Cześć. Zastanawiam się nad kupnem auta do klepania 800km tygodniowo autostradami. Czy ktoś mógłby mi zrobić reality checka, w jakie auto mam celować?


Wiem, ze diesel tani. Bardziej chodzi o markę, a najlepiej model z wersja silnika, który zawsze mnie dowiezie, a jak się zepsuje to przydrożny mechanik ogarnie. Moja wiedza kończy się na tym, że Toyota bezawaryjna


EDIT: Budżet 35-40k. Automat, sedan lub kombi. Fajnie jakby był w miarę wygodny.


#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa

Komentarze (13)

tomilidzons

@tekst_gorny Kupujesz nowe, używane? Jaki budżet? Musi być duży, mały?

KierownikW10

@tekst_gorny to żeś naprawdę dużo informacji nam dał....


Tak jak napisał @tomilidzons podaj to wszystko o co prosi.


Jak na razie mogę polecić BMW 540d, bo wygląda jak odpowiedni wybór dla twoich wymagań. Będziesz klepał kilometry na autostradach w wygodzie, a 3-litrowy Dieselek będzie i ekonomiczny i zapewni wystarczającą moc. A jak chcesz trochę taniej to weź wersję z 2-litrowym Dieslem.

PlatynowyBazant20

@KierownikW10 to chyba jedno z tych kont reklamowych, zaraz wyjdzie drugi i napisze mu ze toyota to nie, kup xxx

tekst_gorny

@tomilidzons @KierownikW10 Racja, przepraszam. Stać mnie na więcej, ale nie chciałbym wydać dużo. Max 35-40k. Automat, sedan lub kombi. Fajnie jakby był w miarę wygodny. Mam W211 3.0 w benzynie, ale sypie się to strasznie, mimo w miarę zadbanego egzemplarza i władowania już sporych pieniędzy. Widzę też, że manuale są dużo tańsze i zastanawiam się czy będąc głównie w trasie na 5-6 biegu, aż tak odczuję ten manual. Pozdrawiam

KierownikW10

@tekst_gorny manual. Do prywatnego używanego auta nigdy nie kupiłbym automatu, bo to skarbonka wcześniej czy później, a nigdy nie masz pewności jak był użytkowany. W przypadku manuala łatwiej jest ocenić jego stan przy zakupie poprzez odczucia przy zmianie biegów.


Polecam VAG z 2.0 TDI z CR z 2015 lub 2014 roku. Dlaczego? To jeszcze auta sprzed dieselgate, nie mają adblue itp. Oczywiście suchy DPF jest, ale w trasie nie jest problemem, tak samo dwumasa - w trasie nie jest problemem. Użytkowałem Octavię 3 z tym napędem i to było super auto - dynamiczne, mało palące i bezawaryjne.


W tym budżecie powinieneś dostać ładne i nie zajeżdżone auto. Może to być Octavia, Passat, Superb, Leon kombi z tym silnikiem. Przez popularność każdy mechanik ci to naprawi, dostępność części zamiennych jest taka, że są w Lidlu na dziale motoryzacyjnym ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sweet_acc_pr0sa

@tekst_gorny

wariant 1

kup cos za 10k z uszkodzonym silnikiem, ale klima podgrzewanymi fotelami dobry audio etc, najlepiej dobre do gazu napraw za 10k klep kilometry


wariant 2

kup lexusa is250/gs250/ls250 zagazuj KLEP KILOMETRY


polecam

Hejto_nie_dziala

@tekst_gorny im popularniejsze auto tym większa szansa na naprawę w rozsądnych pieniądzach, diesla po 2010 to nie polecam, benzyniaki tylko na pośrednim wtrysku, oczywiście z LPG

GSX-R750

@tekst_gorny sam będziesz jeździł czy z kimś/czymś? może van?

Fen

Ja polecam kupować bardziej silnikiem, a nie marką /modelem.

Szukałbym silnika z grupy VAG 2.0TDI CR albo silnik grupy PSA 2.0 HDI.


Najlepiej segment D żeby było wygodnie więc masz takie auta jak: Superb, Passat, C5, 508, A4 itd.

miks232

Jak wyżej. Miałem 508 i naprawdę udane auto. Części tanie.

monke

@tekst_gorny ja Ci mogę opchnąć auto. Poniżej budżetu i wygodniejszego nie znajdziesz, ale jak się zepsuje to przydrożny mechanik nie ogarnie.

monke

@tekst_gorny w trasie pali poniżej 7l, automat, kombi, skóra

Zaloguj się aby komentować