Dzień dobry, kawka wypita, czas na #porannyprzegladotomoto


Wszyscy się ostatnio zachwycają Chińczykami, ale ja jakoś nie mogę się jeszcze do nich przekonać, ale wczoraj na kanał Eco Drivera wpadła pierwsza część testu nowej Omody 9: https://www.youtube.com/watch?v=ZApGPjscSpc

Po obejrzeniu testu muszę przyznać, że jestem nawet zainteresowany.

Na papierze ten samochód wygląda bardzo dobrze: Bardzo mocny phev, ~4.9s do 100, sporo miejsca, wentylowane fotele z przodu i z tyłu(!), duży bak, całkiem znośny wygląd i ta cena: ~220k

Na Otomoto możemy znaleźć takie: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/omoda-9-ID6HoC4M.html


Ciekawe, ciekawe. Jeszcze ze dwie, trzy generacje różnych samochodów i serio trzeba będzie się zastanowić nad czymś z Chin (ofc jeśli jakość im będzie wciąż rosła a ceny zostaną takie same).

#motoryzacja #samochody

rith userbar

Komentarze (14)

SuperSzturmowiec

Jak się ma za dużo kasy na głupoty to można kupić chińczyka

rith

@SuperSzturmowiec tzn wiesz, mnie Chińskie samochody nie przekonują, ale na papierze wyglądają imponująco, jak za tą cenę.

notak

@rith Bratowa kupiła omode 5, brat ma Q4. Ta pierwsza ma znacznie lepiej wykonane wnętrze, lepiej przemyślane rozwiązania, przyjemniej się siedzi.


Stoją obok siebie i niedowierzamy jak w cenie q4 mozna kupić dwie takie omody.

Ciuplowski

Problem pojawi się w momencie, w którym trzeba będzie sięgnąć po części zamienne poza ASO. Większy problem będzie, gdy marka nagle zniknie z rynku.

Chinole mają krótkie serie produkcyjne, częste liftingi, co powoduje, że nie warto tworzyć bazy magazynowe części zamiennych. Problem z tym zwiazany opisywał Jacek Balkan w motodzienniku.

dez_

@Ciuplowski większość chinoli jeździ na częściach starszych europejskich aut, nie są tak przekombinowane jak nowe europejskie więc z częściami nie powinien być problem. Omoda z tego co wiem ma umowę na serwis z Fordem.


Bardziej bym się bał że za 5 lat europejski przemysł motoryzacyjny będzie w takim stanie że nie da rady serwisować swoich aut, bo chinole ich zjadają i to mocno.

Ciuplowski

@dez_, a to, że europejski przemysł motoryzacyjny jest w dupie, to zupełnie inna kwestia.


nie są tak przekombinowane jak nowe europejskie

Jakieś proste, budżetowe modele nie są, ale te droższe z bogatym wyposażeniem i układami hybrydowymi, to już co innego.

rith

@Ciuplowski sprawę badał też Motokomentator: https://youtu.be/69ZbX74rgGw?si=pD1toM6KZCS0Fdu1


może warto by było wziąć takiego ale tylko w najem na 3-4lata ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciuplowski

@rith, to jest ryzyko przy nowych markach i częstych zmianach gamy modelowej. Na czymś sobie producent odbije

rith

@Ciuplowski w najmie pewnie by dało radę go wziąć za ok 1k netto. Może to jest pomysł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciuplowski

@rith ta, tylko to znowuż produkowanie śmieci. Trochę jak z wymianą smartfona co rok.

Ja samochodem jeżdżę 8-9 lat, lub do przebiegu ok. 200-250 tys. km., bo wcześniej nie widzę potrzeby zmiany. Potem zaczynają się problemy, koszta eksploatacji rosną, ale do tych 200-250 tys./10 lat ma się w większości spokój.

rith

@Ciuplowski dlatego też raczej planuje Superba. Chońskie marki traktuje tylko jako ciekawostkę.

Ciuplowski

@rith Mój brat ma L&K 280 KM i ogółem to jest bardzo zadowolony. Miał tam jakiś problem z wybierakiem skrzyni biegów (nie chciał się czasem włączyć Drive), wypadła mu lampka podświetlająca próg z drzwi i to chyba wszystko z jakichś tam przygód. Czasem zawiesza się ten ekran centralny, ale to ponoć problem w całej grupie VAG. Zrobił nim już jakieś 70-80 tys., to kompletne i duże auto. Wiadomo, są tak jakieś słabsze strony, ale samochód ma dobry stosunek jakość/cena/wyposażenie.

W rodzinie mam od pół roku jeszcze Citroena C5X 1.6 PHEV 225KM, stoją jeszcze roczniki 2023 pewnie w salonach ale z giga rabatami. Auto naprawdę bardzo fajne, zupełnie inne odczucia mam, aniżeli niektórzy testerzy z YT. Jeżeli masz możliwość, to podjedź sobie na jazdę testową. Pewnie daliby też pokazówkę na dobę. Moim zdaniem, a pomagałem ojcu szukać samochodu i wieloma miałem okazję się przejechać w tym czasie, obecnie nic nie przebija tej oferty jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość/wyposażenie. Super komfort, cisza, materiały, a w dodatku przyzwoita dynamika i spalanie.

rith

@Ciuplowski ja myślałem o 204 TSI w L&K- opisałem swoje wrażenia w poprzednim wpisie na tagu. Sam jeżdżę Octavią z poprzednią generacją tego silnika i oprócz pompy wody (standardowo trzeba ją wymienić w TSI) to żadnych problemów. Ot samochód dla ludu (czyli dla mnie xD). No i ma wentylowane fotele xD mega ważne dla mnie.

Ciuplowski

@rith, No i super, obyś był zadowolony z decyzji! (° ͜ʖ °)

Zaloguj się aby komentować