Chiny znów ograją UE w grze w zielone.


Wg nowych regulacji UE każdy producent ma sprzedawać auto z emisją poniżej 94g CO2 / 1km.

Co znaczy średnio ?


No właśnie

1 . sprzedajemy elektryka o emisji 0g CO2/km

2 sprzedajemy diesla z emisją 190g CO2/km

3. wychodzi nam średnio 97,5 g CO2/km I co teraz ?


Można zapłacić karę do UE ... Liczymy (97,5 - 94) * 5000Euro * 2 (ilość samochodów sprzedanych) do UE.


Albo....


Przychodzi BYD i mówi ... Ej my sprzedajemy same elektryki to wliczcie sobie nasze limity do waszej sprzedaży za x $ to i tak będzie będzie taniej niż zapłacić karę do UE


https://autokult.pl/chiny-ogrywaja-nas-we-wlasna-gre-sprzedadza-nam-prawa-do-produkcji-spalinowek,7124033630010144a


#motoryzacja #chiny #grawzielone #zielonylad

54b094c8-eac1-4bc6-b0eb-ffab73a5e0e6

Komentarze (9)

Nemrod

@Fulleks Ale tak samo europejskie firmy motoryzacyjne (a raczej ich klienci) płacili Tesli, od której kupowali "CO2". Każdy Europejczyk kupując auto spalinowe płacił Tesli haracz xD

Z resztą w UK takie limity mieli rok temu i słyszałeś w salonie: żebyśmy ci mogli sprzedać spalinowe, to musisz poczekać, aż ktoś kupi elektryka xD

100mph

Nalezy wrocic do euro6 i przestac samemu pod soba dolki kopac.

cebulaZrosolu

@100mph żebyś się nie zdziwił xD

Fulleks

@100mph Dokładnie, przy okazji można skupić się na wymianie starych samochodów Euro <=3 na nowsze i kontroli emisji przez samochody używane.

macgajster

@Fulleks i ucywilizowaniu prawa, bo sobie wstawisz silnik Euro100000 do samochodu co ma 30 lat, a w papierach wciąż masz euro-1 i masz lecieć do zgniatarki.

dez_

To jak ktoś sprzedaje konie i czołgi to wystarczy, że sprzeda odpowiednio dużo koni, żeby można było uznać że czołg jest prawie zeroemisyjny?

Fulleks

@dez_ nie wiem jaka emisję co2 na kilometr ma koń. Pamiętajmy że konie pierdzą emitując metan, a to się też na ekwiwalent co2 przelicza. Ale w skrócie tak.

dez_

@Fulleks a widzisz, trafna uwaga. Zmieniam zatem zeroemisyjny, na niskoemisyjny

Zaloguj się aby komentować