#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje
1933 r.
Na stacji kolejowej w Jeleniej Górze, Hirschberg, Carl Bellingrodt Ellok E90 52.


Społeczność
Społeczność świrów kolejarskich. Lubimy dyskutować o kolei w Polsce, fotografować jadące składy, wybierać pomiędzy Pesą a Newagiem
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje
1933 r.
Na stacji kolejowej w Jeleniej Górze, Hirschberg, Carl Bellingrodt Ellok E90 52.

Mieli fajne te lokomotywy, az jestem ciekaw co tutaj jezdzilo w tych czasach. W sumie parowozownia z nalewakami byla, nalewaki na stacji i dwie wieże ciśnień wiec obawiam sie ze dopiero polak elektryfikowal.
@Cybulion Niemcy elektryfikowali Śląsk ze względu na warunki terenowe, Prusy pozostały pod parą do końca
@bori do 76. Juz wszystko wiem.
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje
1966 r.
Przejeżdżający EU06-16 obok nastawni na stacji Kraków Główny.
Lokomotywa została zezłomowana w 2010 r.
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=1&seria=34&lok=1800&numer=16&title=EU06-16

Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #suseuspamuje
1 maja 2014 r.
Lokomotywa EU07-043 w nietypowym malowaniu na stacji w Kłodzku.
Używana do dziś przez ECCO Rail, jeździ w ich barwach.
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=111720

Uwielbiam klodzko glowne.
Zaloguj się aby komentować
#kolej #tramwaje #historia #niemcy #ciekawostki #suseuspamuje
1930 r.
Dworzec kolejowy w Guben (Niemcy) z tramwajem nr 1, jadącym na Lubststraße (dzisiejszy początek ul. Wyspiańskiego).

@suseu Guben... Grupa azoty tam ma jakąś fabrykę, kaprolaktam tam teść woził jak jeszcze w Puławach robiliśmy. Teraz tylko w Tarnowie robią i raczej u nas nie ruszy produkcja ponownie
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje
Rok 1936.
Na stacji kolejowej w Karpaczu jednostka elektryczna ET- 31 kursująca aż z samego Wrocławia.

@suseu @Cybulion Linia pod drutem jeszcze przed wojną.
@bori niemcy mieli rozmach
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje
Linia kolejowa nr 311 Jelenia Góra - Jakuszyce - Kořenov
lipiec 1936 r.
Elektryczny zespół trakcyjny elT 1822 (od 1940 roku jako ET25 008) za potokiem Mała Kamienna (jedna z niewielu przepraw na tej trasie) rozpocznie mozolny podjazd zboczem Zbójnickich Skał w kierunku Szklarskiej Poręby Dolnej. Pojazdy tej serii obecne były na D.Śl. od 1935, produkowane przez MANa, stacjonowały we Wrocławiu (Freib. Bf.) i obsługiwały pociągi pospieszne w kierunku Jeleniej Góry i dalej, po rozłączeniu - Szklarską Porębę i Karpacz.
Do dwuczłonowej jednostki silnikowej podpięty jest wagon sterowniczy, pozwalający na sprawną zmianę kierunku jazdy bez konieczności oblotu składu.
EZTy okazały się za słabe jak na śląskie linie górskie i już pod koniec 1936 roku 5 z 8 egz. śląskich zostało przekazanych do Tübingen w Badenii. Autorem zdjęcia jest mistrz fotografii kolejowej - Carl Bellingrodt.

I like trains
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #suseuspamuje
Lata 1934-1940
Wagon silnikowy ET89, a dokładniej jak na owe czasy elT1011-1021 na trasie do Jakuszyc (podniesione dwa pantografy - opory) mija schronisko Gebertbaude. Powyżej torów przy zakosie drogi stoi mało znana buda - Gläserbaude. Skan dzięki uprzejmości Thomasa Kunze.

@suseu Słupy po niemieckiej sieci trakcyjnej stały na tej linii jeszcze w pierwszej dekadzie naszego wieku
Zaloguj się aby komentować
#kolej #historia #ciekawostki #suseuspamuje
Lata 1901-1902
Linia kolejowa nr 311 Jelenia Góra - Jakuszyce - Kořenov
Budowa Tunelu Izerskiego - rok 1901. Budowa odcinka ze Szklarskiej Poręby do Kořenova przyniosła duże trudności inżynieryjne (przemieszczono 1,5 miliona m.szesc. skał), ale także organizacyjne, gdyż wywłaszczenie gruntów pod budowę kolei długo oprotestowywał zarząd dóbr Schaffgotschów, którego niepokoiła skala wylesień towarzysząca budowie kolei. Zdjęcie jest jednym z nielicznych ujęć tunelu. Zdjęcie z Die Zackenbahn K. Ch. Kaspera.

