowane w korpus. Chciałem ją wylutować, pospawać i z powrotem wylutować, ale temperatura topnienia lutu jest chyba niewiele niższa od obudowy i rurki. Więc musiałem spawać tak jak było. Ale to była mordęga, tyle razy elektrody to nigdy do jednego spawania nie ostrzyłem. Jak tylko jakiś miligram lutu się pojawił przy łuku to już elektroda do ostrzenia i spoina do szlifowania.
Prądy operacyjne, rurka spawana prądem 12A, grubość ścianki nie więcej jak 0,5mm.
Spoina z korpusem to już 25A. Oczywiście argon do rurki jako osłona spoiny.
#pracaspawaczamnieprzeistacza
#Konstruktorelektrykamator
#mechanikasamochodowa





