Drugie języki obce w edukacji ponadpodstawowej w UE w ramach #ciekawostkistatystyczne
W 2023 r. 60% uczniów szkół ponadpodstawowych (wg polskiego rozumienia; w niektórych innych krajach ponadgimnazjalnych) w całej UE uczyło się 2 lub więcej języków obcych jako przedmiotów obowiązkowych lub fakultatywnych. Stanowiło to spadek o 0,8 p.p. w porównaniu z 2022 r. W szkolnictwie zawodowym odsetek ten wyniósł 34,8%, co oznacza wzrost o 1,0 p.p. w porównaniu z 2022 r.
W 9 krajach UE ponad 90% uczniów liceów uczyło się 2 lub więcej języków obcych. Najwyższy odsetek odnotowano we Francji (99,8%), Rumunii (99,1%) i Czechach (98,5%). Najniższy odsetek licealistów uczących się 2 lub więcej języków obcych odnotowano natomiast w Portugalii (6,7%), Irlandii (10,4%) i Hiszpanii (22,4%).
Jeśli chodzi o szkolnictwo zawodowe, Rumunia była jedynym krajem UE, w którym w 2023 r. prawie wszyscy uczniowie (97,2%) uczyli się 2 lub więcej języków obcych. Kolejne miejsca zajęły Finlandia (85,0%) i Polska (78,0%). Najniższy odsetek uczniów uczących się 2 lub więcej języków obcych odnotowano wśród uczniów szkół zawodowych na Malcie (0,0%), w Hiszpanii i Grecji (po 0,1%).
Źródełko: https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-eurostat-news/w/ddn-20250714-1
#statystyki #edukacja #jezykiobce
#owcacontent


