Cztery spośród firm, które zawiesiły działalność na Morzu Czerwonym, reprezentują 53% światowego transportu kontenerami.


Decyzja została podjęta po atakach wspieranych przez Iran rebeliantów Huti w Jemenie. Ich celem są statki płynące do Izraela


Huti nasilili swoje ataki, używając dronów i rakiet przeciwko statkom będącym własnością zagraniczną.


Morze Czerwone to jeden z najważniejszych na świecie szlaków transportu ropy i paliw.


Cieśnina Bab al-Mandab – znana również jako Brama Łez – to kanał o szerokości 20 mil (32 km) i znany z tego, że jest niebezpieczny w żegludze.


Leży pomiędzy Jemenem na Półwyspie Arabskim a Dżibuti i Erytreą na afrykańskim wybrzeżu.


Jest to trasa, którą statki mogą dotrzeć do Kanału Sueskiego od południa, a sama w sobie jest głównym szlakiem żeglugowym. Unikanie tego oznacza, że statki muszą obierać znacznie dłuższe trasy, na przykład okrążając południową Afrykę.


Co roku przepływa przez nią około 17 000 statków i 10% światowego handlu. Każdy statek przepływający przez Suez na lub z Oceanu Indyjskiego musi tędy płynąć.


https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67738792


#wiadomosciswiat #wojna #izrael #usa

23870afa-b87a-4901-a9d9-64ae0899376d

Komentarze (5)

smierdakow

Może to pora na nasilenie dostaw demokracji do Jemenu

421b114c-47ae-49e6-b154-99a94dcfa042
DiscoKhan

@smierdakow no to jest bardzo znaczne wydarzenie.


Ciekawe o ile średnio wzrosną ceny frachtu z Azji do Europy.

starszy_mechanik

Egipcjanom znowu kasa przestanie się zgadzać to zrobią tam porządek

smierdakow

@starszy_mechanik kasa to się Europie przestanie zgadzać

paulusll_2

@smierdakow Egiptowi też Za korzystanie z kanału Egipt pobiera opłaty. W 2020 wpływy z tego tytułu wyniosły 5,6 mld dolarów.

Zaloguj się aby komentować