Komentarze (23)

kitty95

A tam w ogóle są jacyś indywidualni kurierzy? Większość to są przecież "spółdzielnie" zenków, co mają po parę samochodów i zatrudniają zapierdalaczy, a sami spijają śmietankę. I pewnie zenki się burzą.

maks_kow

@kitty95 dokladnie. Najlepiej zabronic zenkow i smietanki.

Jak ktos chce wozic paczki to tylko na UoP. Inpost niech sobie sam kupuje samochody.

W ogole najlepiej zakazac prywatnej dzialanosci. Nie moze byc tak, ze ktos zarabia wiecej a inny mniej.

Tym razem na pewno sie uda.

artu3131

@maks_kow I tu jest właśnie problem, że Zenki nie zatrudniają „zapierdalaczy” bo „koszty”.

JDG gdy pracujesz jak na etacie to patologia, którą powinno się usunąć jak raka.

Ten rak też toczy cały transport.Firmy logistyczne , które mają tylko naczepy, a ciągniki kierowcy na JDG to następny rodzynek.

Prawo powinno definitywnie określić i oddzielić kiedy etat, a kiedy samozatrudnienie.

Najbardziej bawi mnie argument o „elastycznym” czasie pracy.Czyli zapierdalaniu codziennie po 12-15 godzin bez żadnych dodatków i benefitów.


Gdzieś czytałem, że UE się za to bierze i jest to jeden z „kamieni” KPO, ale nie jestem pewien.

kitty95

@maks_kow acha. A nie przyszło ci do głowy, że takie quasi oligopole utrudniają dostęp tym co by chcieli bezpośrednio pracować i się nie dzielić z łaskawym januszem? InPost przymyka na to oko, ale jest to patologia.

maks_kow

@kitty95 nie ma zakazu zlozenia oferty Inpostowi i zostac samemu laskawym januszem/zenkiem czy jaki tam jeszcze neologizm wymyslisz.

Sęk w tym, że gdyby to było takie spijanie śmietanki to wszyscy by tak robili.

To taki casus ekonomicznego blackpillowego przegrywa-incela, ze ludzie ktorzy umieja sie w zyciu ustawic, powinni ustapic miejsca tym, ktorzy sa nieogarami.

Jak to sie konczy, widac doskonale w absolutnie kazdej dziedzinie zycia. Kultura woke i cala ta lewacka ideologia jest oparta na tej wlasnie idei.

Wtedy to nie byla komuna, teraz na pewno sie uda

maks_kow

@artu3131 Zgadzam sie z Toba, ale nieogary wrzucaja WSZYSTKICH na JDG do jednego gara. Niewazne czy to programista 15k, kurier, kierowca czy szewc, sprzedawca w spozywczaku itp.

Rzad, dopierdalajac wszystkim po równo (w mysl spolecznego poczucia sprawiedliwosci) wylewa dziecko z kąpielą obnizajac w ten sposob konkurencyjnosc.

Problemem nie jest legilacja, ale spoleczny debilizm. Tak jak z kupowaniem nieruchów na etapie dziury w ziemi w niedalekiej odleglosci do wysypiska śmieci - trzeba WYEDUKOWAĆ spoleczenstwo ze presja ma sens i nauczyc przegrywow ze maja prawo walczyc o swoje oraz zdrowego rozsadku przy podejmowaniu kluczowych decyzji.

Gdyby taki janusz jedne z drugi nie mogli znalezc nikogo do pracy na JDG, to sila rzeczy musilby spuscic z tonu.

Zauwaz, ze z kazda ustawa regulujaca ten przeregulowany rynek pracy, rosnie patologia w zatrudnieniu?

Gdyby tylko znalezc odpowiedz dlaczego?

kitty95

@maks_kow acha. To spróbuj indywidualnie złożyć ofertę. Powodzenia. powiedziałbym, że pierdolisz w oparciu o idealistyczne postrzeganie świata, ale jeszcze się urażony poczujesz.

kitty95

@artu3131 tu jest trochę głębszy problem, bo na UoP ok masz pewne benefity, ale jesteś bezlitośnie jebany podatkami i daninami. Stąd popularność JDG i całe łańcuszki pośredników, które się na tym pasą.


Ograniczanie JDG najprawdopodobniej doprowadzi do wzrostu szarej strefy, a nie do eliminacji pośredników czy zmniejszenia marż firm kosztem wzrostu wynagrodzeń - a tu jest główny problem - janusze wymieniają co pół roku q7 w salonie, a ludzie zapierdalają za minimalkę+.


Nie jestem absolutnie socjalistą, ale jest to patologia, ale już taka zestarzała patologia i w związku z tym ciężka do ruszenia.


Po prostu ogólnie powinno się wymusić wzrost płac na UoP do zachodnich poziomów (bo ceny już zachodnie mamy), kosztem zmniejszenia obciążeń podatkowych tych płac ORAZ marż przedsiębiorców.


Tylko jak to zrobić.

maks_kow

@kitty95 Nie mam sie o co obrazac. Obnizylem poziom dyskusji do Twojego. Luzik ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

kitty95

@maks_kow och. Strasznie się przejąłem Tylko pamiętaj, nie zmęcz się tym obniżaniem, bo się spocisz.

artu3131

@maks_kow Jednak granicę trzeba gdzieś postawić.Bo jeśli państwowy potentat taki jak Orlen zatrudnia kierowców na samozatrudnieniu to jednak coś jest z tym nie tak jak powinno.

Jakie na szanse zwykły szary pracownik w starciu z pracodawcą gdy państwowy gigant daje taki wyraźny sygnał?

