Zdjęcie w tle
Pociągi oraz ich zdjęcia

Społeczność

Pociągi oraz ich zdjęcia

57

Społeczność świrów kolejarskich. Lubimy dyskutować o kolei w Polsce, fotografować jadące składy, wybierać pomiędzy Pesą a Newagiem

Cybulion

Mieli fajne te lokomotywy, az jestem ciekaw co tutaj jezdzilo w tych czasach. W sumie parowozownia z nalewakami byla, nalewaki na stacji i dwie wieże ciśnień wiec obawiam sie ze dopiero polak elektryfikowal.

bori

@Cybulion Niemcy elektryfikowali Śląsk ze względu na warunki terenowe, Prusy pozostały pod parą do końca

Cybulion

@bori do 76. Juz wszystko wiem.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Cybulion

Uwielbiam klodzko glowne.

Zaloguj się aby komentować

bori

@suseu @Cybulion Linia pod drutem jeszcze przed wojną.

Cybulion

@bori niemcy mieli rozmach

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje


Linia kolejowa nr 311 Jelenia Góra - Jakuszyce - Kořenov


lipiec 1936 r.


Elektryczny zespół trakcyjny elT 1822 (od 1940 roku jako ET25 008) za potokiem Mała Kamienna (jedna z niewielu przepraw na tej trasie) rozpocznie mozolny podjazd zboczem Zbójnickich Skał w kierunku Szklarskiej Poręby Dolnej. Pojazdy tej serii obecne były na D.Śl. od 1935, produkowane przez MANa, stacjonowały we Wrocławiu (Freib. Bf.) i obsługiwały pociągi pospieszne w kierunku Jeleniej Góry i dalej, po rozłączeniu - Szklarską Porębę i Karpacz.

Do dwuczłonowej jednostki silnikowej podpięty jest wagon sterowniczy, pozwalający na sprawną zmianę kierunku jazdy bez konieczności oblotu składu.

EZTy okazały się za słabe jak na śląskie linie górskie i już pod koniec 1936 roku 5 z 8 egz. śląskich zostało przekazanych do Tübingen w Badenii. Autorem zdjęcia jest mistrz fotografii kolejowej - Carl Bellingrodt.

bb71b1ea-69a1-4d82-9e97-264eadcb2b01

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #suseuspamuje


Lata 1934-1940

Wagon silnikowy ET89, a dokładniej jak na owe czasy elT1011-1021 na trasie do Jakuszyc (podniesione dwa pantografy - opory) mija schronisko Gebertbaude. Powyżej torów przy zakosie drogi stoi mało znana buda - Gläserbaude. Skan dzięki uprzejmości Thomasa Kunze.

18a69d51-6909-42b9-a571-e3ea63b38471
bori

@suseu Słupy po niemieckiej sieci trakcyjnej stały na tej linii jeszcze w pierwszej dekadzie naszego wieku

Zaloguj się aby komentować

#kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje


Lata 1901-1902

Linia kolejowa nr 311 Jelenia Góra - Jakuszyce - Kořenov

Budowa Tunelu Izerskiego - rok 1901. Budowa odcinka ze Szklarskiej Poręby do Kořenova przyniosła duże trudności inżynieryjne (przemieszczono 1,5 miliona m.szesc. skał), ale także organizacyjne, gdyż wywłaszczenie gruntów pod budowę kolei długo oprotestowywał zarząd dóbr Schaffgotschów, którego niepokoiła skala wylesień towarzysząca budowie kolei. Zdjęcie jest jednym z nielicznych ujęć tunelu. Zdjęcie z Die Zackenbahn K. Ch. Kaspera.

60b90969-0d3f-4097-9500-3c5b894252f8
WatluszPierwszy

@suseu Na pierwszy rzut oka myślałem, że to gdzieś w USA.

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #historia #ciekawostki #kolej #suseuspamuje


Pierwszym, chyba najważniejszy powojennym wydarzeniem dotyczącym historii wrocławskiego Pafawagu, było przekazanie do użytku pierwszego wyprodukowanego wagonu - węglarki. Stan w jakim zastali nasi pracownicy Pafawag był obrazem ze wszech miar tragicznym.

Zniszczone hale, rozkradzione urządzenia i zaplecze techniczne, praktycznie ruina. Budynek zwany węglarkownią przywrócono do użytku w listopadzie 1945 roku.

O tyle, o ile z budynkiem nie było większego problemu od strony dokumentacji to jeśli chodzi o pierwszy wagon - ta dokumentacja była w fragmentaryczna. Wyszukanie w zdekompletowanym stosie makulatury dokumentów konstrukcyjnych wagonu graniczyło wtedy z cudem.

I faktycznie niewiele się udało zebrać, a już zupełnie nic jeśli chodzi o budowę kompletnego wagonu. Ktoś jednak pomyślał i zaczęto realizację projektu idąc na technologiczne "skróty".

Otóż na terenie L-H-W znaleziono jedną, całą, nieuszkodzoną węglarkę poniemiecką. Przetoczono ów skarb - znalezisko na boczny tor i rozebrano do najdrobniejszych części. Każdy z elementów porównywano z ocalałą dokumentacją technologiczną dopasowując go do odnalezionych rysunków.

Części do których znaleziono rysunki odkładano na jedną kupkę, te zaś bez dokumentacji na drugą i na ich podstawie dorabiano brakujące papiery rysując w najdrobniejszych szczegółach.

I tak punkt po punkcie odtworzono pełną dokumentację i pierwsza węglarka stanęła 15 listopada 1945 roku przed komisją badającą jej wytrzymałość.

