Komentarze (4)

sorek

@grappas najlepszy kanał jeśli chodzi o takie rzeczy

KierownikW10

@grappas bez oglądania, a z perspektywy inżyniera zajmującego się obróbką skrawaniem:

Blok aluminiowy:

  • droższy materiał wejściowy

  • tańszy w produkcji (tańsze odlewanie, znacznie tańsza obróbka skrawaniem, aluminium jest znacznie bardziej wdzięcznym materiałem do odlewania)

  • niższa masa bloku

  • konieczność stosowania tulei cylindrów, co w najnowszych silnikach producenci zastępują powłokami napawanymi w łuku elektrycznym - wadą jest brak możliwości rozwiercenia cylindra, ponownego honowania i użycia nadwymiarowego tłoka/pierścieni

Blok żeliwny:

  • tańszy materiał wejściowy

  • wyższa sztywność

  • większa trwałość

  • wyższa masa


Nie ma co się dziwić, że żeliwo jest wypierane przez Alu wszędzie tam, gdzie tylko można. Różnica masy pomiędzy blokiem alu a żeliwnym to nawet kilkadziesiąt kg, co ma spore znaczenie dla ekonomii użytkowania auta oraz prowadzenia.

grappas

@KierownikW10 a z oglądaniem?

KierownikW10

@grappas nadal nie wiem. Obejrzyj proszę i napisz mi streszczenie 😁

Zaloguj się aby komentować