@suseu Na pierwszy rzut oka myślałem, że to gdzieś w USA.
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #historia #ciekawostki #kolej #suseuspamuje
Pierwszym, chyba najważniejszy powojennym wydarzeniem dotyczącym historii wrocławskiego Pafawagu, było przekazanie do użytku pierwszego wyprodukowanego wagonu - węglarki. Stan w jakim zastali nasi pracownicy Pafawag był obrazem ze wszech miar tragicznym.
Zniszczone hale, rozkradzione urządzenia i zaplecze techniczne, praktycznie ruina. Budynek zwany węglarkownią przywrócono do użytku w listopadzie 1945 roku.
O tyle, o ile z budynkiem nie było większego problemu od strony dokumentacji to jeśli chodzi o pierwszy wagon - ta dokumentacja była w fragmentaryczna. Wyszukanie w zdekompletowanym stosie makulatury dokumentów konstrukcyjnych wagonu graniczyło wtedy z cudem.
I faktycznie niewiele się udało zebrać, a już zupełnie nic jeśli chodzi o budowę kompletnego wagonu. Ktoś jednak pomyślał i zaczęto realizację projektu idąc na technologiczne "skróty".
Otóż na terenie L-H-W znaleziono jedną, całą, nieuszkodzoną węglarkę poniemiecką. Przetoczono ów skarb - znalezisko na boczny tor i rozebrano do najdrobniejszych części. Każdy z elementów porównywano z ocalałą dokumentacją technologiczną dopasowując go do odnalezionych rysunków.
Części do których znaleziono rysunki odkładano na jedną kupkę, te zaś bez dokumentacji na drugą i na ich podstawie dorabiano brakujące papiery rysując w najdrobniejszych szczegółach.
I tak punkt po punkcie odtworzono pełną dokumentację i pierwsza węglarka stanęła 15 listopada 1945 roku przed komisją badającą jej wytrzymałość.
Wagon męczono na bocznym torze przy oczekującym na wynik tłumie pracowników Pafawagu. Węglarka, bez problemu zaliczyła testy i stała się protoplastą pierwszej serii wrocławskich wagonów.
Do końca listopada zbudowano jeszcze 6 węglarek, które tak naprawdę w swoim źródle były jeszcze sprawdzonym wyrobem L-H-W.

@suseu Polska org to jest NADSTRONA. Jeżeli tam nie ma jakichś zdjęć historycznych no już nigdzie indziej nie ma.
Super na wycieczki, sprawdzanie jak kiedyś coś wyglądało.
Ostatnio znalałem kościół ewangelicki z miasta rodzinnego, który przetrwał wojne a po niej rozebrali budynek - zdrowa cegła poszła dla jakiegoś kacyka partyjnego.
@inty Jeszcze jest https://fotopolska.eu/ też dużo fajnych zdjęć.
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #historia #kolej #suseuspamuje
1990 r.
Parowóz Ty2-406 na moście w Skwierzynie.
Wołam @KatieWee

I ja tym pociągiem jeździłem za szczeniaka. Rowerem z Gorzowa nad wodę, a potem z powrotem ciapongiem
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #historia #ciekawostki #kolej #suseuspamuje
Zakład taboru kolejowego we Wrocławiu, Linke-Hofmann.

@suseu po wojnie przekształcone w Pafawag. Fajne te Twoje wrzutki, można sobie podłapać temat i coś poczytać
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #suseuspamuje
listopad 1989 r.
ST43-293 na stacji w Węglińcu. Kilka torów za nim Ty2 (Ty42).

A ciuchcia z tyłu, to jaki model?
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #ciekawostki #suseuspamuje
Rok 1932
Przekrój wagonu piętrowego produkowanego przed wojną w Linke-Hofmann Werke w Breslau, w późniejszych latach w Pafawagu. Podobne produkcji NRD jeżdżą po Polsce do dziś(bipa).
Zestawy tych wagonów, zamówione w LHW i zgorzeleckim WUMAG-u dla towarzystwa kolejowego LBE, kursowały od maja 1936 w szybkim ruchu podmiejskim, między Hamburgiem a Lubeką. Do składu dopięty był jeszcze mały parowóz w otulinie aerodynamicznej, a ruch prowadzony był w systemie, który dziś nazywamy push-pull.