Wagon męczono na bocznym torze przy oczekującym na wynik tłumie pracowników Pafawagu. Węglarka, bez problemu zaliczyła testy i stała się protoplastą pierwszej serii wrocławskich wagonów.

Do końca listopada zbudowano jeszcze 6 węglarek, które tak naprawdę w swoim źródle były jeszcze sprawdzonym wyrobem L-H-W.


https://polska-org.pl/503543,Pierwsza_weglarka.html

82d7c844-50e9-484f-bc6d-90518577ff74
inty

@suseu Polska org to jest NADSTRONA. Jeżeli tam nie ma jakichś zdjęć historycznych no już nigdzie indziej nie ma.

Super na wycieczki, sprawdzanie jak kiedyś coś wyglądało.


Ostatnio znalałem kościół ewangelicki z miasta rodzinnego, który przetrwał wojne a po niej rozebrali budynek - zdrowa cegła poszła dla jakiegoś kacyka partyjnego.

Zaloguj się aby komentować

big-bolt

I ja tym pociągiem jeździłem za szczeniaka. Rowerem z Gorzowa nad wodę, a potem z powrotem ciapongiem

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #ciekawostki #suseuspamuje


Rok 1932
Przekrój wagonu piętrowego produkowanego przed wojną w Linke-Hofmann Werke w Breslau, w późniejszych latach w Pafawagu. Podobne produkcji NRD jeżdżą po Polsce do dziś(bipa).


Zestawy tych wagonów, zamówione w LHW i zgorzeleckim WUMAG-u dla towarzystwa kolejowego LBE, kursowały od maja 1936 w szybkim ruchu podmiejskim, między Hamburgiem a Lubeką. Do składu dopięty był jeszcze mały parowóz w otulinie aerodynamicznej, a ruch prowadzony był w systemie, który dziś nazywamy push-pull.

42f730cf-878a-447a-a4cb-684d2eed6e12
Rafau

No ciekawe jakby miał jeździć z taką dziurą ( ͠° ͟ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #ciekawostki #suseuspamuje


1939 r.

Mosty na Kłodnicy, na północnym wyjeździe ze stacji. Pociąg (Latający Ślązak) wyjeżdża z Kędzierzyna w kierunku Opola. Przez gałęzie drzewa widać zarys charakterystycznej nastawni bramowej.

25007b8b-9903-4a83-b204-e8bcff484575

Zaloguj się aby komentować

TheLikatesy

@suseu  chcesz wywołać burdę? kto normlany dodaje tag #pociag przy "pojeździe szynowym lekkim"

9ac2fde9-3d8e-47dc-b20a-0e1ea4cde3fb
suseu

@TheLikatesy  Tak, a o co chodzi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

suseu

@TyGrySSek I wjeżdża w tunelik

Zaloguj się aby komentować

#pociągi #pociagi #kolej #fotografiakolejowa #suseuspamuje


Żagań Dnia 19 maja 1992 r.


Zdjęcie zostało zrobione na terenie byłej lokomotywowni w Żaganiu, na zdjęciu SU46-48, SU46-32 oraz prawdopodobnie Żuraw kolejowy EDK-80 (nie jestem pewien co do żurawia więc jeśli się mylę poproszę o poprawienie).


Szopa w Żaganiu została zburzona, a była taka fajna.

ps. nie jestem autorem tego zdjęcia.

02ffadf4-7673-493e-9803-3d285292e82a
suseu

@PanNiepoprawny i to dwie


W obu jeździłem, a w 32 przejechałem trasę z Żagania do Legnicy, jak obsługiwała pociąg EuroCity numer 341 relacji Hamburg Altona - Kraków główny

PanNiepoprawny

@suseu pięknie brzmiały. Szkoda, że je tak zaniedbano

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #ciekawostki #suseuspamuje


Zastanawialiście się jak wygląda szkolenie na maszynistę parowozu?

W tym filmiku dowiecie się jak to wyglądało.


W naszym najnowszym filmie opowiada o nim Ryszard Wiśniewski, emerytowany maszynista i prawdziwa skarbnica wiedzy o trakcji parowej.

Z pasją i nostalgią wspomina czasy, gdy młodzi adepci sztuki kolejarskiej właśnie przy tym „ołtarzu” stawiali swoje pierwsze kroki w prowadzeniu parowozu.


https://youtu.be/3PJtUFw5csY

Zaloguj się aby komentować

#pociagi #pociagiboners #metro #francja #suseuspamuje


Zdjęcia nie są mojego autorstwa, wagoniki linii numer 6 paryskiego metra przejeżdżające przez most Pont de Bir-Hakeim który upamiętnia bohaterstwo francuskich żołnierzy walczących na libijskiej pustyni i broniących fortu Bir-Hakeim przed atakami niemieckimi, niżej widzimy La France renaissante czyli statuę z brązu wykonaną i podarowaną przez Duńczyków dla narodu francuskiego.

To świetne miejsce w Paryżu na robienie zdjęć aby w tle mieć wieże Eiffla i Sekwanę.

c1f37068-e7ef-4512-bf1a-3de960324a6f
dbff00c3-efe2-4b7f-9206-ce2f7df82714
FoxtrotLima

@suseu niedaleko, na Square Alboni można było parkować za darmo, co było ewenementem, biorąc pod uwagę dystans do Wieży Eiffla. Ot, taka ciekawostka z d⁎⁎y.

Zaloguj się aby komentować