”Walić prawo pracy, można je ominąć”

artu3131

@kitty95

Mamy w naszym pięknym kraju taką instytucję jak Urząd Skarbowy.

Ma ona bardzo dużo uprawnień i jakąś konkretną władzę bo zbiera pieniądze dla państwa.

W obliczu takiej patologii na rynku pracy, która już trwa bagatela od 36 lat może czas w końcu dać takie realne uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy.Bo prawo mamy raczej dobre tylko czas zacząć je przelać z papierka do realnego życia.

Ile można mówić, że państwo jest na dorobku i dlaczego kur.a kosztem pracowników?!??

Weszła teraz ustawa tzw. „Sygnalistów”, ale oczywiście wyłączono w ostatniej chwili z niej prawo pracy tłumacząc się możliwością zemsty pracownika na pracodawcy.

Brak słów na takie kure..wo.

maks_kow

@artu3131 Łatwiej odpowiedzieć, który z polskich potentatów nie zatrudnia na B2B. Oto lista spółek skarbu państwa, w których 100% zatrudnionych to osoby z UoP

1.


No i to by było na tyle.

Fun fact - jednostki wojskowe są chronione przez firmy ochraniarskie, gdzie zatrudnia sie emerytow, rencistow, osoby ze stopniem inwalidzkim i/lub na B2B. Wojsko nie ma juz sluzby wartowniczej.

W Polsce mieszkalem niedaleko jednostki wojskowej. Jeden z wartownikow/ochroniarzy, jeden z mlodszych w kadrze, circa 30-35 lat, mial jakas manie natrectw i za kazdym razem jak podjezdzal na parking, to kilka minut parowal auto, zeby stalo idealnie w liniach. Po opuszczeniu pojazdu i zamknieciu robil 3 (zawsze 3) okrazenia zeby klamki sprawdzic. Po czym po kilku godzinach wracal (pewnie w czasie przerwy) i znow robil 3 okrazenia. Nic w tym zlego nei ma, kazdy ma jakies dziwactwa,. tylko nie wiem czy ta robota na pewno byla dla niego.

Przy bramie do jednostki stal z dlugą bronią, jakis polautomat pewnie. Ciekawe jakim cudem zdobyl pozwolenie na bron?


Takze tego... Jakim prawem rzad probuje wymuszac na prywatnych podmiotach coś, czego sam nie realizuje?

artu3131

@maks_kow Ciśnie się na usta tylko jeden cytat.A nie jestem zwolennikiem tego pana.


„Braun o Polsce: To kondominium niemiecko-rosyjskie pod żydowskim zarządem powierniczym.”

maks_kow

@artu3131 Heh, no tyle to nie.

Korpokracja at its finest.

Nic ponadto. Niemce, żymianie, ruscy czy Polacy - wszyscy mają wspólny mianownik.

Pieniądze. Zysk za wszelką cenę i po każdym koszcie.

Czytałeś co odjebało Nestle z wodami mineralnymi? Śmieją się PE i rządom w ryj, szantazujac ich zwolnieniami. Z ponad 3 mld euro zysku za sprzedaz uzdatnianej (a w zasadzie odtruwanej, skoro pierwotnie woda zawierała bakterie E.Coli) chemicznie wody ZGODZILI się zapłacic 20mln euro kary.

maks_kow

Nie wiem jak takie auta spisuja sie w praktyce. Natomiast dla kurierow jezdzacych w miastach to moze byc dobre rozwiazanie. Krotkie odcinki jazdy, korki to idealne srodowisko dla elektryka.

W strefie podmiejskiej to juz raczej srednio.

kitty95

@maks_kow tu jest taki jeden od kurierki co się zesrał strasznie, jak mu zaproponowali wymianę na elektryki. DHL ma flotę elektryków, dostarczają małe gabaryty w promieniu 40-50km. Dużo lasek jeździ i sobie chwalą. W jedynych zastosowaniach się sprawdzą w innych niewiadomo.

ovoc

Zamiast obniżać stawkę o 5% InPost powinien zaproponować podwyżkę dla tych, którzy wymienią flotę na elektryki.

Sofie

w komentarzach pod artykułem ktoś dobrze napisał pozwolę sobie przekleić:

"To że dostawczaki po 10 latach w kurierce nadają się na szrot to akurat prawda.

Ale mniej obciążające dla środowiska (...) jest klepanie i naprzemienne złomowanie co 10 lat spalinówki niż elektryka (droższego, z większą gamą metali do utylizacji, recyklingu, problemu z akumulatorem)"

maly_ludek_lego

@Sofie podasz jakis link do badań czy dane z IDZD?

maks_kow

@Sofie Ciekawy punkt widzenia i w sumie sluszny, choc uwazam ze te 10 lat to mocno naciągana wartość. Takie auta spokojnie dociagaja do 20 lat i wiecej.

Nie wiem jaki bedize resurs elektryka w takim rezimie pracy

Sofie

@maks_kow no też tak myślę, ale autorowi może chodziło o porównanie żywotności aut elektrycznych do spalinowych stąd to uogólnienie.

@maly_ludek_lego nie podam bo to nie moje słowa, tak jak pisałam przekleiłam komentarz spod artykułu.

FourF

No bo wchodzi ESG i raportowanie swojej zieloności, a taki samochód w czasie gdy stoi przy paczkomacie może się ładować

bo pewnie zaraz ktoś usprawni ładowanie i będzie to w godzinach południowych gdy prąd będzie tani i w nocy na bazie.

Zaloguj się aby komentować