Zdjęcie w tle
HugeMetalFan

HugeMetalFan

Kompan
  • 2wpisy
  • 17komentarzy
Cześć, wracam z citroenem C4 1.6hdi (silnik 9hz) z 2006 roku. Błąd P0299, dźwignia gruszki rusza się przy uruchamianiu silnika, podciśnienie obecne, ale nie mam jak dokładnie zmierzyć. Podpatrzyłem w DiagBox parametry "zmierzony wydatek powietrza" i wartości zadane i wygląda to tak, że sterownik chce np 760mbar a turbo generuje ledwo 470. Odłączyłem wężyk podciśnienia od gruszki, ta sama sytuacja. Samo turbo ma na oko 0.5mm luzu na osi, wzdłużnego. Myślicie, że turbo kaput? Auto jakiś czas jeździło z zapchanym dpfem bo EGR się zaciął, teraz EGR mam zaślepiony, ale nie wyprogramowany.
#mechanikasamochodowa
HugeMetalFan

samochód odstawiony do mechanika, gruszka nie trzymała ciśnienia

Hejto_nie_dziala

@HugeMetalFan dobrze się takie rzeczy sprawdza strzykawką do cewnikowania... Znajomy mówił

Zaloguj się aby komentować

Czołem! Potrzebuje porady, co to może hałasować, a przestaje gdy wciśnie się sprzęgło do końca? Hałasuje też jadąc na 1/2 biegu(na innych może też ale inne hałasy mogą tłumić)bez dodawania gazu na niskich obrotach. Citroen 1.6hdi 109KM z 2006 roku.
Zaczęło się po wymianie sprzęgła z dwumasy na zwykłe, podobno był też jakiś ubytek oleju w skrzyni. Ale ogólnie mam podejrzenie że mechanik mnie naciągnął i nie wierzę co faktycznie tam było.
https://youtu.be/eYhavS2x2yU
#mechanikasamochodowa
starebabyjebacpradem

@HugeMetalFan łożysko wysprzeglika?

HugeMetalFan

@starebabyjebacpradem czyli jeśli mechanik wymieniał sprzęgło to zakładam że i to powinien założyć nowe, a jeśli tak stuka to coś z nim nie tak.

z gościem rozmowa była taka, ze uznał, że był ubytek oleju w skrzyni i oberwała po tyłku i to ona hałasuje(główne łożysko skrzyni? jakoś tak) więc no "Wicie rozumiecie żegnam". Klawo. Żeby to teraz naprawić to rozumiem trzeba skrzynie zrzucić? Ewentualnie jeździć aż się coś nie wysypie na amen?

Marchew

@HugeMetalFan Ewidentnie na partacza trafiłeś. Zmiana dźwięku przy wciskaniu sprzęgła, dokładnie tak jak ty robisz, ewidentnie wskazuje na uszkodzoną dwumasę czy rozlatujące się elementy sprzęgła. Przy takich objawach jedzie się na wymianę aby przypadkiem dziury w obudowie skrzyni biegów nie wywaliło. Elementem wychodzącym na spacer będą właśnie elementy dwumasy/sprzęgła. Uwalone łożyska to piszczenie/miauczenie podobne do dźwięku "biegu wstecznego".

Kolejna rzecz, nie wymienia się dwumasy na zwykłe, to proszenie się o kłopoty, możesz zabić skrzynię biegów. Niestety, ale najlepsza opcja to założyć porządną (nie tanią!) nową dwumasę. Jesteśmy zbyt biedni aby oszczędzać na takich elementach, to się zemści...

ps. diesel do tanich w utrzymaniu nie należ, niestety : (

Zaloguj się aby komentować