Dzień dobry rowerowe Mirki!
Ponieważ mamy tutaj ludzi z bardzo dużą wiedzą o rowerach, postanowiłem poprosić o poradę. Mam problem z oponami. Przeciąłem dwie opony w przeciągu dwóch miesięcy.
Jest to związane z dwiema rzeczami:
  • ludzie tłuką butelki na ścieżkach w mojej okolicy
  • jeżdżę z obciążeniem na bagażniku (cotygodniowe zakupy)
Miałem już Schwalbe Marathon Plus oraz Continental Ride Tour. Jakie opony powinienem sobie kupić do swojego roweru wycieczkowego (trekking)?
Ceną się nie przejmuję. Potrzebuję roweru do jazdy na co dzień (zakupy, wycieczki za miasto). Waga opony też nie jest istotna, bo mój rower i tak ma 15 kg. Dodatkowe gramy nie robi mi żadnej różnicy.
Wypadałoby w moim przypadku rozejrzeć się za „lepszymi” dętkami?
Czy oprócz opon są jeszcze inne dodatki, które mogę założyć do opony/dętki, aby zmniejszyć szansę na przecięcie?
Wiem, że dętki można pociąć na łatki, a czy z przeciętej opony będzie jeszcze jakiś pożytek?
jestem_na_dworzu

@Kyrie_Eleison nie oszukujmy się, trzon użytkowników, to Mirki.

Sperma_Szatana

Chyba nic bardziej pancernego od Marathon Plus nie ma. Oponę można zszyć, ale zależy na jakim ciśnieniu jeździsz - jak na dużym (>70 PSI) to bym się w takie rzeczy nie bawił.

jestem_na_dworzu

@Sperma_Szatana 5 barów, bo tak ponoć lepiej dla opon przy dużym obciążeniu (załadowany bagażnik).

Keller

Jak te Marathony nie dają rady, to pozostaje znaleźć kolodzieja i zainwestować w pełne drewniane

wonsz

@jestem_na_dworzu od dłuższego czasu jeżdżę na continentalach i kurła jest bosko - w ulepie miejskim z przodu double fighter iii 1,9", z tyłu contact speed 1,6", w obie wbijam ponad 4 bary, ja ważę 105, stara rama lekka nie jest a potrafiłem z pełnym plecakiem 80L zakupów i 4 paletami jajek na bagażniku jechać.

jestem_na_dworzu

@wonsz no widzisz, u mnie conti się nie sprawdziły

wonsz

@jestem_na_dworzu no rozumiem, nie mam jak ci cokolwiek powiedzieć o ride tour bo to ma córka z przodu, ale ona waży mniej niż opisywany przeze mnie powyżej plecak


nie pisałem że w gravelu double fighter iii 1.4" bo rzadko trafiam na tłuczkę na ścieżkach, ale też bez dziur. czekam aż partnerka dojedzie szwaby w swojej damce to wrzucę conti...

wonsz

@jestem_na_dworzu dzisiaj nie zauważyłem nowej małpki jebniętej o DDR, więc tylko usłyszałem znajome chrupnięcie pod tylną oponą i pojechałem dalej.

Paczek_w_masle

@jestem_na_dworzu Cinturato Velo są bardzo wytrzymałe. Miałem okazję przejechać się po ostrych kamieniach, a guma dalej bez większych nacięć. Tyle że to opona szosowa dostępna w max rozmiarze 35c.


Jeśli chcesz uodpornić się na przebicia to opcje masz dwie: wkładka antyprzebiciowa albo tubeless. Te oponki wyżej da się przerobić na tubeless.


Nie zmienia to faktu, że i tak wypadałoby omijać potencjalnie niebezpieczne obiekty jak szkło czy kawałki metalu.

Zaloguj się aby komentować