Cześć!
Jako początkujący cyklista w rodzinnym gronie muszę kupić:
  1. Rower męski - 179 cm wzrostu
  2. Rower damski - 165 cm wzrostu
  3. Rowerek z kółkami bocznymi dla 4 latka
  4. Dwa foteliki dla dzieci do roweru - dla 1.5 latki i 4 latka
  5. Kaski X3 bo córka ma już kask do hulajnogi
I teraz moja prośba - pomóżcie mi w wyborze. Żaden ze mnie profesjonalista, kompletnie się na tym nie znam a czytanie forów rowerowych przypomina bardziej czytanie audiofilskich odpowiedników.
Nie mam za dużego budżetu - chciałem zamknąć się w 7 tysiącach za wszystko.
Użytkowany będzie głównie w mieście i na ubitych sciezkach leśnych
Oglądałem stronę Kross, bo mam tam 10% zniżki, ale zaplątałem się w paru kwestiach:
  1. Wybrałem taki zestaw - Evado 3.0 dla mnie, Damski Evado 4.0 dla różowej, rowerek Racer 4.0 V2 dla syna - tylko pytanie czy dla takiego niedzielniaka jak ja opłaca się dopłacać do hamulców tarczowych? Bez nich rowery są i po 1000 złotych tańsze
  2. Problem z doborem fotelików - na co zwrócić uwagę - raczej szukam takich do ramy
  3. Kaski - to samo co wyżej - co definiuje że kask będzie dobry w Waszych oczach?
Pozdr!
lavinka

@xczar0 Dzieciom nie wolno podczas jazdy zakładać kasków. One myślą, że dzięki temu nic im się nie stanie i potem połamane ręce, nogi, dzieci potrafią wjechać pod samochód, bo mama im powiedziała, że w kasku są bezpieczne.

xczar0

@lavinka wybacz ale w życiu takiej głupoty nie słyszałem.

Zielczan

@xczar0 sprawdź sobie Lazaro Integral V3, kupowałem takiego 2 lata temu i przelatałem na nim około 4-5 tys km dopóki nie dokupiłem szosy i się na nią przesiadłem. Niemniej teraz w zimę cross przeżywa renesans, bo ścieżki są w dużo gorszym stanie. Do hamulców tarczowych nie opłaca się dopłacać IMO.

ZmiksowanaFretka

@xczar0 1. jeśli planujesz sporo jeździć to warto dopłacić do tarczowych, zupełnie inny komfort hamowania i czucie hamulca, jeśli nadwręży to twój budzet to lepiej zrezygnować na rzecz lepszej przerzutki.


  1. System MIPS
lavinka

@xczar0 To ty jesteś głupi, jeśli myślisz, że dziecko w kasku nie złamie ręki. Dzieci w kaskach, dorośli zresztą też, częściej jeżdżą ryzykownie, a zatem i częściej ulegają wypadkom. Samonapędzająca się katastrofa.

xczar0

@lavinka mam nadzieję, że nie zapinasz pasów w aucie a dzieci wozisz na kolanach. Przecież dzięki temu na pewno jeździsz ostrożniej ¯\_(ツ)_/¯

Poza tym który idiota zakłada kask myśląc o ochronie przed złamaniem ręki

bartman28

@xczar0 Evado to spoko seria, na hamulce nie patrz. Dobrze ustawione v-breake bedą hamować lepiej niż zwykle tarczowe na linke. Zwróć tylko uwage czy z tyłu jest wolnobieg czy kaseta. To najważniejsza kwestia w tym budżecie.

Co do fotelików to tylko na rame. Na bagażnik to cierpienie dla kaszojada. Spoko jakby miałby regulacje oparcia. No i Sprawdz czy wieksze dziecko nie waży powyżej 22kg bo przeważnie do tylu foteliki maja atesty. Jak juz mówimy o Krossie to oni tez mają foteliki tzn. jakaś włoska firma dla nich robiła i były spoko. Hamaxy są fajne ale drogie i nie wiem czy warto. Jeśli chodzi o kaski to najważnijszy jest dobrze dopasowany rozmiar i wygoda.

Proponuje Ci pójść do salonu/dilera Krossa, wszystko sobie dobrac, przymierzyć i mysle ze wydająć tam te 7k urwiesz wiecej niż 10 % jeśli potrafisz gadać no i bedziesz miał wszystko poskładane. Nie każdy fotelik pasuje do każdego rozmaru ramy.

Nie musi być to Kross, równie dobrze w miare porządna/średniej półki firma to ogarnie w tym budżecie.

pozdro

Pierwszy post, witam na tagu

lavinka

@xczar0 Nie zapinam pasów w autobusie, pociągu, tramwaju. Żyję mimo że wg ciebie powinnam nie żyć. Kask nie chroni nawet przed poważnym urazem głowy.

xczar0

@lavinka a piszesz jakbyś dopiero co wychodziła z poważnego wstrząśnienia mózgu. Może jednak ostatnio o coś trzepnelas?

Kevin_Malone

@xczar0

  1. Do zwykłej jazdy tarczowych nie potrzebujesz - dla mnie tarczowe wygrywają przede wszystkim podczas jazdy w deszczu i po błocie, a tak to jw zadbane i wyregulowane v-brake też dają radę. Też bym polecił Lazaro, które mają nieco lepszy osprzęt w podobnej cenie, ale z drugiej strony fajnie mieć możliwość przymierzenia roweru, a oni chyba nie prowadzą stacjonarnej sprzedaży.

  2. Nie pomogę

  3. Najważniejsze żeby nie był niewiadomego pochodzenia, był dobrany do głowy i podobał się wizualnie (dlatego najlepiej przymierzyć kilka w sklepie). Każdy markowy sprzedawany w EU powinien spełniać standardy

xczar0

@Kevin_Malone @bartman28 @ZmiksowanaFretka @Zielczan dziękuję Wam za spostrzeżenia i rady!

Keller

@xczar0 dodam jeszcze tylko od siebie, ze dla czterolatka nie potrzebujesz roweru z bocznymi kółkami. On nie wie ze kółka są potrzebne i dopóki mu nie pokażesz to nie będzie wiedział. Ja swojego młodego nauczyłem w jeden dzień (przyznam, ze trochę biegania było), a jeśli dziecko jeździło wcześniej na biegowce, to odkręć w nowym rowerze pedały i niech się przyzwyczai. Rowerów najlepiej szukaj używek Woom albo Kubikes

xczar0

@Keller wow no o tym w sumie nie pomyślałem - śmigał na biegowce nawet utrzymuje równowagę z podciągniętymi nogami - na bank spróbuję - dzięki

Keller

@xczar0 No to jeśli była biegówka, to żadne kółka ani kijki, trzymaj za siodełko przy ruszaniu i biegaj, ostrzegam że można się zmęczyć. Przećwiczcie też na sucho hamowanie


Szukając roweru zwróc uwagę na wagę, Kubikes 16" waży koło 5kg, Decathlon 16" koło 9kg

Zaloguj się aby komentować