Dobra, jest sprawa. Pacjent - Focus MK1 1999r., 1.6 benzynka. Objawy - wypadanie zapłonu cylinder nr 1, wzmożony apetyt na paliwo, brak mocy szczególnie pod obciążeniem. Wymienione świece na oryginały, przewody NGK, cewka zapłonowa Bosch. Jest lepiej ale nadal wypada zapłon. Przed wymianą w/w gratów padła cewka i chodził na 3 gary. Silnik na jałowym ma problem z utrzymaniem obrotów i słychać, że niedomaga. W warsztacie chcą zrzucać głowicę i wymieniać uszczelkę. Uszkodzenie uszczelki pod głowicą by na to wskazywało? W zbiorniczku płynu chłodniczego nie ma oleju ani go nie ubywa. Po przegazowaniu go do odcinki na postoju puszcza czarny dymek tylko przez chwilę, później nic.
Macie pomysł co może być? Nie chcę niepotrzebnie znów czegoś wymieniać i pakować się w koszty szukając po omacku. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Kai

A silniczek krokowy był brany pod uwagę ?

cutecel

@ZippyTobi zużycie paliwa i spadek mocy wygląda mi na awarie sondy lambda co może też doprowadzic do nierównej pracy silnika

miałem podobny problem w starym benzyniaku

sprawdz jeszcze to dla pewnosci

BillyFuckboy

@ZippyTobi co prawda inne auto ale objawy takie same: sprawdzilem prostym urzadzeniem diagnostycznym bo mechanik zacieral rece. Jeden czujnik zaczal szwankowac, koszta male a wymiana samodzielna.

ZippyTobi

@Kai Muszę go jeszcze sprawdzić. Tym bardziej dziwi mnie to, że wcześniej objawów żadnych nie było tylko podczas jazdy nagle przestał palić na jeden gar... Muszę to sprawdzić.


@BillyFuckboy Podpiąłem go pod komputer to wyskakuje tylko błąd wypadającego zapłonu cylinder 1.


@cutecel Właśnie żadne błędy nie wyskakują z nią związane. Ale będę musiał dla pewności ją wypiąć i zobaczyć czy coś się zmieni.


Dzięki Panowie za podpowiedzi, bo nie chce mi się wierzyć, że to mogłaby być wina UPG.

Hejto_nie_dziala

@ZippyTobi sprawdź kompresję gdzieś. Jak masz wielopunktowy wtrysk to obejrzyj wtyczkę od niego. Mógłbyś też wtryski miejscami zamienić ale to już dużo roboty

ZippyTobi

@Hejto_nie_dziala Kompresja była sprawdzana przy okazji wymiany świec i jest wszędzie +/- jednakowa - 8,5 bara. A i nie mam pojęcia czy Zetec-S ma wielopunkt ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Hejto_nie_dziala

@ZippyTobi są takie małe testery upg wykrywające spaliny w płynie chłodniczym ale jak nie wywala płynu od ciśnienia to raczej wynik bedzie niejednoznaczny. Chyba pozostaje sprobować jakiśinnywarsztat.@ skąd jesteś?

Hejto_nie_dziala

@ZippyTobi masz wielopunkt, nawet fajny dostęp do listwy ale trzeba mieć trochę smykałki żeby przerzucićwtryski. patrzyłeś w ogóle czy iskra jest na tym pierwszym cylindrze? I porownales z iskrą z innego cylindra?

TEAM

@cutecel albo sonda dostaje jakies dziwne wartosci przez nieszczelnosci w dolocie. Ja bym jeszcze sprawdzil lewe powietrze

ZippyTobi

@Hejto_nie_dziala Muszę kupić, bo ten co mam to już dawno po terminie. A listwy bym wolał nie tykać....

@TEAM Widziałem, że test można zrobić zadymiarką ale takowej nie posiadam. Widziałem też, że niektórzy psikają WD40 w dolot i patrzą gdzie "strzeli". Bezpieczna to metoda?

TEAM

@ZippyTobi jest trochę patentów, musisz poszukać i wybrać ten, który Ci pasuje

ZippyTobi

@TEAM @Hejto_nie_dziala @BillyFuckboy @cutecel @Kai

Wiem, że Was wołam do tego tematu (może uznacie, że niepotrzebnie) ale znalazła się przyczyna wypadania zapłonu. Otóż były to zarówno świece jak i przewody zapłonowe. Tak, nowe przewody i nowe świece. Świece oryginalne Fordowskie, przewody NGK. Oddałem to do warsztatu, żeby w razie czego oni bujali się z hurtowniami itp. bo mi już brakowało cierpliwości. Wymienili łącznie 3 (tak, trzy!) komplety świec i przewody na Magneti Marelli. Dopiero teraz silnik pracuje poprawnie. Wcześniej testowane były świece NGK i Bosch i dopiero na kolejnych oryginalnych (tym razem prosto z ASO) i na kablach od MM problem ustał.

Słyszałem, że Fordy nie lubią nieoryginalnych świec i przewodów ale nie wiedziałem, że aż tak bardzo.

Kable oryginalne sobie darowałem, bo cena to jakiś kosmos. Także sorry jeśli zawołałem niepotrzebnie ale chciałem Wam powiedzieć co finalnie wyszło. Za to z mechanikiem już jestem na "ty" przez te całe ceregiele ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

BillyFuckboy

@ZippyTobi najwazniejsze, ze po klopocie

Hejto_nie_dziala

@ZippyTobi kiedyś do golfa GTI oryginały przewodów zapłonowych zamontowałem, po 3 miesiąc umarły, spaliło końcówki. Mam jeszcze gdzieś zdjęcie. Nikomu nie można ufać a już na pewno nie częściom samochodowym czy to Ori czy zamienniki

Kai

@ZippyTobi To niezły psikus, cewki ngk uchodzą za niezłe tym bardziej bosch. Weź traf teraz na wymieniacza który zaczął by rozbierać pół auta i szukał dalej, albo nie daj boże jeszcze zdejmować głowicę tak jak to pisałeś. Dzięki za zawołanie, bardzo ciekawy i pouczający przypadek, dobrze, że udało się w końcu to auto ogarnąć.

ZippyTobi

@Kai Cewka Boscha akurat winna nie była. Jako jedyna z całego zestawu dawała radę Właśnie celowałem w przewody NGK bo nigdy w innych autach z nimi problemów nie miałem. A tu albo seria wadliwa albo już na jakości spadli, bo ostatnie przewody wymieniałem około 3 lata temu. No nic póki co jest ok i oby jak najdłużej

Zaloguj się aby komentować