No ciekawe jakby miał jeździć z taką dziurą ( ͠° ͟ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #historia #ciekawostki #ciekawostki #suseuspamuje
1939 r.
Mosty na Kłodnicy, na północnym wyjeździe ze stacji. Pociąg (Latający Ślązak) wyjeżdża z Kędzierzyna w kierunku Opola. Przez gałęzie drzewa widać zarys charakterystycznej nastawni bramowej.

Zaloguj się aby komentować
#fotografia #tworczoscwlasna #pociagi #pociagiboners #tramwaje #niemcy #suseuspamuje
Tramwaj w Hanowerze.

@suseu chcesz wywołać burdę? kto normlany dodaje tag #pociag przy "pojeździe szynowym lekkim"

@TheLikatesy Tak, a o co chodzi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #kolej #ciekawostki #historia #suseuspamuje
19 stycznia 1912 r.
Parowóz na stacji w Węglińcu, w tle wieża wodna.

Ciufcia robi ciuf ciuf
@TyGrySSek I wjeżdża w tunelik
Zaloguj się aby komentować
#pociągi #pociagi #kolej #fotografiakolejowa #suseuspamuje
Żagań Dnia 19 maja 1992 r.
Zdjęcie zostało zrobione na terenie byłej lokomotywowni w Żaganiu, na zdjęciu SU46-48, SU46-32 oraz prawdopodobnie Żuraw kolejowy EDK-80 (nie jestem pewien co do żurawia więc jeśli się mylę poproszę o poprawienie).
Szopa w Żaganiu została zburzona, a była taka fajna.
ps. nie jestem autorem tego zdjęcia.

@suseu ale suki
@PanNiepoprawny i to dwie
W obu jeździłem, a w 32 przejechałem trasę z Żagania do Legnicy, jak obsługiwała pociąg EuroCity numer 341 relacji Hamburg Altona - Kraków główny
@suseu pięknie brzmiały. Szkoda, że je tak zaniedbano
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #parowozy #anglia #suseuspamuje
The Keighley & Worth Valley Railway --> https://kwvr.co.uk/
Lokomotywa LMS Jubilee Class 5596 Bahamas, została zbudowana w 1935 roku i pierwotnie nosiła numer 5596, a później zmieniono go na 45596.

@suseu Pograłbym w Railroad Tycoon.
@WatluszPierwszy Odkryj Openttd https://www.openttd.org/ jest za darmo
Na steamie też jest https://store.steampowered.com/app/1536610/OpenTTD/
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #ciekawostki #suseuspamuje
Zastanawialiście się jak wygląda szkolenie na maszynistę parowozu?
W tym filmiku dowiecie się jak to wyglądało.
W naszym najnowszym filmie opowiada o nim Ryszard Wiśniewski, emerytowany maszynista i prawdziwa skarbnica wiedzy o trakcji parowej.
Z pasją i nostalgią wspomina czasy, gdy młodzi adepci sztuki kolejarskiej właśnie przy tym „ołtarzu” stawiali swoje pierwsze kroki w prowadzeniu parowozu.
Zaloguj się aby komentować
#pociagi #pociagiboners #metro #francja #suseuspamuje
Zdjęcia nie są mojego autorstwa, wagoniki linii numer 6 paryskiego metra przejeżdżające przez most Pont de Bir-Hakeim który upamiętnia bohaterstwo francuskich żołnierzy walczących na libijskiej pustyni i broniących fortu Bir-Hakeim przed atakami niemieckimi, niżej widzimy La France renaissante czyli statuę z brązu wykonaną i podarowaną przez Duńczyków dla narodu francuskiego.
To świetne miejsce w Paryżu na robienie zdjęć aby w tle mieć wieże Eiffla i Sekwanę.


@suseu niedaleko, na Square Alboni można było parkować za darmo, co było ewenementem, biorąc pod uwagę dystans do Wieży Eiffla. Ot, taka ciekawostka z d⁎⁎y.
Zaloguj się aby komentować