Co tam slychac ze strony rosyjskiej prasy #ekonomia ?
Kommersant pisze 19-11-2025 tak:
-
Bardzo lokalna lokalizacja taksówek EKSKLUZYWNE Tylko 5% taksówkarzy jest gotowych przesiąść się do rosyjskich samochodów
-
Bloomberg: ŁUKOIL chce sprzedać zagraniczne aktywa w jednym pakiecie
-
Axios: Rosja i USA opracowują plan pokoju na Ukrainie
-
Dziennikarz Economist poinformował o odwołaniu spotkania Ermaka z Whitcoffem w Turcji
-
Ksiądz zatrzymany pod zarzutem werbowania parafian do nielegalnej organizacji
-
W rosyjskich portach lotniczych otwarto pierwsze punkty kontroli migracyjnej
-
Sprzedaż soju w Rosji rośnie w szybkim tempie EKSKLUZYWNE
-
Sprzedaż napojów energetycznych wzrosła o 10% EKSKLUZYWNE
-
Rosyjska Cerkiew chce przekazać szczątki nienarodzonych dzieci państwu
-
Jak pokojowa energia atomowa zmienia świat na lepsze
-
Jak przedsiębiorcy radzą sobie z nieprzewidzianymi trudnościami
A poniewaz ja nie znaju co to soju to wybralem 7:
Rosja odkryła uroki Korei
Sprzedaż soju rośnie w szybkim tempie
W Rosji rośnie spożycie soju – tradycyjnego koreańskiego napoju alkoholowego. W okresie styczeń–wrzesień 2025 r. jego sprzedaż w ujęciu ilościowym wzrosła o 105,6% rok do roku, do 716 tys. decylitrów. Tendencja ta jest w dużej mierze związana z lokalizacją produkcji i kolejną falą popularności kultury azjatyckiej. Eksperci uważają, że rynek jest jeszcze daleki od nasycenia i spodziewają się dalszego wzrostu w tej kategorii.
.
W okresie styczeń–wrzesień 2025 r. sprzedaż tradycyjnego koreańskiego napoju soju w Rosji wzrosła o 105,6% rok do roku, do 716 tys. decylitrów (dal), wynika z danych rankingu A.List. Tak więc spółka „Objednynije Penzenskie Wodocznyje Zawody” sprzedała soju pod marką „Dżantugan” o 495,1% więcej w ujęciu rok do roku — 241 tys. dal, zajmując pierwsze miejsce wśród producentów. Kaluga Distillery (KLVZ) „Kristall” zwiększyła sprzedaż marki Stun o 46,4%, do 134 tys. dal. Siberian Alcoholic Group (ASG) sprzedała 125 tys. dal marki Sibsa, co stanowi wzrost o 303,2% w ujęciu rok do roku. Jednak imponujący wzrost wynika między innymi z niskiej bazy.
.
Według danych firmy analitycznej Nielsen popyt na soju w Rosji rośnie w tempie przewyższającym inne rodzaje alkoholu.
W okresie styczeń-sierpień 2025 r. sprzedaż tego napoju wzrosła o 76,4% w ujęciu ilościowym, podczas gdy sprzedaż w ujęciu pieniężnym spadła o 2,7%. Dla porównania, ogólna kategoria napojów o niskiej zawartości alkoholu, do której należy soju, wzrosła o 1,7% w ujęciu ilościowym i o 14,2% w ujęciu pieniężnym.
.
Po pierwsze, na wzrost popularności soju w Rosji wpłynął popyt na słabe alkohole, wyjaśnia prezes gildii „Alkopro” Andriej Moskowskij. Po drugie, dodaje ekspert, sprzedaż soju rośnie dzięki popularności kultury azjatyckiej w Rosji. Trend ten nie dotyczy tylko soju. Na przykład latem ubiegłego roku w Rosji odnotowano również wzrost sprzedaży koreańskich lodów (patrz „Ъ” z 19 sierpnia 2024 r.).
W ASG zauważają, że soju jest obecnie aktywnie promowane w koreańskich restauracjach. Popularność kuchni koreańskiej sprawiła, że napój ten wyszedł z niszowego statusu do mainstreamu, zgadza się dyrektor marketingu „Tatspirtprom” Elena Slobodanyuk.
.
Według właściciela KLWZ Pawła Pobiedkina popularność soju jest światowym trendem.
ASG łączy również wzrost sprzedaży z popytem na różnorodne napoje smakowe o niskiej zawartości alkoholu. W tej kategorii liczba wariantów smakowych wynosi ponad 20, co czyni ją atrakcyjną również dla kobiet, precyzuje firma.
Urals po 54,3 a EUR/RUB po 93,3
#rosja #ukraina #wojna #pravda



